Norrlandsmästerskapen 2025 (NAF) - Skellefteå - 27-28:e September
Välkommen till Norrlandsmästerskapen 2025 – Blood Bowl-turneringen för att kora den enda sanna King of the North.
- Datum: 27:e - 28:e September
- Plats: Verksamhetshuset Hubben, Kanalgatan 51, 931 29 Skellefteå
- Antal matcher: 5
- Sista anmälningsdag: Lördag 20 September klockan 23.59
- Sista dagen att skicka in roster: Lördag 20 September klockan 23.59
Anmälning via Tourplay:
https://tourplay.net/en/blood-bowl/norrlandsmasterskapen
Roster Regler
Tier 1. 1150 - 6 primary skills
· Dark Elf
· Lizardmen
· Undead
· Amazon
· Underworld
· Dwarf
Tier 2. 1160 - 7 primary skills
· Necromantic
· Orc
· Norse
· Skaven
· Wood Elf
· Vampires
Tier 3. 1170 - 6 primary skills + 1 Secondary skill
· Human
· High Elf
· Elven Union
· Tomb Kings
Tier 4. 1180 - 7 primary skills + 1 Secondary skill
· Black Orcs
· Chaos Dwarf
· Khorne
· OWA
· Slann
Tier 5. 1190 - 7 primary skills + 2 Secondary skills
· Nurgle
· Chaos Chosen
· Chaos Renegades
· Imperial Nobility
Tier Stunty. 1150 - 6 primary skills + 2 Secondary skills
Can buy 2 Star Players
· Goblins
· Hafling
· Gnomes
· Ogres
· Snotlings
Lagen som får dela ut Secondary Skills kan byta en eller båda mot Primary Skills.
Ingen stacking tillåten.
Tillåtna inducements:
De inducements (alla) och star players (tier stunty) du kan välja när du gör ditt lag på tourplay.
Spelschema
Dag 1
- Registrering 09.00 - 09.15
- Match 1 09.30 - 12.00
- Lunch 12.00 - 13.00
- Match 2 13.00 - 15.30
- Match 3 15.45 - 18.15
Möjlighet till gemensam utgång i Skellefteå efteråt.
Dag 2
- Registrering 08.30 - 08.45
- Match 4 09.00 - 11.30
- Match 5 11.45 - 14.15
- Avslutningsceremoni 14.15

Comments
Anmäl mig 👍
Fortsättning då antalet tecken tagit slut i inlägget.
Figurer och målning:
Dina figurer behöver vara målade med minst 3 färger.
Det är starkt uppmuntrat att måla baserna för att definiera positionerna, helst med NAFs färger, Röd = Blitzer, Grön = Blocker, Gul = Catcher, Vit = Thrower, Grå/Svart = Linemen.
Vi tillämpar regeln "what you see is what you get." Det vill säga att dina figurer måste tydligt visa att de är olika positioner. Du kan t.ex. inte komma med ett lag föreställande Pokémons och sen säga att "den här charizarden och den här bulbasauren är mina blitzers." Eftersom det finns inget i modellerna som vid en snabb överblick gör dem identifierbara som blitzers. Även om de har målade baser.
Tidsregler:
Det är viktigt att hålla sig inom matchernas tidsramar.
Omgångarna är längre än på de flesta turneringar (2h 30min), så det borde inte vara problem.
Mellan matcherna finns minst 15 minuters paus. Man får inte spela över denna tid, utan resultatet ska rapporteras och spelarna flyttas till nästa bord. Samma regler gäller för alla.
Vill en coach använda klocka måste båda gå med på det. Förslagsvis schackklocka med 1h 15m vardera. Man ställer upp anfall/försvar och vrider tillbaka spelare på sin egen tid. Behöver man toalettpaus får den egna klockan ticka.
Om tiden tar slut får man endast ställa upp liggande spelare och passa turen.
När omgångstiden är över avslutas matchen automatiskt.
Ordningsregler:
Alkoholförtäring är inte tillåten i lokalen. Turneringen blir därför kortare och avslutas ca 18.15 på lördag, med möjlighet till gemensam utgång i Skellefteå efteråt.
Alla har ett gemensamt ansvar för att turneringen blir rolig och trivsam. Vi spelar för att ha kul och ska vara förlåtande vid misstag. Så länge ingen tärning rullats får man ångra sitt senaste move – förutsatt att man vet exakt var spelaren stod innan.
Turneringen är rebrandad och staden flyttad för att få ihop en större turnering, många av uppgifterna är preliminära just nu, men det vi kan garantera är att Norrlandsmästerskapen i blood bowl kommer gå av stapeln i September i år, i första hand i Skellefteå men i andra hand Piteå om lokal ej går att finna i Skellefteå. Så ni norröver kan ställa in er på blood bowl då.
Alla är givetvis välkomna oavsett vars ni härstammar ifrån, men vi förstår att städer norr om Umeå är besvärliga att ta sig till, så vi får göra upp sins emellan här om inte annat.
Anmäler mig!
Är intresserad beroende på vilken helg i september det blir. (Kan ej de två första)
@Viccy - jag kan nog inte den första så vi håller tummarna :D
Klart att Gävle ska representeras!
Beroende på helg så klart, men räknar med att kunna vara med!
@Jena och @Lixtor Kul att höra :D Välkomna!
@Viccy och @Frantic Härligt! Tillgång till lokal kommer vara första tie breakern, men om lokalerna som går att få tag på i Skellefteå ger oss möjlighet att välja helg så kommer önskemål här i tråden att vara second tie breaker.
Räkna med mig!
Den 27-28 är helgen innan EB, så det kanske skulle minska chansen att folk vill resa till en stor turnering, om de ska vara borta länge direkt efter? Så tidigare i september?
Inte för att jag själv åker på någon av dem, men vill ju att det ska bli bra :)
@Marty33 välkommen!
@Spelledaren Absolut, Skellefteåborna ska undersöka sina möjligheter till senast 20 juni. I Piteå har vi tillgång till lokal vilken helg som helst så det blir backup lösningen.
*hoppas på Skell:)
Jag lutar åt att bara kunna dom 2 sista veckorna i Sep.
Men jag är bara en av många :) Så jag vet när jag kan och inte kan åka i alla fall :D
@Jena det gör vi med!
@Lixtor Vi kommer sikta på att den ska vara 20-21:e September om vi själv får välja.
@Skuld - Du bor ju på gränsen till Norrland varför har du inte anmält dig?
@inforthepain - Ska inte västkusten representera eller ska östkusten ta hem det?
@Aos, @Oberwald_1, @KaithOEX @coma och annat löst folk från Sundsvall, är det inte dags att visa att Sundsvall tillhör "Norrland"? :D
@Snow - Dags att starta meddela gruvan att det är dags att dra ner på gräveriet och att det finns en helg i september som alla riktiga män behövs söderut?
@kaju - Om du någon gång ska ta dig längre norrut än Sundsvall så är det till USB8 det förstår ju alla, men känner du att den turneringen är för "svår" för dig så kanske det är på tiden att anmäla sig till denna istället? :D
@Pellevin - Wellcome back :D
@Drexxl - Bara att åka med familjen i @Pellevins bil och börja representera :D
@all-andra - LEEEETS GO! :D
Vore bra om det är spikat ställe och datum först
@Skuld - Vad du är petig :P
om två veckor spikas datumet, men vår förhoppning är 20-21 september
Anmäl dig till snowbowl och we call it even!
Välkomna till Skellefteå den 27:e - 28:e September!
Ooof helgen innan Eurobowl. Kan bli tufft
@Skuld - Jag vill så gärna vara med men jag kan inte lova något eftersom jag måste sätta betygen denna vecka och kan inte dyka upp... Kan du ta turneringen en vecka tidigare?
@Frantic nattmössan på?
Hmmmmm, man blir sugen
Jag ser till att anmäla mig till det här spektaklet!
Nu när datumet är satt. Jag kommer! Norrlandsguldet ska hem till Gävle!
Jag anmäler mig, måste hjälpa till att reppa Sandviken! (inkl f.d. Lulebo)
Hur funkar reglerna, står inget angående stack?
Jag la till den raden då att man inte får stacka. Anledningen varför är för att jag vill göra ett så enkelt regelpaket som möjligt då förhoppningen är att detta ska bli många norrlänningars första turnering för att växa scenen i Norr. Tillåter man stacking då behövs det (enligt mig) mer regler för att begränsa kombinationer som sneaky git + dirty player och tackle + mighty blow, varav regelpaketet bloatas med mer text som gör det mindre överkomligt för någon som funderar att gå på sin första turnering.
Okej, tack för frtydligandet! Håller helt med om att det är rätt val av väg att gå! Vela bara få det förtydligat :)