Froggy Style vs. Maledor Manticores

edited March 2015 in StockBowl
@Mago/@Per: En Slann blitzers död, en -ST, en död witch elf och en med +ST skadad. Publikrekord. "Bara" 1-0. Vad hände?

Comments

• Vad gjorde apotekarna? Fick de inte vara med eller blev det omslagsdöd?

Annars tror jag att Froggys seger gör att det kommer bli 3 lag från grupp B till slutspel.
  • Tror vi båda var överens om "Skitspel!"

Min apo använde jag i runda 2-3 ungefär när Per dödade min Witch Elf. Hjälpte inte. Per använde sin apo i mitten av matchen när hans ena blitzer fick minus i nånting (rustning eller move?), istället dog han...

Målet gjorde Per då jag sackade hans bollhållare och han slog sexan på att fånga den studsande bollen (tror det var 3:e studsen), ett hopp senare var det 1-0.

Pers andra blitzer knuffade jag ut i publiken för att få till 1-1, tydligen var det till mina fans då de gav honom en knogmacka som tack för att han gjorde mål. Tyvärr ramlade min ST4 blitzer ganska illa på mållinjen...

Annars tycker ju jag att Per lyckades med typ allt och jag med väldigt lite, men jag kanske inte är helt opartisk. @Coma tittade på matchen, hans redogörelse kanske är mer nyanserad.
  • Går det bra för grodor är det för att de lyckas med odtoppbara moves. Detta har absolut inget att göra med att @adhansa vann swedish open och inte jag. Frustrerande matcher när en 6+ vänder allt och hela grodarmen hoppar iväg. Lät onekligen som en skitmatch ;(
  • Jag håller helt med om att jag hade rätt trevlig tärningar. Jag failade saker då och då, men på rätt ställen (vilket alltid är fantastiskt bra med just grodor). Sen gjorde jag inte alls lika vansinniga vändor passa-springa som jag brukar då jag var nere på två catchers stor del av matchen. 1-0 var väldigt bra utdelning på målfronten. Det hade lika gärna kunnat bli 0-0, 0-1 eller 1-1.

Ang. skadorna så har jag en helt annan bild. Det var så här va' *tänder pipan* Magnus satte sig vid spelbordet och sa 'Fina Blitzers du har. Synd om något skulle hända dom.' Jag blev naturligtvis skiträdd men morskade upp mig och tänkte att han hade ganska fina Blitzers han också, för att inte tala om halvnakna fruntimmer med dåligt humör. Lite av varje kanske man skulle dra med sig ner i leran. Så blev det. Allt är egentligen Magos fel.

-Move på oskillad blitzer. Då tänkte jag att jag litar på apotekaren och bär honom av planen i bitar.

Men som sagt. Det är ju ett skitspel ibland ;)
  • Jag hade alltså ingen fatal turnover på hela matchen. Samtidigt så gjorde jag kanske 1/4 så många Leaps som jag brukar i en match. Det var en match med många rundors positionsspel. Lagen är ungefär lika snabba också även om jag får fuska till det med Leap.

Ingen 1 re-roll 1 för någon tror jag. Jag fångade mig en alv på diving tackle en gång.

Hemska Blitzers och en riktigt hemsk Witch Elf. Bara att tacka och ta emot att få en vinst mot det där.

Min beer babe fick jag valuta för en gång med en trea på att vakna upp med en catcher tror jag det var.

Magnus använde för övrigt mina tärningar hela matchen så han har något att skylla på där.
  • kul att läsa typ en matchrapport från er liga :)
  • Håller med BrocCooLi, kul läsning!
  • Per rullade mer knock downs än Magnus helt klart. Han rullade också ovanligt många 6:or (även om det hade räckt med 2+ eller 3+). Magnus däremot slamrade in ungefär samma mängd ettor och tvingades bränna massa RR´s på sånt trams (många hjälpt av skills dock).
    Det är både roligt och nyttigt att titta på andras matcher eftersom mitt egna sätt att spela inte är en variabel. Jag skulle inte ha spelat som någon av de båda i de situationer som kom upp under matchen. Med det sagt så är mitt sätt inte nödvändigtvis bättre bara annorlunda.
  • Jag brukar absolut spela klart mer vårdslöst och high risk - high reward. Dock är det för svårt att komma åt såna mastodontpjäser som Magnus blitzers så det blev för hög risk för det mesta. Ffa så tror jag att den elaka(tm) häxan fick dålig utdelning.
Sign In or Register to comment.