Gothenburg Stunty Leeg, 16/8-2025

edited August 12 in Turneringar

Det är dags för en favorit i repris.

En endagars cup med en fyramanna-final i DeathBowl.

Jag har uppdaterat Stunty Leeg reglerna för att funka i 2020. Det finns halvfärdiga uppdateringar på FUMBBL, men det är mina regler som gäller. Jag bibehåller rätten att pilla till småändringar i reglerna fram tills den 1/8 om det gör det bättre eller fluffigare.

Datum: 16 Augusti

Plats: Manhems Schackklubb - Vegagatan 20

Kostnad: Runt 100 per skalle, vill att det ska täcka lokal och ett pris eller två, återkommer efter fler anmälningar

Regler: Det börjar kl 09:00, så hinner vi med fyra matcher

Resurrection format. Man får 1000000 guld att bygga lag för. Varje lag får 6 skill points att köpa skills för, man får inte skaffa Secondary skills. Varje lag får en skill stack, utan extra SP kostnad. Man får inte ha fler än 16 spelare och måste ha minst 11 innan man får köpa Stars.

Vissa inducements kostar annorlunda i Stuny Leeg:

Bloodweiser Keg: 40k

Bribes: 85k

Igor: 75k, kan anställas av alla lag som inta har tillgång till apotekare.

Wandering Apothecary: 75k

Då jag verkligen vill spela så söker jag en Odd Man Out, eller att vi helt enkelt lottar ut en Buy varje runda.

Pga att vissa rosters bygger på det, så gäller följande regler för Secret Weapon:

After each drive the opposing coach rolls 2d6 for each Secret Weapon that was on the pitch at any time during the drive, and any roll that equals or beats the Secret Weapon roll results in the referee banning that player. Bribes may be used, if available, to argue the referee‟s decision to eject a Secret Weapon player.

Rosters och stars: https://drive.google.com/file/d/1LRIK6m4Rb59Z5VO3u5-_QedjqiPYnQXw/view?usp=sharing

Anmälda:

Drexxl

@Melisqus

@brocCooLi

@Froxt

@DonTomaso

@inforthepain

Comments

Sign In or Register to comment.