Appropå justeringar - hur var det med skills? I Tourplay tyckte jag det stod något om "max 4 av samma skill i laget", men jag kunde inte se något om det i regel-pdf:en.
Är det inte n antal repeats och n är ställt till att vara antalet tillgängliga skill points minus ett. Det vill säga du får ta samma skill för alla dina poäng. Så tolkade jag det.
En stilla påminnelse till dem som inte har "payment confirmed" på tourplay att antingen påminna mig om när ni pyntat eller be om betalningsanvisningar.
Om någon vill in i eller ut ur listan kan ni plädera ert case via pm
---
Alla priser kommer bli presentkort på alfa (det är svårt att köpa något till er som har allt), förutom förstaplatsen som är både det och en fenomenal buckla som @Clawful har fixat
Enligt KingCon-sidan är det på Kulturhuset i Kungsängen. Undangömt på en annan flik på samma site står adressen Furuhällsplan 1, precis bredvid Kungsängens pendeltågstation.
Comments
@simon finns en plats kvar! Bilen utgår från Aspudden men jag kan ju plocka upp längs vägen.
Jag måste tyvärr hoppa av 😭
Noterat!
Gärna!
Jag utgår med en bil från Akalla också
@grumplekins
Har deadline varit för att göra en justering av sitt roster? Tyckte att jag såg 4/4 någonstans.
Appropå justeringar - hur var det med skills? I Tourplay tyckte jag det stod något om "max 4 av samma skill i laget", men jag kunde inte se något om det i regel-pdf:en.
Är det inte n antal repeats och n är ställt till att vara antalet tillgängliga skill points minus ett. Det vill säga du får ta samma skill för alla dina poäng. Så tolkade jag det.
Inga repeatbegränsningar. Jag har eg. låst alla roster men smöra så kanske jag går med på att nåt ändras.
Vilka kan tänka sig att kånka med en vm-plan?
Jag kan ta med en plan eller fler bara jag minns.
Ah, bra (att det inte var begränsat, alltså). Då behöver jag inte ändra något <puh>
Har ingen vm-plan tyvärr. Ska jag ta med en vanlig plan istället?
Det är ffa vm-planer som är bra för folk att ta med. Jag kan ta med pappersplaner.
En annan grej som är bra för alla att tänka på är mobilladdare, särskilt dag 1.
Tar med VM-plan. Jag behåller mitt OP-roster.
En stilla påminnelse till dem som inte har "payment confirmed" på tourplay att antingen påminna mig om när ni pyntat eller be om betalningsanvisningar.
Jag kan ta med en VM-plan
@grumplekins
Är turneringen i samma del av kulturhuset som förra året ?
Vilken dörr ska man gå in genom? (jag minns att jag gick ett varv runt huset utan att hitta en olåst dörr förra året.)
Det är en annan lokal den här gången. Jag ser till att det blir lite lättare på nåt sätt.
Skulle någon få problem, ring 0707968330
Alla rosters ska för övrigt vara nakna nu
Priser:
1-2-3
Flest TD (minst insläppta tiebreaker)
Flest CAS (minst CAS i baken tiebreaker)
Bästa N00b
---
Bästa N00b är för dem som spelar sin högst femte turnering och inte tidigare fått ett bästa N00b-pris. Jag får det till att ni som krigar om det är…
@Clawful
@Hoffa
@Oerjan
@Oxinotl
@simon
Om någon vill in i eller ut ur listan kan ni plädera ert case via pm
---
Alla priser kommer bli presentkort på alfa (det är svårt att köpa något till er som har allt), förutom förstaplatsen som är både det och en fenomenal buckla som @Clawful har fixat
betydder det att jag inte får ändra en skill i roster för att roster är låst?
På pappret ja. Är det viktigt? smöra i pm isf.
Kommer det att delas ut pris för bästa Human-lag?
Ja! Bästa human-lag som kommer på plats 1-2-3 eller får flest TD eller CAS får pris!
Jag kanske är blind och glömsk - men hittar inte och kommer inte ihåg adressen för eventet. Kan någon påminna?
Eller ska man bara ta sikte på en gigantisk ap-replika som sticker upp ovanför hustaken i byn?
Ah, såg nu att det är Kulturhuset - blev förvirrad att Grumple skrev att det var en annan lokal!. Det var allt för mig. Nu slutar jag spamma forumet.
Enligt KingCon-sidan är det på Kulturhuset i Kungsängen. Undangömt på en annan flik på samma site står adressen Furuhällsplan 1, precis bredvid Kungsängens pendeltågstation.
https://www.google.se/maps/place/FURUH%C3%84LLSPLAN+1,+196+40+Kungs%C3%A4ngen/@59.4784108,17.7493627,17z/data=!3m1!4b1!4m5!3m4!1s0x465fa3e7d567a1ef:0x608db93d6bcdd2c3!8m2!3d59.4784108!4d17.7515514
Jag kommer skriva här imorgon bitti angående ingång - vi är ju tidiga på lördagen och allt är inte öppet än när vi drar igång
Jag hade inte fattat att vi är del av ett större event - coolt! Här finns ju promotionfilm och allt! https://kultur.upplands-bro.se/evenemang/king-con-2024.html?i=2