Ok, så runda 2/9 i b-slutspelet är lottad nu. Samtidigt har både sajkiq och davidD skrivit ovan att de inte kan vara med på söndag. Så om man kan kan få till en match mot de innan söndag kan man köra matchen då, och annars körs sista rundan på söndag typ 12.30 med de som kan eller? :)
Ni kan redrafta era lag under Teams - Show More i menyn till vänster.
Redraft funkar så att man sparkar eller köper om alla befintliga spelare och sen bygger upp laget till 11 spelare. Allt ska vara färdiggenererat. Lag från Rookie som spelat 0 matcher behöver inte genomgå redraft.
@grumplekins Jag upptäckte just att redraft funkar så att en spelare visas som "available for next game" så länge man inte sparkat den (även om man inte har redraftat spelaren än).
Det här leder till att min redraft inte riktigt blev som jag tänkte mig. Vad händer om jag köper (en ny) spelare under redraft steget och sedan sparkar den. Får jag tillbaka pengarna eller går de bara upp i rök?
(Jag vill kicka min nyinköpta thrower som just nu har nr 24 och använda de pengarna till annat)
jag kan tillägga att om man har någon skadad spelare man vill skall fortsätta (och dessutom har en chans att heala från niggles) köp då FÖRST en apo i teamet, och SEN köp spelaren.
Comments
Inte på ett sätt som nått mig tyvärr.
@grumplekins Eftersom det nu verkar som vi är udda antal i B-kuppen kan jag tänka mig att hoppa av så det blir jämnt antal igen.
OK, fixar, tack!
Ok, så runda 2/9 i b-slutspelet är lottad nu. Samtidigt har både sajkiq och davidD skrivit ovan att de inte kan vara med på söndag. Så om man kan kan få till en match mot de innan söndag kan man köra matchen då, och annars körs sista rundan på söndag typ 12.30 med de som kan eller? :)
Jag kan också göra en lottning utan dem om de inte kommer
@Hoffa kan du vara med på söndag?
Ok, toppen. Och vi siktar då alltså på att folk som vill spela är där vid 10 typ?
@grumplekins Nej, jag har hunnit boka upp mig på annat.
Vet ni som är mer erfarna stockbowl spelare när förväntad starttid är på söndag?
10:00
fattar jag rätt att vi som spelar cup matcher även spelar på söndag? Är det en match eller fler? Lottning görs på plats?
Har blivit magsjuk så kommer tyvärr inte kunna vara med imorgon.
Jag kan inte heller komma. Hosta och halsont som jag tyvärr inte kan ignorera längre.
@Oxinotl
Det blir lite ad hoc men du får match (minst en) om du dyker upp
Fick hoppa över då jag behövde planera dagen lite mer. Lycka till alla.
Semifinal 1 - Karlosaurus vs Chrixx
Semifinal 2 - Kepop vs Pellevin
Grattis till bucklan @kepop!
Tackar, det blev en intensiv final mot @Chrixx
Bucklan har nu ett nytt hem tills vidare :)
Grattis @kepop !!
Grattis!
Grattis!!
Grattis till vinsten kepop!
Grattis @kepop!!!
Säsongen är avslutad och finns här:
https://tourplay.net/en/blood-bowl/stockbowl-season-40
Ni kan redrafta era lag under Teams - Show More i menyn till vänster.
Redraft funkar så att man sparkar eller köper om alla befintliga spelare och sen bygger upp laget till 11 spelare. Allt ska vara färdiggenererat. Lag från Rookie som spelat 0 matcher behöver inte genomgå redraft.
S41 öppnar snart för anmälan
Stort grattis @kepop!
@grumplekins Jag upptäckte just att redraft funkar så att en spelare visas som "available for next game" så länge man inte sparkat den (även om man inte har redraftat spelaren än).
Det här leder till att min redraft inte riktigt blev som jag tänkte mig. Vad händer om jag köper (en ny) spelare under redraft steget och sedan sparkar den. Får jag tillbaka pengarna eller går de bara upp i rök?
(Jag vill kicka min nyinköpta thrower som just nu har nr 24 och använda de pengarna till annat)
jag kan tillägga att om man har någon skadad spelare man vill skall fortsätta (och dessutom har en chans att heala från niggles) köp då FÖRST en apo i teamet, och SEN köp spelaren.
@Oxinotl
Det stämmer, jag ser att spelaren med Niggling jag redraftade inte har niggling längre: Ingen aning om jag köpte apo först. Jag kan bara haft tur.
Ser ut som det behövs en guide till hur redraft funkar det är klart inte som man väntar sig.
Man ska kunna få tillbaka pengar för spelare
@grumplekins Det funkade. Pengarna kom tillbaka så det enda man tydligen måste tänka på är att köpa apo innan man redraftar en spelare med niggling.