Gothenburg Stunty Leeg, 16/8-2025
Det är dags för en favorit i repris.
En endagars cup med en fyramanna-final i DeathBowl.
Jag har uppdaterat Stunty Leeg reglerna för att funka i 2020. Det finns halvfärdiga uppdateringar på FUMBBL, men det är mina regler som gäller. Jag bibehåller rätten att pilla till småändringar i reglerna fram tills den 1/8 om det gör det bättre eller fluffigare.
Datum: 16 Augusti
Plats: Manhems Schackklubb - Vegagatan 20
Kostnad: Runt 100 per skalle, vill att det ska täcka lokal och ett pris eller två, återkommer efter fler anmälningar
Regler: Det börjar kl 09:00, så hinner vi med fyra matcher
Resurrection format. Man får 1000000 guld att bygga lag för. Varje lag får 6 skill points att köpa skills för, man får inte skaffa Secondary skills. Varje lag får en skill stack, utan extra SP kostnad. Man får inte ha fler än 16 spelare och måste ha minst 11 innan man får köpa Stars.
Vissa inducements kostar annorlunda i Stuny Leeg:
Bloodweiser Keg: 40k
Bribes: 85k
Igor: 75k, kan anställas av alla lag som inta har tillgång till apotekare.
Wandering Apothecary: 75k
Då jag verkligen vill spela så söker jag en Odd Man Out, eller att vi helt enkelt lottar ut en Buy varje runda.
Pga att vissa rosters bygger på det, så gäller följande regler för Secret Weapon:
After each drive the opposing coach rolls 2d6 for each Secret Weapon that was on the pitch at any time during the drive, and any roll that equals or beats the Secret Weapon roll results in the referee banning that player. Bribes may be used, if available, to argue the referee‟s decision to eject a Secret Weapon player.
Rosters och stars: https://drive.google.com/file/d/1LRIK6m4Rb59Z5VO3u5-_QedjqiPYnQXw/view?usp=sharing
Anmälda:
Drexxl

Comments
går säkert att vara i Borås på Armagedon skulle jag tro, men har inte kikat på detta. är också lite osäker på om jag kan eller inte :(
Har fixat lokal (hoppas jag, väntar på ett mail som sätter båda våra JA i skrift hehe)
Folk som visat intresse tidigare får gärna anmäla sig här. Det blir lättare att planera då! :D
Inga anmälningar än så länge :(
(Skamlös bump hehehehe)
kan inte den helgen :(
Kör turneringen i Stockholm så får du massor av anmälningar
Kan inte den helgen :(
Kul koncept Filip, men du vet ju hur mitt liv är... 🙄
Kollar runt lite grann, funkar den 16e för folk?
@brocCooLi @Melisqus ?
16e juli/augusti fungerar för mig.
det funkar för mig med
Har kollat med schackklubben, datumet kan ändras.
Så:
OBS: NYTT DATUM 16e AUGUSTI, samt småändringar i reglerna.
Nu verkar det som att vi blir 6st, isf blir kostnaden 125kr per skalle!
:D
Nu är det en vecka kvar! Fan vad kul att detta kan bli av
Påminnelse att om rosters.
Skicka gärna in innan midnatt den 10/8
:D
Nu är mitt roster inlämnat!
Det kommer att bli riktigt kul med en stunty turnering!!!
Jag tror jag kan vara med lite sent påtänkt vet men kan vara oddman out isf
jag är just nu sjuk, men lär ha frisknat till tills lördag. frågan är när jag blir frisk, om det är på fredag står jag nog över. men håller er informerade, så superbra att du dök upp Ivan
Klockrent Ivan! :D
Här kommer alla rosters som har skickats in:
Schysst, ser att INGEN spelar snotlings!!! En skam på torra land utan dess like xD, så dags att damma av FeRzUm FuNgUz. Fixar roster atm.
Vem spelar vad?
@kaju
Drexxl: Strigoi med MB
Melisqus: Squig Herders med Guard
Froxt: Albion Fae
DonTomaso: Squig Herders med Diving Tackle
brocCooLi: Forest Goblins
inforthepain: Strigoi med Tackle
nohistor: Snotlings
OBS:
Det börjar kl 09:00, så hinner vi med fyra matcher
"Finns det svenskt kaffe på hotellet?"
Fille fixar
Nohistors snots:
Yeah 🤟
känner mig inte tillräckligt frisk idag för att dyka upp på lördag. så lämnar min plats åt @Nohistor
glöm inte att traditionsenligt så är alfabetisk ordning på naf-nicken första tie breaker.
Krya på dig, hade ju hoppats på möta dina gobbos ju.
Tack för en underbar lördag!
Efter mycket kaos i DeathBowl-ringen (inräknat en dubbelskalle mot bollhållare utan reroll (fast med Wrestle+Strip Ball)) så lyckades Melisqus att hoppa in över mållinjen och ta hem dagen!