Sommarbollen 2525 (12:e Juli) (NAF Approved)
Hej,
när alla andra är borta, då är det dags att krypa fram under diverse stenar och spela Sommarbollen. Vädret kan vara bra, vädret kan vara dåligt? Vad gör det när en Blood Bowl-plan alltid ljuder av allehanda ljud; publikens vrål, motorsågarnas vroom, bombernas boom samt spelarnas skrik av smärta, allt medan blodet flyter och någon av misstag springer med bollen över mållinjen.
Max antal spelare: 16
Kostnad: 150kr
Plats:
Yggdrasil
Lundgatan 1
416 60 Göteborg
Anmälan görs till archibaldzimonyi@yahoo.com och lag-roster skall skickas in senast 7:e Juli till samma epost så vi hinner kolla alla lag och göra ändringar om det är några fel.
Tanken är fyra omgångars spel med tillräckligt med pauser för att vi inte skall bli för trötta.
Samling: 09:00
Utansonsering första match: 09:30
Start första match: 09:40
Lunch: 12-13
Utannonsering andra match: 13:00
Start andra match: 13:10
Utannonsering tredje match: 15:50
Start tredje match: 16:00
Matpaush 18:20-19:00
Utannonsering fjärde match: 19:00
Start fjärde match: 19:10
Prisutdelning: 21:45
Priser fördelas baserat på antal deltagare, oftast får topp 25% av spelarna priser. Det blir ett mindre pris för bästa Stunty-lag också.
Anmälda:
Archie
macberna
Olof Leander
Fred Leander
Sokrates
Fredrik Johansson
Frans Leander
Joel Svensson
Markus Lundin
Ludde
Comments
är det en klassisk endagars i sann Zimonyi-anda eller är det en tvådagars?
edit: oavsett så kommer jag att delta.
Jag är förmodligen på!
@brocCooLi det blir en endagars.
Jag skall försöka få till en tvådagars i September.
Archie
Jag anmäler mig
Borde vara fri då, anmäler mig!
@Zimonyi jaha? så jag som skriver först att jag ska delta räknas inte som anmäld? vad är det här för broccolihat??? :D
@brocCooLi såg bara frågan, inte din edit. Jag skyller på dålig syn. Skriver upp dig dubbelt så vi verkligen vet :)
lugnt :)
Anmäler mig!
Jag är gärna med!
Hur går det med reglerna och hur många @brocCooLi blir vi?
Jag anmäler mig preliminärt
Var äger detta rum?
i Gbg
Tack. Är på västkusten till den tionde, men kanske stannar ett par dar till då.
HURRA!!!!!!
Jag kanske tyvärr måste hoppa denna gång. Inte helt hundra ännu, men håll inte tummarna.
jag kan ta med hopprep så blir det iaf lite roliga att se på när du hoppar @Drexxl
och Sommarbollen är stor nog för två Leanders @Drexxl :D
Kan meddela att det förmodligen kommer blir fyra Leanders, och då räknar jag inte ens @Drexxl lol
Härmed anmäler jag mig, så då blir det kanske ett halvdussin Leander, vilket jag antar är nytt världsrekord.
Jag anmäler mig till sommarbollen
Vad är det för regelpaket?
Kommer denna vara NAF sanktionerad?
@Zimonyi jag vill gärna vara med, men åker till västkusten på onsdag förmiddag. Så om det inte finns något regelpaket väldigt snart kan jag inte få med ett lag.
Okej, trist, men då kan ni betrakta mig som icke anmäld. Kanske nästa år.
Alltså, snacka om söndercurlad ungdom. Först vill han veta i vilken stad det är, sen vad det är för regler. När jag var ung så var vi mer spontana och njöt mer av livet. Que Sera Sera liksom.
je mapelle
"Ungdom"?
Tack!
@Pellevin Du kan få låna ett lag av mig om du ändrar dig och vill vara med ändå.
Känns väldigt tight att hinna få denna NAF registrerad. Blir den inte det så kommer jag nog att avstå endå.