Ja stor eloge till @Smulzer och @Densom för flexibilitet med omställning till nya reglerna med kort varsel. Håller med @Mago att regelsidan är snygg och tydlig, även i mobil.
Man kan ju tolka meningen som "inga random skilld, ingen stacking och inga extra skills på Starplayer" att alla syftar just på starplayer och inte i övrigt.
Hade kanske varit tydligare om det hade varit punkter mellan varje del med "NO."
Ändra ag1+ regeln. En liknande formulering fanns med i nån edition av warhammer 40k för en massa år sedan. Gw ändrade det så fort det bara gick. Det var tydligt att dom inte alls tänkte att regeln skulle fungera sådär. Skulle anta att det är samma här, men Gw verkar vara betydligt sämre med errata/faq i bloodbowl
Det kan du absolut få, så länge det är små förändringar och du är tydlig med det. Om det bara handlar om AG1+, megastars och prayers så gissar jag att det är noll problem. Särskilt om man motiverar det på ett fyndigt sätt, som att "det nysådda gräset gör att..."
Kommer man köra att man måste ha 11 spelare först innan man kan hyra in en Star Player eller som i regelboken att Star Playern kan vara en av dom 11 spelarna?
Jag tycker prayers och wizard kan tillåtas, en wizard är ju roligt! Prayers är också roligt!
jag ska nog köra med Jordell så jag är okej med regelbokens 2+ men jag är helt för en ändring till det rimliga då det för mig ganska uppenbart är felaktigt. Men vem vet? Gw kanske vill ha det så vad vet jag…
Jag har ett bokat rum för två på Tinget, nu har det visat sig att jag inte kommer kunna vara med pga flera anledningar (inte bara Basse)... Jag har avbokningsskydd och kan behålla rummet till dagen innan. Kommer avboka det på söndag om ingen annan vill ha det. Då kan den få ta över bokningsnummer etc mot ett swish för summan det skulle kosta mig.
Skriv en rad priv om intresse finns.
Edit: det rör sig om en natt mellan lördag och söndag
Edit 2: Kollade nu, priset var 1695kr för en natt.
Apo används på en i teamet. Eftersom man kan ha 10 plus 1 så är det rimligt att anta att hen tillhör teamet. Jag har inte hittat nåt som motsäger det iaf.
Comments
Superkul att det blir de nya reglerna!
Håller med om att ag+1 måste hanteras på nåt sätt. Fråga NAF kanske? Det är ju inte bara ni som har detta problem.
Ja stor eloge till @Smulzer och @Densom för flexibilitet med omställning till nya reglerna med kort varsel. Håller med @Mago att regelsidan är snygg och tydlig, även i mobil.
Bruten ag1+ (och prayers) känns som att det kommer göra människor ledsna. Wizard är galet men ändå en etablerad grej i Blood Bowl.
"No random skills, no stacking and no extra skills on Star Players."
Betyder det att man får ta random på vanliga spelare? @Densom
Nej, men också varför?
Man kan ju tolka meningen som "inga random skilld, ingen stacking och inga extra skills på Starplayer" att alla syftar just på starplayer och inte i övrigt.
Hade kanske varit tydligare om det hade varit punkter mellan varje del med "NO."
Ändra ag1+ regeln. En liknande formulering fanns med i nån edition av warhammer 40k för en massa år sedan. Gw ändrade det så fort det bara gick. Det var tydligt att dom inte alls tänkte att regeln skulle fungera sådär. Skulle anta att det är samma här, men Gw verkar vara betydligt sämre med errata/faq i bloodbowl
Enkelt vore att bara skriva ”om en spelare har ag+1 får tärningslaget moddas till ett minimum av 0 istället för det vanliga 1 .”
Men frågan är om man kan få Naf status om man ändrar officiella regler?
@Densom / @Smulzer stor eloge för allt ert arbete med hemsidan, mycket tydlig och lättnavigerad .
Jag håller med @brocCooLi
Dock behöver ni inte ens fundera! BANNA det bara!
Ag+1-buggen är det enda som ”bugs me” 🙃
😂
Det ska läsas som att det inte går att stacka eller ta random skills och att inga skills kan läggas på stars.
@Densom perfekt, misstänkte det men med tanke på alla tolkningar av nya regler så blir man orolig.
Det kan du absolut få, så länge det är små förändringar och du är tydlig med det. Om det bara handlar om AG1+, megastars och prayers så gissar jag att det är noll problem. Särskilt om man motiverar det på ett fyndigt sätt, som att "det nysådda gräset gör att..."
Det är väl bara ag1+ som är knas?
megastars är ju inte så mega längre och vill man chansa med prayers kan man väl få det?
Kommer man köra att man måste ha 11 spelare först innan man kan hyra in en Star Player eller som i regelboken att Star Playern kan vara en av dom 11 spelarna?
Jag tycker prayers och wizard kan tillåtas, en wizard är ju roligt! Prayers är också roligt!
jag ska nog köra med Jordell så jag är okej med regelbokens 2+ men jag är helt för en ändring till det rimliga då det för mig ganska uppenbart är felaktigt. Men vem vet? Gw kanske vill ha det så vad vet jag…
@Pertan de svarade i discord att det är 11 inkl ev stars som gäller. Precis som i boken
@sirvejlance tack för svar!
Jag har ett bokat rum för två på Tinget, nu har det visat sig att jag inte kommer kunna vara med pga flera anledningar (inte bara Basse)... Jag har avbokningsskydd och kan behålla rummet till dagen innan. Kommer avboka det på söndag om ingen annan vill ha det. Då kan den få ta över bokningsnummer etc mot ett swish för summan det skulle kosta mig.
Skriv en rad priv om intresse finns.
Edit: det rör sig om en natt mellan lördag och söndag
Edit 2: Kollade nu, priset var 1695kr för en natt.
Fan vad trist @Frantic
@Smulzer fråga, om vi har samma Starplayer i respektive lag, blir båda Stars utvisade då?
@Smulzer @Densom om ni pallar, gör en FAQ inför sm.
Finns många återkommande frågor. Listar några jag sett. Mina gissningar (*)
Får man ha 10 spelare + star? ( Ja)
Får man ha 9 spelare + ”two for one”-stars? (Vet inte?)
Funkar Apo på stars? (Ja)
Är det turnover om en motståndare fångar en failad handover catch? (ja)
Kan en star spela för båda lagen i en match? (Nej)
var står det att apo funkar på stars?
Apo används på en i teamet. Eftersom man kan ha 10 plus 1 så är det rimligt att anta att hen tillhör teamet. Jag har inte hittat nåt som motsäger det iaf.
vad gällande gw är rimligt gällande regler?
Stars spelar för båda lagen i samma matchup. Står också i boken. Den ena är en väldigt talangfull härmapa.
om stars spelar för båda lagen, kan en i så fall använda apo på motståndarens star? :D