spambots

just nu är det väldigt mycket spambots som skickar förfrågningar om att få skapa konton på swebba.

så om ni vet med er att det är någon riktig person som ansöker får ni gärna lägga en blänkare så det inte missas.

Comments

• Jag har börjat banna emailadresser för att försöka få ner mängden spamansökningar.

Det känns osannolikt att någon som faktiskt bör vara med på forumet har någon weird email som vi också får en massa ryskt spam från. OM det skulle hända hoppas jag att personen kan ta kontakt med communityt på något vis så att vi kan hitta en lösning.

• Om det är ”yellowbut…” så är det jag

• tur att du är smartare än mig @Mago för jag bara tog bort enstaka ansökningar :D

• @brocCooLi Det måste ju också göras, och jag har gjort det en hel del också.

• Apropå det, ni som har hand som sidan och jobbar idéellt : hur ligger ni till med statusen för finansiering av domänen? Behöver vi alla donera mer så det inte drabbar er ekonomiskt?

• det är @Mago som sköter den biten, har inte mer koll än så.

• @83wotan Jag brukar inte räkna så himla noga, men jag kollade nu när jag såg att du skrev. De saknas några hundralappar för att jag inte ska gå back i år. Men bara halva året har ju gått ännu, så det borde vara lugnt.

Sign In or Register to comment.