En liten fråga: Varför räcker det inte med att @sirvejlance vinner sin match för att han skall komma till slutspel? Han blir ju isåfall bästa tvåa i hela ligan. Och han har tredje bästa resultat sammanlagt.
Jag kommer tyvärr inte heller ha möjlighet att spela i något slutspel (eller liknande). Jag beklagar detta och hoppas göra bättre ifrån mig kommande säsong (både i mitt planerande samt på plan)..
@Pellevin det finns ett antal walkovers som tilldelats, från vad jag sett verkar dessa inte räknas som spelade matcher (MP) i Tourplay men de ger poäng som om den hade vunnits.
En match kvar på första rundan. Antar att många eller de flesta matcher i både runda 2 och 3 kommer behöva spelas nästa söndag. Är alla coacher med på det? Kör vi två matcher för de som kan annars? Har vi bord?
Tyvärr behöver jag dra mig ur att spela på slutspelsdagen. Jag kan gärna spela innan men den helgen behöver tyvärr prioriteras för annat. Hoppas det inte ställer till det allt för mycket.
Jag kan tyvärr ej närvara slutspelsdagen, däremot har jag bokat min källarlokal i Axelsberg nu på onsdag om någon vill spela där. Går enkelt att få in två pitcher, med lite vilja och kärlek går det att få in fyra.
Lokalen är bokad hela dagen och kostar inget att spela där.
Comments
Ny singling. Inga nya rerolls.
Kanske vore en möjlighet att helt enkelt låta det vara tillåtet men frivilligt att använda Squigbowl reglerna?
Cuppen är ju ändå mest för att det är kul att spela BB. (och för att samla lite spp för oss som lyckats dåligt med det under de gångna 7 matcherna)
Jag undrar också hur många som överhuvudtaget sett att frågan är uppe för diskussion.
Jag är inte så förtjust i extra skoj, så röstar emot.
En liten fråga: Varför räcker det inte med att @sirvejlance vinner sin match för att han skall komma till slutspel? Han blir ju isåfall bästa tvåa i hela ligan. Och han har tredje bästa resultat sammanlagt.
Jag ser nu att jag missförstår något. Det står att han spelat sex matcher, men har resultat från sju. Något fel verkar vara trasigt.
@grumplekins jag måste tyvärr lämna WO för min sista match med @Sajkiq
Jag kommer tyvärr inte heller ha möjlighet att spela i något slutspel (eller liknande). Jag beklagar detta och hoppas göra bättre ifrån mig kommande säsong (både i mitt planerande samt på plan)..
@Pellevin det finns ett antal walkovers som tilldelats, från vad jag sett verkar dessa inte räknas som spelade matcher (MP) i Tourplay men de ger poäng som om den hade vunnits.
@kepop det ser ut som att du har rätt. Ganska dåligt system att inte räkna WOmatcher som spelade IMHO.
@Pellevin det stämmer. Jag hade en WO som inte står som spelad.
Jag slipper gärna spela Squigbowl. Det kan vara charmigt, men blir lite för galet och tärningstungt.
Det är pga det systemet som det bästa sättet att hantera WO är concede i startad match.
Jag har missat @DavidDs anmälan - och cupen kommer därför behöva göras om.
jag får det mycket lättare och blir mycket gladare om fler anmäler sig.
Det var jag som var oklar! tack @grumplekins
så jag och @Sajkiq bör starta en match i systemet och sedan så ska jag concede för att göra en WO på "rätt" sätt?
Ja. Så gjorde jag med min match mot @Sajkiq. Trist att han missar två matcher på det sättet den här säsongen. Jag och Morn82 ställer oss i skamvrån.
Om du ska lämna WO är det det bästa, ja.
Kan vi få in EN till i cupen?
Jag anmäler mig också för bajs och fniss!
Underbart!
jag lottar cupen ikväll
Okej, det blir frivilligt att använda Squigbowl-regler för de som vill: https://forum.swebba.se/discussion/2721/squigbowl-frivilliga-regler-foer-b-cupen-saesong-40/p1?new=1
Toppen!
OK alla!
cupen blir en Swiss på tre omgångar med 10 deltagare. 3/1/0.
Omgång 1 är lottad. Squid gäller om ingen av coacherna vill avstå.
Omgång 2 lottas så snart det går och det är OK att spela den före slutspelsdagen om man vill.
En match kvar på första rundan. Antar att många eller de flesta matcher i både runda 2 och 3 kommer behöva spelas nästa söndag. Är alla coacher med på det? Kör vi två matcher för de som kan annars? Har vi bord?
Info om bord den 1a Juni
@Morn82 @helllstrom Vet ni när ni kommer spela er match?
Exakt
Tyvärr behöver jag dra mig ur att spela på slutspelsdagen. Jag kan gärna spela innan men den helgen behöver tyvärr prioriteras för annat. Hoppas det inte ställer till det allt för mycket.
förslag: om @Morn82 hoppar av (oklart) får du och @helllstrom ta en match så alla som kommer till slutspelsdagen hunnit få en match?
Vi kan sätta en deadline på besked från @Morn82 så vi kan gå vidare även om ingen info inkommer.
Jag kan tyvärr ej närvara slutspelsdagen, däremot har jag bokat min källarlokal i Axelsberg nu på onsdag om någon vill spela där. Går enkelt att få in två pitcher, med lite vilja och kärlek går det att få in fyra.
Lokalen är bokad hela dagen och kostar inget att spela där.
@grumplekins ska inte tala för @Morn82 men han har väl redan sagt att han hoppar av?