Blood Bowl hos Liza III 27-28 April 2024 Lagturnering i Sundsvall

1246789

Comments

• Jag måste nog tyvärr avstå den här gången. Avhopp i laget tog musten ur mig och för en sådan lång resa vill jag ha "mitt lag" så att säga

• @Drexxl inte vill spela med mig, finns det två andra som inte har lika bra smak som Drexxl och vill ha mig i laget?

• @KaithOEX har ju inget lag än!

• Oh, favorit i repris.

• Pitelegenden kan mycket väl vara laglös… ska kolla (inte pitehunken, så ni inte blandar ihop dem).

• @brocCooLi, jag och @Oxinotl letar efter en tredje spelare om du känner dig tillgänglig?

• @Aos jag är i lag med jesper och uppling

• edited March 2024

Regelfråga @Aos

Måste en coach välja secondary skill i paketen eller får en välja en regular istället?

exempel black orcs Har möjlighet att välja 8 regular skills och inte 7+1?

• AosAos
    edited March 2024

Om tourplay tillåter dig att ta en primary istället är det tillåtet.

Vilket jag hoppas att dom gör.

Jag tror sidan kommer ge dig en varning men jag kommer kunna godkänna laget ändå.

@Frantic

• edited March 2024

Jag har suttit och jobbat med rosters för nästan alla lag och ser att det finns en del lag som inte gynnas alls av formatet, exempelvis Imperial som inte vill ha två secondary skills, Haflings med tre secondary osv......

• Som sagt, du kommer få en varning.

Men jag kan godkänna som ändå.

• ok, du lät osäker i första inlägget men då vet jag :)

• oooooh, halflings med tre secondary..... <3

• AosAos
    edited March 2024

39st Anmälda, finns plats för lika många till!

Funderar på om många är intresserad att hänga på Fredagen och äta något? isf kan ni ju skriva vad ni är sugen på och om ni har några önskemål.

Önskar ni anpassade kost på eventet så hör av er till mig så för jag er önskan vidare.

Finns information om betalning och kostnad i första inlägget, underlätta att skaffa priser om det betalas för eventet i förtid =)

Hoppas på minst 1 till lag från Sundsvall iaf.

Det är även öppet för att registrera lag på tourplay nu och testa olika builds där!

Behöver ni hjälps så skicka mig ett meddelande, det går att tabort och ändra lag fram tills 15 april.

https://tourplay.net/en/blood-bowl/blood-bowl-hos-liza-iii

• edited March 2024

Anmäler laget MmBOP (BOP) med lagmedlemmarna @brocCooLi, @Oxinotl och @Pertan

• Ni är lag nr 2 redan :)

• Ah! 😂

• @Aos snabb fråga, hur ställer sig Skitter Stab-stab till kylan?

• Skitter är inte tillåten då han inte va släppt officiellt innan deadline för att tillåta starplayers.

När man skapar lag ser man vilka starplayers som är tillåtna om man funderar över det 😊

• 👍️

• @Aos kommer vi få en färg tilldelat i Tourplay eller ska vi välja fritt?

• Jag fixar sånt sen, lättast om jag gör det så blir det mindre problem när alla ska va röda eller något :p

• Som planen låter med luncher så blir det Tacos och Lasagne.

Båda kommer vara laktosfri och vegetariskt.

• omnomnom!!!

• AosAos
    edited March 2024

Bästa målade lag

Priset för bästa målade lag bedöms av två domare under lunchen på första speldagen och delas sedan ut vid prisutdelningen andra dagen tillsammans med övriga priser.

För att delta behöver du uppfylla följande regler 

• Minimum 11 figurer

• Alla figurer måste vara målade enbart av dig själv

• Eventuella konverteringar måste vara utförda av dig själv

• Du måste spela turneringen med det lag som du deltar med

Först skattar domarna alla lag som ställer upp och nominerar därefter två lag var som de tittar närmare på. Det gör att det kan variera mellan två och fyra lag som går vidare till en noggrannare bedömning. Alla bedömningar kommer att fokusera på målning och komposition. Inga särskilda tekniker kommer att favoriseras över någon annan utan färdigt resultat är det som räknas. Bonuspoäng kan ges för väl utförda konverteringar och ett bra applicerat tema men det är i första hand en bedömning av målningen som kommer att göras. 

• Vilka kommer på fredag redan och vill hitta på något??

• Kom ihåg att 15e april är sista dagen för betalning och att göra klart laget!

Saknar nästan alla och några har fler än 1 lag registrerat.

Skicka mig ett PM om ni har flera lag och berätta vilket ni ska ha kvar.

• 6 dagar kvar till deadline för betalning och att göra klart era lag!

• Amen vi anmäler en andra klunga Pitebor då, efter glorius comeback på @Marty33s Chaos Bowl så är peppen för tärningsvåld på topp. (Sleven pryder min skrythylla)

Jag tar hand om årets B-Lag för PBB men för enkelhetens skull när det kommer till förkortningen kallar vi oss:

Piteå Blood Bowl 2 [PB2]

Zimeries, Mix, Nettogrossen

Vi kirrar rosters och betalning under dagen.

Sign In or Register to comment.