Reserve Rumble
Stockbowl har nu fyra ligor. "Vanliga" Ligan, Open, Reserve Rumble och Squigball. De två förstnämnda är en succé, det spelas matcher som aldrig förr. Squigball på slutspeldagen tycker jag avviker på ett positivt sätt och är hur kul som helst. Men hur ligger det till med Reserve Rumble egenligen?
Jag misstänker att ursprungstanken var att man genom Rerserve Rumble kunde spela lag som inte var med i vanliga ligan så man slapp spela med totala rookie lag i nästföljande liga. Men nu finns ju Open som tar över den funktionen. Det känns som om Reserve Rumble, i sin nuvarande form, har blivit överflödig. Håller ni med?
Jag skulle tycka det vore roligare att köra någon annan variant istället: Mini-squigballliga över de två veckorna inklusive slutspelshelgen? bara tillåta Stuntylag? dungeonball (nu när Stockbowls plan "nästan" är klar)? Fyralagsspel? eller något annat?
Vad tycker ni andra?
Jag misstänker att ursprungstanken var att man genom Rerserve Rumble kunde spela lag som inte var med i vanliga ligan så man slapp spela med totala rookie lag i nästföljande liga. Men nu finns ju Open som tar över den funktionen. Det känns som om Reserve Rumble, i sin nuvarande form, har blivit överflödig. Håller ni med?
Jag skulle tycka det vore roligare att köra någon annan variant istället: Mini-squigballliga över de två veckorna inklusive slutspelshelgen? bara tillåta Stuntylag? dungeonball (nu när Stockbowls plan "nästan" är klar)? Fyralagsspel? eller något annat?
Vad tycker ni andra?
Comments
Att forma om reservens rumble till något annat kan onekligen kunna bli roligt.
Hur ser ni på att köra en sevenscup eller en med stuntylagen från stuntyleeg?
Jag är sugen på doom divers, pump wagons och spindlar på plan.
Oavsett gillar jag tanken på en miniturnering. Typ en en-dagars med typ tre matcher.
Som en utökad spelträff alltså.