Slutspel säsong 40

245

Comments

• A-slutspel blir samma seedingsystem som förut. Övrigt slutspel blir "vi får se" - men troligen någon automatiserad grej i TP.

• edited April 25

Tackar för tydliggörande! @grumplekins

• Jag vill spela A-slutspel (och det verkar jag få göra).

• Jag leker gärna med förlorarna. ❤️

• Jag spelar gärna vad som helst. Dock inte i slutspelet för de ambitiösa som töntat sig med att spela för att vinna.

• @grumplekins Hur är det tänkt att ICKE-A slutspelet ska genomföras tidsmässigt?

(A Slutspelet går ju med en match v19-20 och sedan två matcher på slutspelsdagen den 1 juni)

• Jag ligger lite efter i liga spelet och har 2 matcher kvar

runda 6 mot @Bitter som vi planerat imorgon samt runda 7 mot @Sajkiq som vi hoppas kan köras nästa veckan.

Jag hoppas att det inte ställer till det överdrivet för er andra (och slutspelet).

• Det ska inte bli några problem

Var gärna klara till onsdag om det går med omgång 7.

• edited April 30

Första inlägget uppdaterat med seeding för A-slutspel och lite flytt av folk från kategorier till andra.

Två matcher har begärt och fått anstånd till onsdag 7/5:

På pappret skulle det mest legendariska någonsin kunna ske: om @Sajkiq vinner med 11 touchdowns tar han därmed slutspelsplats 8.

Det är troligt att jag gör en lottning ändå på måndag utifrån att så inte sker och sen med glädje lottar om vid behov. @Ozt får spela sin kvartsfinal med start tidigast torsdag pga schemat för omgång 7. Det praktiska är att om @Sajkiq lyckas trotsa naturlagarna är det ändå @Ozt han kommer få möta, så det ska inte drabba någon annan.

Hoppas det låter bra för alla

• @grumplekins . När är deadline för att anmäla sig till slutspelet? (Just nu ser jag ut att kanske ha förhinder på slutspelsdagen men det kan komma att ändra sig)

• 1a Juni är det slutspelsdag och vi har bord 20-22 från och med 10:00.

Det är de stora borden i stora rummet dvs vi får plats med 6 matcher samtidigt.

• Mitt lag är sönderslaget, så jag bryter för säsongen. Sedan ska jag ut på långresa, så det dröjer till hösten 2026 innan jag återvänder till ligan.

• @Lockmund trist att du försvinner, men vad kul att du kommer iväg! Hoppas du hittar allt du söker, min vän.

• Betyder det här att jag ska möta karlosaurus? Eller ska jag avvakta?

• @Bim hoppas, jag är skyldig dig en öl/vin sen senast.

• Avvakta tills imorgon nån gång

• Om minst en till anmäler sig för slutspel får vi åtta även i cupen… fler funkar också. Komsi!

• A-slutspel preliminärlottat. Om @Sajkiq vinner med 11-0 och går om @kepop räknar jag med att alla hurrar när jag lottar om.

Kvartsfinaler klara till 2025-05-25. Slutspelsdagen är 2025-06-01.

• @grumplekins Jag vill vara med i cupen.

• Topp @Hoffa!

I och med det finns åtta anmälda till cupen, så jag har lottat den. Jag har inte seedat utan bara kört random. Hoppas det blir bra!

@Duckwing - vad säger du? Ska matcherna i cupen vara Squig?

• Kan inte

• Det känns som att folket som anmält sig till kuppen borde rösta om det ska vara squigbowl. så att de inte känner sig lurade av att det plötsligt kommer en obalanserad squigbowl-regel när de redan anmält sig.

Husregeln jag hade tänkt inför den här säsongens squigbowl var kortfattat att de båda lagens fans börjar smyga in på planen och delta i matchen.

• Jag röstar för Squigbowl i kuppen!

• Vad gäller om det är oavgjort efter två halvlekar i kvarts-, semi- och final?

• Vi har väl kört "golden goal" men enligt regelboken ska man väl köra en hel halvlek till.

Commish, hur gör vi?

• Från reglerna

Overtime - The playoff matches may not end in a draw and will go into overtime if the score is tied at the end of the second half. The overtime will be played as sudden death (i.e. the match ends as soon as a touchdown is scored), but no more than 8 rounds for each coach. If the teams are still tied after the overtime, there will be penalty shoot-outs.

Penalty shoot-out

Before penalty, both teams can make KO rolls to regain extra players. The penalty shoot-out takes place in a classic best of 5 penalties shoot-out each. If there would be a draw after 5 penalties shoot-out will the match be taken into golden goal penalties shoot-out. Each penalty consists of an unmodified strength test for distance and an unmodified agility test for accuracy. Players who hold the skill Kick will have +1 for both rolls in the penalty shoot-out. If a team can´t field any players for the shoot-out the team have to wait until the opposing team has made a penalty for all of its remaining players before each team starts with their respective first shooters again.

ag3+ = 4+ roll krävs

str 3 = 4+ roll krävs

Inducements in the play-off follow the normal rules for inducements in the league. In step 2.

• edited May 6

@grumplekins tack. Hur avgörs vem som börjar som receiver i Overtime? Får man nya rerolls i Overtime?

Sign In or Register to comment.