3CITY BEACH BOWL 8th EDITION, Polen Gdańsk, 2-3:e augusti

2»

Comments

• Blev visst en svensk till i Polen :)

• Tyvärr kommer jag inte kunna åka på denna. Bättre försvara husfriden just nu...

Någon som har kontaktuppgifter till "Sir Mewash"?

• @Oberwald_1 @OlderNick @Lixtor @Chrixx

Är ni taggade inför nästa helg?

Är det nåt i rosteret ni behöver slipa på?

Jag och Joel åker med Wizz på torsdag morgon och hem mån.

• edited July 26

Mycket taggad! Jag kör ett gammalt beprövat human-roster (bortsett från en Frenzy line) så har inget slipbehov, men skulle behöva låna @Oxinotl tärningar för att garantera bra resultat också. Eller göra en @Skuld och gömma ALLA tärningar.

• Fasiken vad synd att jag inte kan åka med. Avundsjuk!

Träffar ni Bialy eller Domingo så hälsa så gott. Bialy är snubben som tillverkar tärningar och counters mm. Så han är ju bra att snacka med.

@Oberwald_1 Jag kan byta mot ett nytt fräscht par NAF tärningar. Dom börjar se trötta ut... =)

• Jag åker till Sopot/Gdansk redan imorgon (med familjen som sedan skickas hem fredag morgon :)

Har haft en hel sommar utan BB så lite ringrostig och spelar UD så även där lite osäker.. men ska bli KUL!

• @kaju , jag börjar få resfeber om inte annat :P

• @OlderNick Det blir kul! Vi är ett gott gäng! 😉👍

• Vilken början av svenskarna! 4,5/5 i första rundan!

• Bra jobbat alla!!

• Jag rekommenderar alla att åka till Polen att spela BB!

Gdansk var fin och trevlig. Matpriserna på restauranger var lite billigare än här.

Andra världskrigsmuseet var väldigt bra (måste besökas). Ät inte på restaurangen på översta våningen.

Jag hade bra sällskap med @Oberwald_1, @Chrixx, @Lixtor och @OlderNick. Det är riktigt najs när man åker på en utomlandsturnering i en mindre grupp. Najs att man hade Chrixx som personlig tolk! <3

Coacherna var supertrevliga, duktiga och väldigt chill inställning. Mkt alkohol trots det var alkoholförbud i spellokalen. Dom jag mötte var bra, men alla polska topp coacherna var nog inte där (kikade på NAF statistiken). Kanske ska satsa på deras Nationals nästa gång man åker dit.

Själva resan var inte så mkt dyrare än nån annan turnering i Sverige om man bor på hotell. För att flyget var så äckligt billigt. Jag klarade mig med en ryggsäck som bagage.

Trevligt!

ÅK!

• Bra recension @kaju , sånt hjälper mycket för framtida beslut.

Var i Gdansk med kompisar för några år sedan. Mycket trevlig stad. Kollade ni Westplatte?

• @Pellevin nej den missa vi. Ser häftigt ut.

• Var det Westplatte som höll ut längst i ww2?

Det intogs aldrig av tyskarna, utan slutade i kapitulation efter några veckor?

@Pellevin

• edited August 4

Instämmer helt med Kaju.

Det var otroligt trevligt att vara där.

En extra dag ( Eller fler ) för att göra lite turist grejor med på sidan om, bara att umgås och ha trevligt med.

Jag kommer åka dit igen om jag har chansen.

Prisvärt och supertrevligt.

Saker man fick uppleva.

Ett fantastiskt museum, en "pub" som låg en meter från järnvägen och saknade belysning mer eller mindre, en kebab som var så stark att den knappt gick att äta ( förutom att @OlderNick kunde äta den utan besvär ) 7D bio med grafik från 2005, stupfulla medspelare som man stöter på efter man har ätit ett halvt kilo piroger. Känslan att vara mätt 24/7 men man åt och drack öl ändå, samt en fin parkvandring och ett besök på stranden. Har säkert missat något. Just ja. Vi spelade Blood Bowl med. :)

Stort tack @Chrixx , @Oberwald_1 @OlderNick och @kaju för en fantastisk helg.

• @Pellevin Jag besökte Westerplatte när jag läste till Officer. Vi gjorde en studieresa och "mus"-ade olika scenarion för hur vi skulle ha agerat under striderna där (muntlig utbildning strid). Mycket intressant.

@Juiblex Nej, kriget började där, 300 polacker höll ut ett gäng veckor mot 2000 tyskar. Polska befälet togs till fånga och släpptes 1945 efter kriget. Blev ett kort krig för honom.

Det var en mycket bra turnering. Med trevliga och duktiga coacher. Jag hoppas dock dom förlägger den i gallerian i centrala Gdansk igen framöver. Spellokalen var ok men det var galet kvavt och svettigt.

• Superkul turnering!

Härliga, duktiga, coacher men riktigt skönt avslappnad inställning!

Skittärningar men det räddade en polsk bordsgranne genom att ge mig hans istället 😂

Gdansk är en toppenstad, var där i några dagar innan med familjen och hade det tipp-topp!

Kan VARMT rekommendera.

Extra kul att få agera lite "mat-värd" år @Lixtor @kaju @Oberwald_1 @OlderNick och "tvinga" dem äta en herrans massa polsk ("mormorslagad"!) mat :)

Ps. Behöver gå på bantningskur nu...

Sign In or Register to comment.