Ny spelare. Hej allihopa!

Tja!

Nygammal spelare här. Körde goblins i slutet av nittiotalet. Typ tio år senare spelade jag CopperBowl, en onlineliga i Cyanides BB, tillsammans med andra Falu-expats. Nu har jag slängt mig in igen, och lurat min tioåring med mig.

Mago, som jag känner sen innan, tipsade om StockBowl och vi fick intro av Bitter (tack!). Grabben blev helsåld. Så direkt efteråt skaffade vi starterkitet. Men vilken jädra tid det tar att komma igång! Vi har bara hunnit limma knappt hälften av spelarna på två veckor. Kul, men också vafan… jag vill spela snart!

Hursomhelst. Ville bara säga hej. Jag hoppas vi ses framöver!

P.S.

Hittade ingen kategori/tråd för presentation av nya spelare, så gjorde egen ¯\_(ツ)_/¯

Comments

• Välkommen till gemenskapen!

• Kul, välkommen. Hojta om ni vill hämta upp lånelag i Vällingby för att komma igång.

• HEJ! Välkomna!

Skoj med nytt folk. Vill ni komma igång tidigare finns det säkert många som är villiga att låna ut ett lag. Det är bara att fråga.

Det går också fint att börja spela med lag som inte är fullt målade i ligan. Det viktigaste är nog att motståndarna ser skillnad på gubbarna.

• Hej! Välkomna!

Det finns ju också lånelag i skåpet för humans och orcs.

• Kul och välkommen!

Som alla har skrivit, så är ni varmt välkomna till oss. Bara att fråga om det ärr något här!!

• Det var kul att ses och köra ett intro med dig och grabben. Det vankas många roliga turneringar i Stockholmsområdet under året, å sen finns ju alltid både StockBowl och den öppna ligan. Kul att ha er ombord!

• Hej och välkommen!

• Välkomna!

• Välkomna!

• Härligt!! Välkommen! :)

• Kul! Rookie (open) är alltid öppen för nya såväl so gamla spelare.

• Aloha och välkommen. Alltid kul med nytt blod och hoppas kunna se dig/er på nån turnering framöver. Lycka till :)

• Välkommen! Hoppas att ni iaf limmat klart allt vid det här laget.

Jag vill påpeka att @grehlin inte bara är en trevlig ny Blood Bowl-spelare i Stockholm utan också en sann gentleman!

Han är en av de 8 personer som sedan januari 2024 bidragit med en slant för att betala server och domännamn för vårt lilla forum. ;)

• Wow! Tack för varmt välkomnande, allihopa. Det går lite långsamt med limmandet, det finns inte jättemycket tid i den här farsans liv. Men snart så! De där lånelagen i skåpet, jag antar att du menar på Alphabar, @grumplekins? Vi kanske svänger förbi en torsdag och spelar lite. När är ni där?

Och ja, klart jag är en gentleman. Men försöker också svina lite. Det gäller ju att föra ett väl balanserat liv 😉

Sign In or Register to comment.