Sist jag var med i denna turnering berättade jag vitt och brett inför lottningen vilka fyra lag jag hade svårast mot. Någon som vill gissa vilka fyra lag jag lottades mot?
På förekommen anledning, hjälp mig att tolka a sneaky pair:
Skrivning 2025
A Sneaky Pair: Dribl & Drull must be hired as a pair. Additionally, whenever Dribl or Drull perform either a Foul Action or a Stab Special Action against an opposition player Marked by both Dribl & Drull, they may apply a +1 modifier to the roll.
Skrivning 2020
A Sneaky Pair: Dribl & Drull must be hired as a pair and count as two Star Players. Additionally, whenever Dribl or Drull perform either a Stab or Foul action against an opposition player marked by both Dribl & Drull, they may apply a +1 modifier to the injury roll.
Är +1 valfrit nu mellan injury och armor? Fungerar det bara på armor? Är det som tidigare bara på Injury?
Jag lutar som det är skrivet mot att det bara fungerar på armor roll men känner mig väldigt osäker.
Luddigt skriven regel. Jag hade tolkat den som endast armour eftersom det är första slaget. Jag ifrågasätter dock mig själv eftersom det står specifikt injury på 2020.
Tror TO kan tolka fritt till annan info kommer då man kan argumentera för vilket som.
Själv skulle jag helt klart utesluta enbart injury med denna text.
Comments
Gott om tid endå!
Var ändå 7 som inte hann innan deadline, däribland mr +2 @coma :o
jag har inte betalt.
Det stämmer därför du inte har något B efter ditt namn
Är det någon som har sånna där små gummiband som man använder för skills?
Eller har ett bra ställe där man kan köpa dem?
Behöver en Lila och en Vit (om jag ska följa SM färgerna på banden)
Reten har jag, tror jag fick av någon senast jag spelade laget på snowbowl som gick 2019.
Loombands brukar finnas. Har inte arrangör så har någon spelare. Går alltid att köpa eget såklart
Jag har inte tyvärr. Men det brukar alltid vara någon som har.Annars löses det sig endå
jag kan ta med så att alla som vill får
Finns på nästan alla butiker som har pysselartiklar. Normalt sett så används de för att göra armband.
Jag har ett band som det står clsws på men är two heads. E d ok?
Rasfördelning
4 - Darkelf, Orcs
3, Owa, Amazon
2, Human, Lizards, Nurgle, Skaven, Norse
1 Snotling, Underworld, Woodelf, Undead, Vampire
Inte en enda Brettonian. Jag är väldigt besviken på oss.
You made Games Workshop cry!
Hoppas alla som tog amazoner , orcs eller owa hamnar i samma grupp som heter ”vi som lever med skuld är aldrig fria”
@sirvejlance Problemet med det är ju att de slipper möta varandra om de är i samma grupp :'(
Fast skammen blir iaf sammanhållen på ett o samma ställe...@Viccy
Sist jag var med i denna turnering berättade jag vitt och brett inför lottningen vilka fyra lag jag hade svårast mot. Någon som vill gissa vilka fyra lag jag lottades mot?
Det är ingenting. Ett år mutade jag @Skuld med en tjugolapp för att slippa lottas mot @Drexxl . Gissa vem jag fick möta 2 gånger...
Hmmmmm intressant….
@Skuld Jag betalar 20kr för ”slippa” möta @Ionas
Jag tar gärna emot mutor.
Lämnar ingen garanti för effekt dock!
@Skuld precis som "bribes" i BB med andra ord.
Jag är 100% med på den.
Jag är också 100% med på att du får möta dem gruppen.
På förekommen anledning, hjälp mig att tolka a sneaky pair:
Skrivning 2025
A Sneaky Pair: Dribl & Drull must be hired as a pair. Additionally, whenever Dribl or Drull perform either a Foul Action or a Stab Special Action against an opposition player Marked by both Dribl & Drull, they may apply a +1 modifier to the roll.
Skrivning 2020
A Sneaky Pair: Dribl & Drull must be hired as a pair and count as two Star Players. Additionally, whenever Dribl or Drull perform either a Stab or Foul action against an opposition player marked by both Dribl & Drull, they may apply a +1 modifier to the injury roll.
Är +1 valfrit nu mellan injury och armor? Fungerar det bara på armor? Är det som tidigare bara på Injury?
Jag lutar som det är skrivet mot att det bara fungerar på armor roll men känner mig väldigt osäker.
Den som spelar med Dribl & Drull borde stenas!
Jag tolkar det som armour roll, då det är först och inget annat nämns.
Hade ett roster med dem 🤪
Luddigt skriven regel. Jag hade tolkat den som endast armour eftersom det är första slaget. Jag ifrågasätter dock mig själv eftersom det står specifikt injury på 2020.
Tror TO kan tolka fritt till annan info kommer då man kan argumentera för vilket som.
Själv skulle jag helt klart utesluta enbart injury med denna text.
Eftersom roll är i singular, och det är bara det ena slaget som är garanterat, skulle jag tolka det som armour roll
Helt omöjligt att säga säkert, men tvingas man tolka så håller jag med, armour.
Jag skulle rekommendera TO att lägga till det ord som skiljer sig från 2020 editionen av "Dribl & Drull", dvs "injury"
ja, väldigt luddigt. yolo säger jag.