Slanndilemma

edited January 2015 in StockBowl
Under förra säsongen kändes det som om det försvann en spelare från mitt lag, Lustria star kickers, varje match. Jag planerade mitt lags utformning som om denna trend skulle fortsätta. Min plan var att ersätta döda/skadade Linemen med: en catcher, (Man vill ju ha 4 st.) och därefter en blitzer.

Nu har jag plötsligt 150 k i skattkistan och alla mina 13(!) spelare är friska.

Vad ska jag göra?

Comments

• Köp en blitzer och gå upp på 14 spelare. De går ändå åt snart.
  • Som ovan. Kan dubspela lite aggresivare med dina linefrogsnoffer också utan att det svider :)
  • Kicka linefroggen med minus MA och köp en catcher. Tråkigt att skilla vidare på en MA 5 pjäs i ett lag som Slann.
  • Jag skulle behålla alla spelare och köpa en blitzer. Ställ -MA +Block på linjen och låt den leva och dö som det faller sig. Spara pengar till typ 200+k innan du gör något våghalsigt som att kicka oskadade. Då kan du ersätta en krox och en positional om (när!) det skiter sig.

Men hur gör du för att hålla spelare levande? Mina dör som flugor. Jag tror på 2 blizers, kanske 3. 3 catchers, kanske 4 (3 funkar om man har +AG på någon annan spelare) och krox. Fyll till typ 13 spelare, kanske 14.
  • Sacka alla statsänkningar. Undantaget -str eller -av på en episk catcher.
  • Håller inte med om linefrog. Perfekt linjefoder. De tar tokigt lång tid att skilla, han dör ändå så småningom.
  • Jag har hittills resonerat som Ozt, ställt -MA på linjen och räknat med att den dör så småningom.

Hur jag gör så jag får behålla mina spelare levande? Ingen aning. Det är ett mirakel helt enkelt... Än så länge, måste jag tillägga.

Tack för tipsen, tyvärr vet jag fortfarande inte hur jag tänker göra.
  • jag hade en "kul" match med ett av mina slann-lag mot @inforthepain
    hade hyrt in två extra apotekare och kände mig hyfsat lugn med så många räddningsmöjligheter.

det började dock med att en av mina blitzers ramlade på en dodge och fick -st. eftersom jag hade tre apotekare använde jag en. död. plötsligt kändes -st väldigt bra.

senare i matchen fick en av mina bästa catchers (+ma och +ag) -ma. använde en apotekare. död. så -ma var ju väldigt bra att ta/få.

mot slutet av matchen fick en av mina bästa linefrogs en allvarlig skada, minns inte vad det var exakt tyvärr. men en linefrog med block + guard och en match som nästan är slut, värt att använda sista apotekaren. död. så en allvarlig skada där var ju också himla bra att få :D

så det farligaste med slann är inte motståndarna utan apotekarna som försöker 'hjälpa till'.
  • Broccooli: Det där låter som mina grodor. MartinS har trasiga grodor. Såna som inte går sönder menar jag. Oäktingar. Posers. Wannabes!

Martin: Kom igen! Låt dina spelare kvacka loss helhjärtat och dra på sig lite skador. Du vet att dom vill... :)
  • Precis som ni skriver lurar skador och ond bråd död runt hörnet. Men jag vet ett sätt att lura Nuffle!

Det är vetenskapligt bevisat att om jag köper en Blitzer så kommer en Catcher att dö - troligtvis den med Dodge och Guard. Om jag köper en Catcher kommer säkert min enda Blitzer dö - med störst sannolikhet kommer han också få MVP i matchen. Men om jag väntar och inte köper någonting, kommer även Nuffle vänta, och mina Slann får leva ett tag till! :)
  • Köp en catcher, behåll resten.
    Bästa köpet att göra så gör det förr hellre än senare.
Sign In or Register to comment.