StockBowl Open

2

Comments

• Hejsan, jag har några funderingar som jag tror passar sig bäst i den här tråden.

Kan ett lag vara med i Open och ändå söka till nästa ordinarie säsong?
    Funkar det så att den spelar sina Openmatcher som vanligt fram tills det att det är dags att anmäla sig till ligaspel och då hoppar den av Openligan?

Dvs skulle mina nurgles kunna harva runt och bli bankade på i ett antal matcher och sen runt mitten på januari hoppa av Open och anmäla sig till säsong 16?
    Eller skulle jag, om det blir en ny opensäsong efter finalmatchen i ordinarie ligan, kunna anmäla mina orcher att spela open säsong 2, köra några matcher och sen hoppa ur Open 2 och anmäla sig till Season 16?
  • Det är tänkt att man ska kunna hoppa ur Open för att kunna spela i ordinarie säsong med det laget.
    Exakt hur det går till smidigast är en av de detaljer vi vill utvärdera med säsong 1.
    Så lugna puckar att spela med ett lag du vill ha med i ordinarie förr eller senare.
  • Jag har visst lite tid över. Någon Open-coach som vill spela imorgon, torsdag?
  • Ozt: Jag funderar på att dra in något lag i Open, men vet inte vilket...
  • Ta ett bara, välj ett du tror du vinner med. Eller som är skoj!
  • Mago wrote: »
    Ozt: Jag funderar på att dra in något lag i Open, men vet inte vilket...
    Gärna något kring 1500-trakten så jag kan slänga iväg utmaningar utan att skämmas.

• Jag vill byta lag i Open, från mina Wood Elves till Goblin!

Går det bra, eller behöver jag vänta tills nästa Opensäsong börjar? Och när börjar den i så fall?
  • Hej @Ozt.
    Jag spelar gärna ikväll, kan du fortfarande?
    Från strax efter 18?
  • @MartinS vi har satt en gräns på ett lag per coach/säsong, så i nuläget går det inte. Nästa opensäsong har vi inte satt datum för ännu, kanske blir beslutat på lördag.

@suncar det låter bra det! 1800 it is. Du är visst den enda som vågar möta dvärgar.
  • Japp, sån är jag.
    en riktig daredevil =)
  • Någon sugen på en match i lokalen ikväll? Jag kan vara på plats från 1715
  • @Thursablot: Vilket TV snackar vi om? Funderar på att dra in ett helt nytt lag isåfall...
  • @mago mina nurgle 1480
  • För bövelen, vi kör!

Ska bara få ozt att lägga upp ett nytt lag. :)

Jag borde vara där till 18 i kväll.
    För bövelen, vi kör!

Jag borde vara där till 18 i kväll.
    Lysande. Jag misstänker ännu en förlust vara immanent.
  • För min del eller din? Orcs kanske inte är optimalt att möta Nurgle med. Och jag kan ju inte spela annat än AG-lag...
  • För mig dock har jag en Claw så du kommer förhoppningsvis inte att trycka så hårt. Jag är hutlöst dålig med nurgle och de förstör min spelstil med alla andra lag med. Kan bli spännande.
    Om du vill att jag skall lägga upp ett lag åt dig, ring 08 607 2442

• Tack @Pellevin Jag har ju rättigheter att lägga upp lag själv, men vill följa gången med extra lag som en betalar för. Där det är @Ozt som lägger upp dem.

@Thursablot notera att numreringen inte stämmer men jag ville lägga upp laget så du vet vad jag har i alla fall. Ska fixa nummren när jag är hemma och kan kolla på laget.
  • Mitt lag kommer finnas på plats på lördag under slutspelet, så ta chansen att spela mot mig!
  • Signa upp till Squigbowl så kör vi en klassiker: Dwarf vs Khemri. Din AG4nisse kommer att dominera!
  • OztOzt
    edited December 2014
    Bra idé!
  • edited December 2014
    En fråga: "Miss Next Game" gäller även för lag som kommer in i ligan från den ordinarie, eller nollas den?
  • Det nollas (antar jag)
  • Våra regler säger att alla miss next tas bort inför en säsong.

Jag tolkar det som att då ingår även Open, Reserves Rumble och SquigBowl
  • Harab Serapel vill anmäla sig.
  • helllstrom wrote: »
    Harab Serapel vill anmäla sig.
    Klart
  • kunde inte anmäla mig med The Mighty Mushrooms till open season 1,kan ni admin det ?
  • Viking wrote: »
    kunde inte anmäla mig med The Mighty Mushrooms till open season 1,kan ni admin det ?
    Fixat
Sign In or Register to comment.