En för alla - alla för en! 17:e jan
En för alla… är en singelturnering, 3 matcher swiss med reglerna från SM 2026.
Målsättningen är att ge deltagarna ett tillfälle att träna på sina färdigheter. Därför har varje runda lite mer tid, 2h30m, och deltagarna uppmuntras att öppet diskutera sina reflektioner kring matcherna de spelar och de val de gör.
Det speciella är att du kommer att bli slumpmässigt matchad med en eller två lagkamrater. Lottningen sker i början av dagen och turneringen startar med att ni tillsammans går igenom era lag och diskuterar styrkor och svagheter. Ni ska under dagen göra ert bästa för att stötta era nya lagkamrater. Det är fortfarande en singelturnering, men du kan inte bli lottad mot någon av dina lagkamrater.
Lag om 2 personer lottas ifall vi är 10,12, 14, 16, 20, 22, 26 eller 28 spelare på plats.
Lag om 3 lottas ifall vi är 18, 24 eller 30.
Vi tar inte in fler än 30 spelare, och är det färre än 10 skapas inga slumpmässiga lag, eftersom det skulle påverka tävlingen så mycket då.
TO agerar odd man out så att alla besökare får spela.
Vi kommer att använda bbtm.app för denna turnering.
17:e januari hos Nystan & Spel, Edövägen 7A, Nacka.
10:50 lottning av lag och runda 1. Tid för diskussion.
11:15-13:45 match 1
Lunch
14:45-17:15 match 2
17:30-20:00 match 3
100 kr
Betalas till swish nedan senast 11/1.
Roster till spelledaren@hotmail.com senast 12/1.
5/2/0 scoring
SoS
Cas/TD diff
Lower tier beats higher tier (goblins beat necro)
Total TD
Total Cas
Någon typ av priser:
Om vi får minst 10 deltagare så blir förstapriset ett lag från GW - jag har lådor med skaven, norse, amazon och dwarf - då får vinnaren välja en.
Vinnare
Andraplats
vinnarlaget - ifall det blir några lag.
”Jag spelade i alla fall inte Undead” - om du kommer efter alla Undead-lag i turneringen så får du någon sorts token med dig hem.
Blir det många deltagare så lägger jag till ytterligare några kategorier.
Comments
Intresserade:
Pellevin
Grumplekins
Drexxl
Oberwald
Ionas (B, R)
Sirvejlance
Ljunggren
FAQ (kan ändras):
AG1+ misslyckas om deras test skulle ha modifierats till 0 eller lägre.
Actions som kräver en aktiv trait kan inte bli declared från prone. (Om SM svarar tydligt på detta kan det ändras).
TTM är aktiv (varför skulle vi ändra på konkreta regler?)
2.Kritiskt viktiga tolkningar:
En misslyckad handover som fångas av en motståndare är en turnover.
Du kan välja att inte använda Dodge på defender stumbles (kan ändras…)
Regn ger -1 till Secure the Ball.
A distracted player gets knocked down on defender stumbles even if they have Dodge.
TZ från en successful Shadowing ger inte en extra -1 modifier till dodge för spelaren de följde efter.
Charge avslutas om någon spelare orsakar en turnover.
Du får använda team reroll under en Charge.
Apo can be used on a star player!
3.Andra tolkningar
Lone Fouler blir inte sent off ifall de slår en dubbel på armour som de sedan rerollar (om de inte slår en till dubbel då).
Activating Trickster cancels Chomped.
Om bollhållaren använder Wrestle och har Safe Pair of Hands så orsakas ingen turnover.
Du måste göra ”declare” för dina actions under en Charge kick off event.
Stand firm cancels strip ball and eye gouge.
Grab and Juggernaut cancel SS/SF for -all- opposition players during that block (chainpushes).
Multiple block should do each step for both blocks before going on to the next.
A star player can not be named as Team Captain.
Du får ge din Team captain en skill utöver Pro.
A Team Mascot RR can be saved by Team Captain (but only if it rolled 4+). In this case you must roll 4+ again to use it next time.
Pogo players are effected by Tentacles and such
Intesserad
intresserad
Jag vill!
Intresserad, ska kolla om det är logistiskt möjligt bara
Intresserad
Två rookies som besökt butiken har anmält intresse, vi får se när vi närmar oss.
Vi kommer ju att spela med reglerna för SM, kul att det blir nya regler (som vi hoppades).
De uppmärksamma har sett att Wizard och Prayers to Nuffle blivit bannade. Vi väntar på ruling för ag1+, men oavsett vad SM bestämmer så kommer vi att spela att en tärning som hade modifierats till 0 eller lägre är en fail även för ag1+.
Undead i tier 2?! Jaja, den får vi leva med, men jag kan iaf införa ett pris:
”Jag spelade i alla fall inte Undead”
Alla coaches som hamnar efter alla deltagande Undead teams i totalställningen får en token av någon sort med sig hem.
Ska uppdatera första posten också.
Får tyvärr dra tillbaka min anmälan.
Sjukt sugen på att spela Undead.
Ja nån måste ju göra det så att folk kan få en extra token.
intresserad
Intresserad
Kul idé till turnering!