jag fattar ändå inte detta… om man klarar båda slagen har man lyckats med straffen och om motståndaren inte lyckas i samma straffrunda så blir det 1-0 i den rundan?
Ser den här lag okej ut? Kostnaden för färdigheter borde bara vara 100k eftersom jag valde min no.2 Orc Blitzer till lagkapten. Så laget har 1100k i spelare och rerolls, och ytterligare 100k i färdigheter (eftersom stjärnspelaren kostar -40 000).
Ja så länge du har 11 spelare på rostern. Spelare som tar upp 2 spelare på din roster som Grak & Crumbelberry eller vad han heter och swift twins samt dribl och drul räknas som 2.
@brocCooLi att svaret är ja på frågan ”får man ta 2 starplayers” betyder ju inte att man inte får ta fler eller färre star players. Eller gör det det? Alla måste ta 2 stars???
@sirvejlance sant, men eftersom regelboken har en gräns på max två så utgår jag ifrån att den gäller även här. och sen "spelare som tar upp 2 spelare på din roster..... ......räknas som 2" gör ju att jag också tolkar att om du köper ett star-par så får du inte köpa någon mer.
Comments
jag fattar ändå inte detta… om man klarar båda slagen har man lyckats med straffen och om motståndaren inte lyckas i samma straffrunda så blir det 1-0 i den rundan?
helt rätt @sirvejlance. och efter 5 rundor så kollas det vem som vunnit, har ingen vunnit blir det en straff till. typ som fotbollsstraffar funkar.
Tack @brocCooLi
@Skuld hade vi ett datum för sista dag för rooster? Kan detta läggas till i infon?
Lördagen den 13/12.
Uppdaterar första posten.
Ser den här lag okej ut? Kostnaden för färdigheter borde bara vara 100k eftersom jag valde min no.2 Orc Blitzer till lagkapten. Så laget har 1100k i spelare och rerolls, och ytterligare 100k i färdigheter (eftersom stjärnspelaren kostar -40 000).
Ser rätt ut i min bok. Extra mycket så tack vare Fungus, som alltid förgyller ett lag.
@Durin ser ut som att du har använt 120K av de extra skillpengarna när det borde vara max 110K (eftersom Fungus kostar 40K från den budgeten)
Pro är ej vald utan kommer ifrån Team Captain
Appropå de @Skuld , får man stacka TC Pro med en till skill?
Alltså, kan jag ge en blitzer Pro från team captain, och även ge den en skill av mina skill cash?
@Strid Det tycker jag definitivt att manmåste kunna.
Disclaimer: Jag är inte Skuld
Jag anmäler mig.
Team Captain är ju inte en skill, så det borde definitivt vara tillåtet rent generellt. Jag är för övrigt inte heller Skuld.
Någon slags omvänd Spartacus-situation har uppstått?
Jag är inte heller Skuld.
Team Captain är ingen skill, men ger skillen Pro, och "Players may only gain one skill each...".
Jag är inte Skuld, så @Skuld får avgöra detta.
Jag är inte heller Skuld men tycker detta är en relevant fråga till Skuld
Får man ha 2 star players?
ser ingen begränsning gällande star players så jag tolkar det som att en får ha två star players, om en har råd osv.
Det är väl låst till Tiers, eller?
Finns inga tiers här.
Ah!
Roster ser korrekt ut även om du fortfarande inte utnyttjat 10k gp av skills potten.
Jag är skuld!
Jag är nog inne på samma linje som Strid postar här ovan. En spelare får endast lägga till en ny skill.
Ja så länge du har 11 spelare på rostern. Spelare som tar upp 2 spelare på din roster som Grak & Crumbelberry eller vad han heter och swift twins samt dribl och drul räknas som 2.
Fel av mig jag läste men glömde lika fort vad jag hade läst!
Tänkte inte på att Team captain skillen kunde läggas ut som en "köpt" skill.
m.a.o. så får du inte köpa Grak & Crum och Swift twins för att det blir fyra star players totalt och det är bara tillåtet med två?
i så fall sprack mitt drömbygge... tillbaks till skisstadiet.
@brocCooLi att svaret är ja på frågan ”får man ta 2 starplayers” betyder ju inte att man inte får ta fler eller färre star players. Eller gör det det? Alla måste ta 2 stars???
#bloodbowltolkningsbingo
@sirvejlance sant, men eftersom regelboken har en gräns på max två så utgår jag ifrån att den gäller även här. och sen "spelare som tar upp 2 spelare på din roster..... ......räknas som 2" gör ju att jag också tolkar att om du köper ett star-par så får du inte köpa någon mer.
gillar dock tolkningen 'alla måste ta 2 stars' bäst. vill att reglerna ändras till detta och att turneringen byter namn till Starbowl!
Jag har aldrig sagt att jag inte är @Skuld så jag säger ja till STARBOWL