Jag har i alla fall inte valt t.ex. Orcs eller något annat lag som är mycket starka på tv 1000, men jag gissar att ingen av de mer rutinerade spelarna har gjort något sådant heller.
Kan bara säga att säsongens indelning inte var lätt!
Många duktiga coacher försökte smita runt och hamna i den "lätta" gruppen.... Samtidigt som vi hade några återkommande lag från vårsäsongen som har lyckats väldigt bra att bibehålla sin edge...
Men kommiten som är ansvarig för indelning, seeding och TV kontroll har knappt använt sig av dyrka Nuffles styrka i slutgiltigt position...
Vet att någon/några kan ha fått en större utmaning, men känner att det inte är en omöjlig uppgift för dessa coacher... Men några grupper kommer att vara knipskarp denna säsong!
Inte riktigt så jag menade. Jag har för närvarande 3 lag registrerade i TourPlay: Chorfs, Norse-laget från förra säsongen och så Helf:arna jag har anmält till Säsong 41.
På den gamla StockBowl-sidan fick man betala extra till föreningen för att ha mer än tre-fyra aktiva lag registrerade samtidigt, oavsett om lagen var med i någon liga. Är det något sådant i TourPlay också, eller betalar föreningen bara TourPlay för de lag som faktiskt deltar i en pågående liga?
@grumplekins kan detta, men jag gissar att Stockbowl endast betalar för dom lag som deltar, dvs om du sitter på fler lag än dom två som är aktiva så är inte det någon kostnad. Men Grumple kan detta bättre
Noterar efter seriepremiären att vi ser ut att ha för mycket pengar. Ska inte treasury raderas efter redraft? Om det är så tror jag att jag har 20 pengar för mycket. Det verkar även finnas fler redraftade lag med pengar i kassan. Jag kanske missuppfattat allt också. Vet inte om det kan vara bra att kolla på? @Juiblex@grumplekins
Hej hej, ny idiot här, Kalle lurade in mig i det här.
Eller ny och ny, BB i sig kan jag tillräckligt efter en miljon matcher för 30 år sen och en hjälplig mängd med nya reglerna.
Men!
All annan social kompetens om hur man beter sig i BB idag saknar jag. Så det verkar enklast att fråga, vad sjutton ska jag ha för färger på mina baskanter? Jag fattar att Saurus är blockers och Skinks säkert linemen men kameleont skinkar???
Så ska jag försöka fuska så lite som möjligt i ligapremiären!
men så länge det är skillnad så spelar det egentligen ingen roll. men ha t.ex. inte röd för blitzers och blodröd för lineorc osv.
så det viktigaste är att det är skillnad på modellerna, och där kan basfärg hjälpa till, och då kan du använda dig av standarden som NAF föreslår men inget tvång.
Vill bara säga att stort tack till @Pellevin för ett varmt välkomnande till ligan i min första kompletta Blood Bowl match på 29 år och bra svar på alla korkade frågor.
Tror vi bägge blev nöjda för han fick vinna och jag fick döda massa alver!
Jag är mest nöjd för att jag fick köra lite äkta alvbullshit. Hatar när vad som helst funkar, och det gjorde det några gånger ikväll. Det var roligare att sitta på den här sidan av det.
Comments
Hur ser det ut lagmässigt, jag kan vara lite flytande om det skulle vara en övervikt av tex bash.
Ingen kommer ihåg en fegis 💛
Jag har i alla fall inte valt t.ex. Orcs eller något annat lag som är mycket starka på tv 1000, men jag gissar att ingen av de mer rutinerade spelarna har gjort något sådant heller.
Alla lag är lika svaga om jag rullar tärningarna 😂
Haha, min kommentar var bara en pik till @sirvejlance . Det verkar dock som att han har fått sitt straff i och med serieindelningen :)
Kan bara säga att säsongens indelning inte var lätt!
Många duktiga coacher försökte smita runt och hamna i den "lätta" gruppen.... Samtidigt som vi hade några återkommande lag från vårsäsongen som har lyckats väldigt bra att bibehålla sin edge...
Men kommiten som är ansvarig för indelning, seeding och TV kontroll har knappt använt sig av dyrka Nuffles styrka i slutgiltigt position...
Vet att någon/några kan ha fått en större utmaning, men känner att det inte är en omöjlig uppgift för dessa coacher... Men några grupper kommer att vara knipskarp denna säsong!
Inducements:
All, except Deathzones Mercenary (the one you can build).
Jättar är tillåtna då?
@Duckwing, ja!
Vilka åtta går liksom till slutspel? De två översta i varje grupp, de åtta totalt med bäst poäng, eller något annat?
@Trolle Ettan i varje grupp och de 4:a bästa gula.
Ok, tack!
Jag söker motståndare till openmatch nu på torsdag, 21/8.
Inte riktigt så jag menade. Jag har för närvarande 3 lag registrerade i TourPlay: Chorfs, Norse-laget från förra säsongen och så Helf:arna jag har anmält till Säsong 41.
På den gamla StockBowl-sidan fick man betala extra till föreningen för att ha mer än tre-fyra aktiva lag registrerade samtidigt, oavsett om lagen var med i någon liga. Är det något sådant i TourPlay också, eller betalar föreningen bara TourPlay för de lag som faktiskt deltar i en pågående liga?
@grumplekins kan detta, men jag gissar att Stockbowl endast betalar för dom lag som deltar, dvs om du sitter på fler lag än dom två som är aktiva så är inte det någon kostnad. Men Grumple kan detta bättre
Noterar efter seriepremiären att vi ser ut att ha för mycket pengar. Ska inte treasury raderas efter redraft? Om det är så tror jag att jag har 20 pengar för mycket. Det verkar även finnas fler redraftade lag med pengar i kassan. Jag kanske missuppfattat allt också. Vet inte om det kan vara bra att kolla på? @Juiblex @grumplekins
Första matchen spelad. Förlust till amazonerna. Skitspel.
Hej hej, ny idiot här, Kalle lurade in mig i det här.
Eller ny och ny, BB i sig kan jag tillräckligt efter en miljon matcher för 30 år sen och en hjälplig mängd med nya reglerna.
Men!
All annan social kompetens om hur man beter sig i BB idag saknar jag. Så det verkar enklast att fråga, vad sjutton ska jag ha för färger på mina baskanter? Jag fattar att Saurus är blockers och Skinks säkert linemen men kameleont skinkar???
Så ska jag försöka fuska så lite som möjligt i ligapremiären!
jag spelar inte i ligan men svarar ändå. det lättaste är att du kör enligt NAF-standarden som finns här:
men så länge det är skillnad så spelar det egentligen ingen roll. men ha t.ex. inte röd för blitzers och blodröd för lineorc osv.
så det viktigaste är att det är skillnad på modellerna, och där kan basfärg hjälpa till, och då kan du använda dig av standarden som NAF föreslår men inget tvång.
Tackar!
Kör med frugans lag och de gubbarna är typ omöjliga att se skillnad på så kommer definitivt behöva baskantfärger, haha
Vill bara säga att stort tack till @Pellevin för ett varmt välkomnande till ligan i min första kompletta Blood Bowl match på 29 år och bra svar på alla korkade frågor.
Tror vi bägge blev nöjda för han fick vinna och jag fick döda massa alver!
Jag är mest nöjd för att jag fick köra lite äkta alvbullshit. Hatar när vad som helst funkar, och det gjorde det några gånger ikväll. Det var roligare att sitta på den här sidan av det.
Och såklart: tack @Sebbe för en trevlig match, och välkommen! Och glöm inte att "du som här inträder, låten hoppet fara".
Haha, du gjorde ju en helt episk play när du gjorde typ 8 dodges och en handoff för att casually göra en touchdown med cirka 6 spelare på plan.
Jag bara: "jaha?" 😆
@Glyssner tjena, vi möts i nästa omgång, när och var kan/vill du lira?