Tack @Spelledaren både för att du hjälpte mig o @trolle till oanade höjder och för att du o frugan arrangerasde. Och stort grattis till segrarna såklart.
Tack för en väldigt trevlig turnering. Broccolipajen var god.
Jag vill informera om att Monsterous Mouth verkligen blev ett lyckat val. Jag mötte två lag med strip ball och fångade dessutom en high kick tack vare munnen.
Vidare så gjorde den inlånade skinken ett mål per match, även om han senare blev manglad av en wardancer i en av dem. Det första målet var inte så speciellt, monsterous mouth spelaren lämnade över bollen, för skinken var den enda som kunde nå hela vägen, en dodge och en GFI var det enda som behövdes efter det och Pro räddade honom från att ramla på målsnöret. Det andra målet var mer anmärkningsvärt och dessutom i blizzard. 3+Dodge, 3+Dodge, 3+Dodge,3+Dodge,4+Pick up,3+Dodge, 3+rush. Visserligen hade jag en reroll, Dodge och Pro som stöd, men jag tror bara jag behövde Dodge.
Sista matchens enda mål var dock det vackraste. Undead hade tryckt på men lyckades inte komma fram och bollen hamnade på marken i runda åtta. Min ogre lyckades flytta på en mumie och en beastman knyckte bollen, gjorde ett par GFI och sedan en 5+ pass till en kamrat som hade sprungit upp i rundan innan. Jag hade sedan stora problem att hålla i det resultatet trots att jag hade bollen, men @Ljunggren fortsatte att rulla 1/9 vid olämpliga tillfällen och mina spelare dodgade som om de hade varit alver.
Roligaste opponent score inom en squad måste vara Gravöl med Jimmie & Finn, där Jimmie har en opp score på 28, medan Ljunggren har 52, högst av alla i turneringen.
Möjligen blir individuell opponent score lite skum när du och jag delade på en plats i vårt lag? Tack för en fint arrad turnering, och supertrevligt ställe!
Och stort grattis till @sirvejlance och Hovring till vinsten. Ser ju ut att ha varit en väldigt jämn och kul turnering på det stora hela. Snyggt spelat!
Det finns ingen rättvisa , det lärde jag mig i lördags, med @Ionas dodgande Sarusar och @Lockmunds 5+ passar OCH alvdogande Chaos. Medans mina Ghouler var sämst i Mellansverige på att dodga 3+ MED Reroll. Kampen går vidare!
Men hatten av för alla mina motståndare, och tack för roliga och spännande matcher.
En jättekul turnering och fint arrangerat @Spelledaren.
Comments
Bara att instämma, super bra. Frugan blev riktigt glad för garnet jag köpte också och att vara på pluspoäng efter en nörddag är inte så ofta
Tack till @Spelledaren & din fru för en toppenturnering! Fin lokal och väl anordnad! Lycka till med butiken!
Tack alla vi känner oss så himla glada efter den här dagen!
Resultaten uppladdade till naf.
Stort tack för väl arrangerad turnering Speledaren med duo.
Hade som alltid sjukt trevligt med alla härliga nördar.
Tack @Spelledaren både för att du hjälpte mig o @trolle till oanade höjder och för att du o frugan arrangerasde. Och stort grattis till segrarna såklart.
Tack så mycket. Superskoj!
Grattis till vinnarna och lycka till med butiken i framtiden.
Kul att följa detta!
Vilken cas-fest första matchen!
Grattis till vinnarna! Snyggt spelat!
Mycket bra jobbat @Spelledaren!
Jag hoppas jag får besöka er fina butik inom en snar framtid!
Lägg gärna upp lite bilder ;)
Ja, kan bara hålla med, jättebra arrangemang @Spelledaren, jag kommer gärna tillbaka många gånger.
Tack för en väldigt trevlig turnering. Broccolipajen var god.
Jag vill informera om att Monsterous Mouth verkligen blev ett lyckat val. Jag mötte två lag med strip ball och fångade dessutom en high kick tack vare munnen.
Vidare så gjorde den inlånade skinken ett mål per match, även om han senare blev manglad av en wardancer i en av dem. Det första målet var inte så speciellt, monsterous mouth spelaren lämnade över bollen, för skinken var den enda som kunde nå hela vägen, en dodge och en GFI var det enda som behövdes efter det och Pro räddade honom från att ramla på målsnöret. Det andra målet var mer anmärkningsvärt och dessutom i blizzard. 3+Dodge, 3+Dodge, 3+Dodge,3+Dodge,4+Pick up,3+Dodge, 3+rush. Visserligen hade jag en reroll, Dodge och Pro som stöd, men jag tror bara jag behövde Dodge.
Sista matchens enda mål var dock det vackraste. Undead hade tryckt på men lyckades inte komma fram och bollen hamnade på marken i runda åtta. Min ogre lyckades flytta på en mumie och en beastman knyckte bollen, gjorde ett par GFI och sedan en 5+ pass till en kamrat som hade sprungit upp i rundan innan. Jag hade sedan stora problem att hålla i det resultatet trots att jag hade bollen, men @Ljunggren fortsatte att rulla 1/9 vid olämpliga tillfällen och mina spelare dodgade som om de hade varit alver.
Underbart!
@Lockmund Du missade att nämna inledningen på 3+rush, 3+rush, 5+1dieblock och bra scatter i din berättelse. Men jag är inte @Bitter 😑
Scattern var inte så fantastisk, men i övrigt har du rätt.
Heja Lockmund!
Nurgle/Goblins gick också väldigt starkt, kul!
Och förstås grattis @sirvejlance och @hovring! Kalmarunionen stod stark! Kul att de som slutade 1a och 2a möttes i runda 1 med en draw
Jag har en token ”Joråbowl 2020 Sweden”
Meddela mig vem som vill ha tillbaka den.
Topp 4 lag och individuellt:
Roligaste opponent score inom en squad måste vara Gravöl med Jimmie & Finn, där Jimmie har en opp score på 28, medan Ljunggren har 52, högst av alla i turneringen.
hahaha kul och rättvist!
@brocCooLi och jag hade roligt åt att vår bil kom tvåa och trea samt tvåa och trea. @sirvejlance var dock för stark för oss. Väl regerat!
Möjligen blir individuell opponent score lite skum när du och jag delade på en plats i vårt lag? Tack för en fint arrad turnering, och supertrevligt ställe!
Och stort grattis till @sirvejlance och Hovring till vinsten. Ser ju ut att ha varit en väldigt jämn och kul turnering på det stora hela. Snyggt spelat!
underbart ju! mer garn åt alla!
och instämmer med övriga, fantastisk turnering och ser fram emot att komma tillbaka.
Det finns ingen rättvisa , det lärde jag mig i lördags, med @Ionas dodgande Sarusar och @Lockmunds 5+ passar OCH alvdogande Chaos. Medans mina Ghouler var sämst i Mellansverige på att dodga 3+ MED Reroll. Kampen går vidare!
Men hatten av för alla mina motståndare, och tack för roliga och spännande matcher.
En jättekul turnering och fint arrangerat @Spelledaren.
Du glömde säga grattis till mig
Jag vill förresten passa på och be om ursäkt för två av två lyckade rotspawn dodges..
Episkt!
Ha ha, grattis @sirvejlance, you learn well my young apprentice.
Galet kul turnering, att min "game plan" gick precis som jag ville var ju oxå en plus.
Vågar man fråga?
Dubbel chainsaw och dp+sg med bribes — jag tyckte det var ett ganska bra set för goblins. Men också, ingen seger trots 22 cas på 4 matcher?
Ja.. Dubbel V.t saknades men gick ju på att göra mest "Cas" så det får jag se som en "W" :P
vem vann best painted förresten? Stod inget namn på NAF award.