BitterBowl 13: Saving private Wotan. Söndag 1 mars 2026. Fyra matcher. Nya regler - BB2025
Under året har min fantastiska kompis @83wotan tappat lite av gnistan när det gäller att spela turneringar face-to-face. Livet kan vara lite så ibland. Istället har han trollbundits av Blood Bowls digitala inkarnationer. Som bakåtsträvande och teknikfientlig surgubbe så anser jag givetvis att det är ohållbart. Något måste göras. Vi måste rädda menige Wotan!
BitterBowl 13: Saving private Wotan är mer än bara en turnering. Det är en storslagen brädspelsopera i fyra delar.
Tillsammans spelar vi matcher som för oss längre och längre ut på Mälaröarna, i jakt på vår försvunna kompis. Det kommer att bli tufft och vi kommer säkert att möta svåra utmaningar längs vägen, men vi överger ingen spelare!
Turneringen siktar på att bli NAF-godkänd och NAF-medlemskap krävs därför.
REGLER: https://docs.google.com/document/d/1XPXEqqr2goTZhl4J1pBNwd1LpkV274enwGn5GvYr-jw/edit?usp=sharing BB2025-regler
TOURPLAY: https://tourplay.net/en/blood-bowl/bitter-bowl-13-saving-private-wotan
PLATS: Bällstavägen 242C i Bromma
KOSTNAD: 120 SEK. Swishas till 0733773296. Märk betalningen med BB13+swebbanick. Kaffe, torr kaka och patenterad BitterMacka ingår som kvällsmål.
DELTAGARANTAL: 6-14 personer. Anmälan sker först här på forumet, därefter kan ni börja leka i Tourplay.
VIKTIGA DATUM:
Sista dag att betala anmälningsavgift: 1 februari 2025
Sista dag att registrera lag i Tourplay: 20 februari 2025
SCHEMA:
0845 - 0910 Vi träffas och utbyter heta blickar
0910 - 1130 MATCH 1
1130 - 1230 LUNCH
1230 - 1450 MATCH 2
1500 - 1720 MATCH 3
1720 - 1735 BitterMacka
1735 - 1955 MATCH 4
1955 - 2015 Prisutdelning och kärlek.
Priser kommer att delas ut i följande kategorier:
- Turneringens vinnare
- TBA
- TBA
- Bittermandeln (tröstpris för sista plats, kräver fyra spelade matcher)
Ett lag kan bara vinna en kategori. Om ett vinnande lag redan vunnit en kategori går priset vidare till den som kommer tvåa i den kategorin.
Karta: Grönt är mat, orange är parkering, rött är busstationer

Comments
Anmälda:
Reserver:
jag är ju sugen, men fyra matcher på en söndag gör det lite mindre åtråvärt tyvärr för egen del. men älskar konceptet och namnet på turneringen!
Jag kan säkert spela. Sign me up!
Alltså…. Jag måste nog vara med på denna 😂😂😂😂 din galning @Bitter !!!
Anmäler mig preliminärt.
Försiktig anmälan. Söndagar är lite lättare för mig, och det här låter viktigt!
Anmälan i 2026!
Jag vill!
Jo, fattar att söndagar är synnerligen dumma när man reser in. Den här helgen blev det dock så tyvärr. Håller tummarna för att du kan få till det ändå.
Allt för Wotan. Jag är med. Hela vägen till längst ut på Kärsön.
alla vägar går till mälaröarna brukar vi säga, men en del av er kommer inte lämna mälaröarna.... vi behöver ibland dryga ut bloder lite härute ;)
äh, vafan, då det är så långt fram räknar jag med att framtids-brocCooLi löser planeringen. jag anmäler mig!
@brocCooLi bra där. Vad har framtids-brocCooLi någonsin gjort för dig? Sätt fanskapet i klistret, kan han gott ha.
exakt!
Jag anmäler mig och hoppas slippa avanmäla mig men det är långt till mars.
Ska dessa regler uppdateras?
Japp!
Kommer uppdatering innan jul.
Jag vill vara med
Nu är reglerna uppdaterade till BB2025 och ny Tourplay-länk är upplagd. Det här kommer att bli bra, mina vänner. Kom och var med på 2026-års sexigaste Blood Bowl-opera!
Kick-off tabellen, är det en d6:a utan händelse på resultat 4, eller är det den vanliga med 1-3 och 5-6 utbytta?
Jag anmäler mig.
Tryckfelsnisse framme. Åtgärdat. Det är en vanlig D6. Tack.
Jag prellar gärna en plats
Blir omåttligt sugen, vet inte hur livet ser ut i mars men prellar gärna en plats
Den här får jag verkligen inte missa, jag vill vara med!
Med det här manskapet kan vi inte misslyckas! Wotan! Vi kommer! Håll ut!
😂❤️