Säsong 41 - Planering
Coacher hör upp!
Tiden flyger fram och det börjar snart bli dags för att starta upp hösten main event - Säsong 41!
Här kommer schemat som jag har spenderat hela sommaren på att planera....
Runda Speltid Dag
Anmäla Lag -> V.33 Söndagen den 17de Augusti
1 V.34-35
2 V.36-37
3 V.38-39
4 V.40-41 (V.40 EuroBowl)
5 V.42-43
6 V.44-45 (Autumn holidays V.44)
7 V.46-47
Kvalspel V.48
Semi och Final spel V.49 Söndagen den 7 December
Kommer att be Tourplayansvarig att öppna upp Tourplay Stockbowl Season 41, dom närmaste dagarna och så fort som den är upp så är dags att bestämma sig om man vill spela förra säsongens lag eller snegla på det nya skinande figurerna....
Inducements:
All, except Deathzones Mercenary (the one you can build).
/Commish

Comments
Vad kul det kommer att bli!
Eller hur @Pellevin, den här säsongen känner jag att du och jag ses vid finalbordet!
Kollade en goblinroster igår, så du kanske får vara där ensam @Ljunggren :D
Vad kör vi för TV i liga / open?
Är säsongen öppen i tourplay?
God morgon coacher!
Då var Stockbowl season 41, öppen för anmälan!
För dom som vill fortsätta med sina lag från förra säsongen så har dom en redraft att göra, för er som vill prova på ett nytt lag så är det TV1000 som gäller!
@DavidD
Redraften var satt till TV 1300 i båda ligorna under säsong 40, skall återkomma med vart vi sätter den för denna säsong.
Kul! Är redo för liga och open.
Härligt @DavidD!!
Hum hum, hur fungerar open?
@Spelledaren , I open så bokar du dina egna matcher och spelar när du kan... Dock så får man inte spela mer än 2 matcher mot samma coach.
Så perfekt för dom som inte har möjlighet att binda upp sig för hela ligan, eller för dom som vill börja att utveckla sitt lag innan man flyttar över dom till ligaspel och slipper börja med ett helt rookie lag.
Ok, så inga krav på något alls då?
Vad behöver jag som coach bidra med för att finnas i open?
@Spelledaren, bara två krav för att spela i open….
Betala den årliga medlemsavgiften i Stockbowl
Skapa ett lag som du anmäler till open.
Enkelt och lätt :-)
Var/hur betala?
var/hur anmäla laget?
Tack!
Du kan anmäla laget på Tourplay. Sök på stockbowl under ligor så ska den dyka upp.
Då tar jag sista platsen om ingen annan är riktigt sugen
Sista platsen?
Hahahha jag läste två kvar för att spela i Open. Ser nu att det står två krav 😅
Ok, men såg ingen distinktion mellan open och ligan vid anmälan.
Fick ett pm om att välja rookie…
och rookie har inga lag så kan inte regga där?
Kanske vore bra med lite grundläggande info om vad detta är och hur man ska gå till väga. annars kan det nog vara svårt för nykomlingar att hänga med. Och även oss som inte är nykomlingar i vissa fall. Mitt openlag spelade nog bara två matcher i våras till exempel. Jag tror att det innebär att det inte ska redrafta, men lite osäker på det.
Till er som redraftar:
Det finns två knappar med svag grå text strax under där man skapar ett lag. Den ena är "your teams". Det tog mig ett tag att fatta hur jag anmälde ett gammalt lag, så tänkte det kanske kan hjälpa någon annan.
Här kommer en enkel PDF gällande Tourplay och hur man anmäler ett nytt eller gammalt lag.
Rookie säger fortfarande ”No teams available”
Har samma problem. Jag kan omanmäla ett gammalt lag men inte skapa ett nytt till Open.
Tourplayking @grumplekins 👆
@Spelledaren och @Ionas , prova nu!
Saknade regler för nya lag bara….
Jag kommer tyvärr inte kunna vara med denna säsong, pga sjukdom i familjen
Kul med ny säsong! Om någon vill testa sitt liga/open-lag inför kommande säsong på Alpha imorgon torsdag, runt lunch? så är mina Amazon eller Necro redo.
Man kan ta ett drop in bord för 50 kr. Värt.
Väldigt tråkigt. Hälsa krya!
Jag har anmält mig till ett nytt lag. First TT win incoming?
Kul @TovarasNicu!