Shirokov har avsatts

Inte så mycket detaljer tillgängliga för pöbeln men NAF har med majoritet röstat avsätta Shirokov, dreamscreator som vice tar för nuvarande över

TEXT KOPIERAD FRÅN FACEBOOK:

🚨 Important NAF Update 🚨

Following a thorough discussion among the NAF staff members, it has been voted by majority that our organization’s president, Shiorkov, has been removed from office. The process was initiated by various members of the current NAF Committee following over a year of procedural disagreements and differing perspectives on leadership and responsibility. We thank Shirokov for his dedication and wish him success in his future endeavors.

In accordance with the charter and as a result of Shirokov's removal, Hugo Rodrigo (Dreamscreator), the current NAF Vice President, will take over as President immediately. A new Vice President will be appointed soon, and we will share that information with you as soon as the selection is made.

Throughout this process, and even prior to it, it has become evident that some of our structures and procedures require reform to function effectively for an organization of our current size. Consequently, the Committee has requested the Board of Ethics, who have provided our Code of Conduct and valuable input over the past year, to initiate a review of our charter and identify any associated issues. The Board of Ethics has agreed to coordinate this process and have requested additional assistance from many of our dedicated and experienced coaches.

Stay tuned! In two weeks, the Board of Ethics will update us on the timeline and procedure. Our goal? To present a new and improved charter before the next presidential election, giving YOU the power to vote on it!

We appreciate your continued support and commitment to the NAF. Together, we will work towards a stronger and more effective organization. 💪

Comments

• …för att?

• Jag har ingen speciell insikt men det som nått mig är att han dök upp och ville grejer, de sa ummm nej och sen sket han i att vara med nåt mer.

Men med det sagt har hans inställning och ideer missrepresenterats i många sammanhang.

Så jag tror skurken är "samarbetssvårigheter". Bra att systemet funkar iaf, dyker han inte upp kan han inte vara president.

• edited March 10

Jag har viss insikt. Har inte orkat läsa allt som skrivits i den NAF-STAFF-TRÅDEN, det extremt mycket text, och det är invecklat och stökigt, man beskyller varandra för både det ena och det andra. Alltså presidenten (f.d) och kommittén. Presidenten anser sig har varit motarbetad från första stund och känt att allt han velat göra har skjutits ner av kommitté utan att bry sig om vad communityt vill, kommittén anser att han inte gjort sitt jobb och knappt varit delaktig i arbetet under hans år på posten. Droppen som fick bägaren att rinna över för kommittén var när Shirokov gjorde ett "politiskt power move" som de kallar det och utan förvarning eller egentligen anledning avsatte Twyllenimor ur kommittén. Själv motiverar han det med att han har rätt att göra så och att han tycker det måste in nytt folk i NAF.

Detta är grunden till stöket. Men det har kastats mycket annan skit fram och tillbaka också. Shirokovs vice president däremot uppskattad av kommittén och fick som sig bör ta över presidentskapet efter Shirokov. Men vice president Dreamscreator står på Shirokovs sida i det hela och avgick kort efter han tillträtt posten. Hans utlåtande har jag länkat i discord.

• Twyllenimorfadäsen känns som en rejäl tabbe.

Jag kan förstå dreamscreator, dock så visar det svagheter med systemet att välja ordf och vice i par.

• Vi har väl inte valt ordförande och vice i par? Vi valde ordförande och han utsåg sedan vem han ville till vice.

• Ja, men det blir ju att man väljer in båda typ. Med den ena kommer en annan troligen likasinnad.

Sign In or Register to comment.