24h i Borås den 18-19 januari 2025 (SM-regler)

24

Comments

• bra fråga. jag ska ta tag i det här i helgen lite mer hoppas jag.

tråkigt att höra @Melisqus men låter som ett sunt beslut.

• edited December 2024

Om det inte är för sent att komma med synpunkter på schemat; kan inte första matchen börja vid 10 istället, så att man kan sova ut först på morgonen?

• blir senare sluttid på söndagen och tänkte att det kan vara skönt med att folk kan komma hem tidigt och ha hela söndagen att vila/sova.

• Jag tar hellre två timmar senare sluttid och sedan vilar ut på söndagen än att redan vara trött direkt när turneringen börjar på lördagen, men det är förstås olika hur folk fungerar.

• vet inte om folk hunnit boka resa/hotell osv än, men jag är absolut öppen att ändra om alla kan och vill.

• första posten uppdaterad med lite info, t.ex. sista anmälningsdatum för turneringen som blir på söndag. efter det sätts schemat mer ordentligt.

för tillfället är vi 8 st, vilket innebär att alla möter alla. så då behöver vi inte 9 rundor utan nöjer oss med 7, dvs de två första rundorna skippas och därmed blir det senare start som @Duckwing ville. men när anmälningarna är mer bestämda så ordnas spelschemat därefter.

• kom på att Stallmannen har sagt att han är intresserad, så då är vi 9.

• uppdaterat första posten, kostnad swishas till mig.

kommer vara något litet pris för den som vinner iaf, troligen presentkort.

• Anmäler mig!

• kommer behöva avanmäla mig, får inte bort passen på jobbet :/

• @KaithOEX Säg upp dig - problemet löst.

• Jag är 100% sugen men jag är ju mentalt slutkörd efter tre matcher…🤣

• Kör resterande 6 på feeling

• sånt som händer @KaithOEX, vi syns i Örebro iaf

• @Shrooomie säger som @Skuld, kör!!!

• Är schemat fastslaget nu?

• En lite senare start skulle inte göra ont, så man hinner äta frukost.

• Om du äter frukost 0730 så hinner du äta innan 0830.

• Ska det vara PR på den här?

• edited January 7

Nu har jag köpt tågbiljetter i vart fall.

Jag ser fortfarande gärna en förskjutning i schemat, men inte mer än att jag hinner hem med mitt tåg kl 10:46 på söndagen.

• Samma regler som SM och mer än 4 matcher. Varför skulle det inte vara det?

• vi är uppe i 11 deltagare, så vet inte hur mycket jag kan/vågar skjuta på schemat. ska kolla på det.

30min kan jag nog skjuta på det, men vågar nog inte skjuta på det mer än så.

uppdaterar schemat på första sidan för att spegla det hela.

• hade missat att uppdatera deltagarlistan, ser ut som 9 st nu, dvs 8 rundor.

• Jag tänkte inte komma med invändningar, jag inleder samtalet bara - behöver ju NAF-filen isf.

Faktorer som skulle kunna tala emot (allmänt alltså):

• Deltagare som inte är NAF-reggade (vet inte om det finns någon)
    • Galet tidschema som kan påverka prestation negativt (lika för alla iaf)

Det viktiga för mig är bara att jag får en indikation om att det behövs och den hjälp jag behöver med att fixa det :D.

• alla kommer vara NAF-reggade.

du kan få de filer du vill av mig grumple.

• big call out till:

@Drexxl @Oberwald_1 @Pidpad @Duckwing @Spoiledsquid @Skuld @Ragdash @inforthepain

jag har en alicanteplan. sen har jag tillräckligt med andra planer för att det räcker och blir över. om någon vill så kan de ta med alicanteplan, men är inget behov av det. men de planerna är ju lite bättre :)

då vi är så få så kommer jag skriva ut alla rosters 9 ggr och häfta ihop. alla får sedan var sitt sådant 'kompendium' för dygnets matcher.

spelschemat vi följer om alla kommer är enligt nedan:

runda 1: A vs B, C vs D, E vs F, G vs H, I wo

runda 2: B vs D, A vs F, C vs H, E vs I, G wo

runda 3: D vs F, B vs H, A vs I, C vs G, E wo

runda 4: F vs H, D vs I, B vs G, A vs E, C wo

runda 5: H vs I, F vs G, D vs E, B vs C, A wo

runda 6: I vs G, H vs E, F vs C, D vs A, B wo

runda 7: G vs E, I vs C, H vs A, F vs B, D wo

runda 8: E vs C, G vs A, I vs B, H vs D, F wo

runda 9: C vs A, E vs B, G vs D, I vs F, H wo

tänker vi kör lottning på lördag morgon och ser vem som blir vilken bokstav.

om någon inte dyker upp så gör jag nytt schema. enkelt och smidigt :)

nötförbud och alkoholförbud råder i lokalen. det finns en kiosk som jag kommer att få nyckel till så att när vanliga ställen har stängt så har vi fortfarande tillgång till saker att hålla oss igång.

någon fråga?

• Jag tar med Alicanteplan.

• Jag har blivigt förkyld så det ser väldigt mörkt ut för mitt deltagande om jag inte mirakulöst tillfrisknar till i morgon.

• Gurgla dig med varm whisky innan du åker och ta med litet näsdroppar och vitlök bara så går det nog bra ;)

...i annat fall: hoppas du blir frisk ändå.

• surt med citron @Skuld, men vettigt att stanna hemma i så fall. även om det 'bara' är en förkylning så blir den ju inte bättre av att spela blood bowl i 24h :D

Sign In or Register to comment.