Haha! Jag ser potential till en spinoff till Ranta där olika personer berättar dråpliga historier från sina strövtåg i Blood Bowl-land. Tänk "Har du hört den förut"
Det ser tveksamt ut, midsommar o grejer. Men i så fall gör jag något på måndag kväll. Peta gärna på mig om ni vill vara med på discord då. Det blir efter min match 18:30, så kanske efter 20:00.
Jag skulle skriva ut Pro i Undead/Tomb Kings för att visa att det var skelettet som ska byta till TK, men så skrev jag ut det på ett TK skelett istället!
Uniqueness är ju tredje tie breaker, lägre är bättre, så det är högst relevant! Och högst UV väljer Teamwork token först, så att det är bättre att ha lågt.
Inte så många alver, bara tre lag totalt, och bara 2 amazons. Det är de största överraskningarna för mig tror jag. Hade nog trott på nån mer vampire också i tier 2.
Kan mycket väl vara så att det står supertydligt någonstans, men: Hur görs matchs-ups? Är det swiss utifrån "squad points" och inom lagmatchen också swiss (så att den i laget som har bäst resultat möter den i andra laget med bäst swissresultat utifrån tie-breakers), och räknas i så fall SoS som första tiebreaker?
För allas skull så kommer match making vara points - SoS - Td/cas total diff - för det klarar systemet av. Jag testade lite hur mycket det kräver att hålla koll på de andra och flytta match ups och det tar en del kraft, men framförallt skapar det utrymme för misstag när man manuellt ändrar i matcherna.
Efter runda 4 när vi hittar våra vinnare så används tie breakers så som de står i reglerna.
Comments
Tror att jag fick det att fungera bättre. Jag sparade filerna via printikonen.
Jag kan ta med Alicante-plan.
Jag är 100% för att det ska vara egenmålat. Men blir för svårt att hinna. Det är en rolig tävling just att lagen har bonus för att hålla ihop.
Jag tar också med en Alicante. Den har dock en viss doft av kaffe efter att någon ställt en mugg där jag trodde att min dice-cup var placerad.
Haha! Jag ser potential till en spinoff till Ranta där olika personer berättar dråpliga historier från sina strövtåg i Blood Bowl-land. Tänk "Har du hört den förut"
Jag tar med en Alicante!
Jag kommer ha med en alicante-plan
Alla rosters är inne!
Nice! Betyder det att vi får en ranta?
Nu känner jag på mig att lockmund har hittat någon form av ny meta?!
Nja, det kanske är att ta i, men några roliga skills finns det med. Jag skulle hellre säga att det är reglerna som ger en spännande meta.
Mycket spännande! Ser fram emot vad du hittat på som fungerar :)
jag älskar förövrigt när Folk vågar bryta meta och visa att man kan få annat att fungera.
Det ser tveksamt ut, midsommar o grejer. Men i så fall gör jag något på måndag kväll. Peta gärna på mig om ni vill vara med på discord då. Det blir efter min match 18:30, så kanske efter 20:00.
Det verkar bli ranta! Vi håller tummarna och hejar på gänget!
Jag kan ta med planer plural, tar en Alicante garanterat och övrigt vid behov. Hemkommunsturnering ju!
hur ser det ut med planer?
ska jag ta med en också?
Ja, om det känns praktiskt, vi är uppe i 12 om du tar en, då har Grumple räknats som 1.
fixar det då
Trevligt att rantan verkar bli av. Det är alltid kul att höra dem svamla. :)
Vid behov kan jag också ta med fler planer, men Alicante är ju den klart bästa.
Ranta är inspelat 🤓
Får se om de lyckas lägga upp det
Ranta är uppladdat!
Wow så snabba!
Nu har jag lyssnat på hela!
Jag skulle skriva ut Pro i Undead/Tomb Kings för att visa att det var skelettet som ska byta till TK, men så skrev jag ut det på ett TK skelett istället!
Uniqueness är ju tredje tie breaker, lägre är bättre, så det är högst relevant! Och högst UV väljer Teamwork token först, så att det är bättre att ha lågt.
Inte så många alver, bara tre lag totalt, och bara 2 amazons. Det är de största överraskningarna för mig tror jag. Hade nog trott på nån mer vampire också i tier 2.
Ska bli så kul!
Kan mycket väl vara så att det står supertydligt någonstans, men: Hur görs matchs-ups? Är det swiss utifrån "squad points" och inom lagmatchen också swiss (så att den i laget som har bäst resultat möter den i andra laget med bäst swissresultat utifrån tie-breakers), och räknas i så fall SoS som första tiebreaker?
Ja, squad swiss. Swiss inom lagen på individual points ja, bäst resultat mot bäst resultat.
För allas skull så kommer match making vara points - SoS - Td/cas total diff - för det klarar systemet av. Jag testade lite hur mycket det kräver att hålla koll på de andra och flytta match ups och det tar en del kraft, men framförallt skapar det utrymme för misstag när man manuellt ändrar i matcherna.
Efter runda 4 när vi hittar våra vinnare så används tie breakers så som de står i reglerna.
Bra val, allt som förenklar processen känns rätt
👌
Hej, någon som sitter på en målad rumblebelow?
Som deltar på du och du?
Frågar för en kompis ;-)
Jag har en fling som rider på en get och bär på en flagga .. försöker ta med den så kan du välja om den funkar.
Då blir min kompis glad @sirvejlance !