Slutspel säsong 40
Hej alla!
Eftersom tourplay är lättadministrerat bjuder vi alla som vill på ett slutspel -> även om det bara finns ett som leder till att man får sitt namn bredvid alfaspels toalett.
Alla gruppvinnare är kvalade - de som vill delta får meddela det här.
Sen kommer två andra lag (minst) att kvala in på poäng. De blir tillfrågade så snart serien är slut.
Men det mest hjälpsamma är om alla som vill spela slutspel anmäler intresse här i tråden.
Vill
- Pertan (A)
- Pellevin (A)
- Grumplekins (A)
- Chrixx (A)
- Oxinotl
- kepop (A)
- Trolle
- Ozt (A)
- Jimmieblla
- Juiblex
- Morn82
- Ionas
- helllstrom
- Karlosaurus (A)
- Bim (A)
- Hoffa
- DavidD
- sajkiq
Vill inte
- Bitter
- Ljunggren
- Zalmour
- sirvejlance (nummer 10 just nu A-slutspel så flyttad hit)
- Nyaga (ingen chans till A-slutspel så flyttad hit)
- Imp
Aktuell Seeding A-slutspel
- Ozt
- Bim
- Chrixx
- Grumplekins
- Pellevin
- Pertan
- Karlosaurus
- kepop
- Trolle
Möjlig bubblare:
- Sajkiq (vid vinst med 11-0 i sista omgången -> plats 8)

Comments
är det om det går riktigt skit som namnet hamnar där? :D
@brocCooLi Nä, det har gått skitbra i så fall!
Blir det aktuellt så vill jag spela A-slutspel.
När spelas finalerna?
1 juni är slutspelsdagen.
Jag lirar gärna om jag lyckas ta mig vidare. Det ser riktigt tight ut i tabellerna!
Lyckas jag ta mig till toppen kommer gärna mina Necro o bråkar. Dvs vill spela
Jag vill gärna spela slutspel.
Ett förtydligande:
Alla som vill kommer få ett slutspel. Det enda man behöver kvala till är A-slutspelet som kan leda till att det gick skitbra. Övriga slutspel kommer i den mån det är möjligt att struktureras likadant, dvs knockout med 8 lag. Vid behov anpassas det lägst kvalade. Den som åker ut kan få två matcher till i en tilläggsfas. Detta för att alla ska kunna få 10 matcher.
Så skriv gärna något av följande:
Jag vill inte (läs: kan inte) spela slutspel.
Jag vill spela slutspel
Jag vill spela slutspel
Vill spela slutspel men bara om jag kvalar till A-slutspel
Bara A-slutspel!
Fråga: Vilka tiebreakers är det som gäller för avancemang?
Bortrest, så kan tyvärr inte spela slutspel.
Vill spela slutspel
Gärna slutspel för mig tack!
Jag vill spela slutspel
För att spela slutspel behöver man spelare, så mitt lag avstår denna gång pga brutna ben och dödsfall
Jag vill spela slutspel
Om jag lyckad kvala så är jag gärna med på slutspel.
Menar du att du bara vill spela A-slutspel eller att du spelar om du får? Vi ska försöka ordna slutspel åt alla även om man inte tävlar om toalettheder.
Eftersom vi kör slutspel för alla så planerar jag inget Squigbowl då
tror att jag missat någon konversation här. Men om jag förstår rätt så tänker jag följande.
OM jag spelar tillräckligt bra för att tävla om att få mitt namn på "TAVLAN" så vill jag göra det.
Finns det även ett slutspel för de lag som inte kommer dit så vill jag spela det om jag inte kommer vidare till den andra (den för vinnare)
Avvakta lite - dels kanske vissa vill spela squigbowl hellre än slutspel. Och dels kanske vi kan göra matcher i andra slutspel än A till squig. Kan vi återkomma till frågan när folk är lite färdiganmälda?
@grumplekins Puffar för min fråga igen: Vilka tiebreakers är det som gäller? Kommer nog att vara viktigt inför sista rundan. Behöver jag försöka vinna med 4-0 t.ex. ;)
Det kan vi göra
En till fråga inför slutspelet (kopplat till frågan om tiebreakers): Kommer det att vara samma matchning som tidigare slutspel, d.v.s. 1-8, 2-7 och att den matchningen görs utifrån poäng och tiebreakers oavsett tidigare divisionstillhörighet?
Tiebreakers i ordning:
@Nyaga