TloEG Open 2023, 11-12 November

1246

Comments

  • Jag är redan hungrig så jag är på

  • Går gärna med.

  • Jag kan kolla restauranger. Någon som har en preferens?

  • @Drexxl Ett ställe där dom har bra mat, som man kan snacka. Inte ett ställe där en person får maten 1 timme senare än alla andra. Eller där en coversångare drar igång så fort man ska säga nåt.

    Lite preferenser.:)

    Tack

  • @kaju Jag är intresserad av mat på lördagen!

  • jag vill nog också äta på lördagen då

  • hade varit bra om länken till tloegs regler hade funkat. yolo.

  • Mat på lördag låter gott

  • edited November 2023

    Oh, den försvann med byte till TourPlay. Här är alla regler. Fick inte plats med alla i ett inlägg, men detta är de som är relevanta. Hojta till om ni har frågor.

    2. Tärningar

    - Alla slag som inte ligger slätt på bord eller bräde slås om.


    - Tärningarna i matchen ses som gemensamma. Motståndaren har alltid rätt att använda dina om så önskas.


    - Generellt så rullar den coach vars spelare senast rörde bollen scattertärningen.


    - Om en tärning rullas utan att en spelare sagt varför, så går det om. Säg action och slå tärning. Ex Troll med dumslag, äta, pass etc.


    - Om ett slag rullats "out of sequence" så rulla om slagen i rätt ordning.

     



    3. Aktiverade spelare

    - Det är OK att ångra sig och backtracka till dess att en tärning är rullad eller ny modell aktiverad.


    - Markera aktiverad spelare genom att vrida på den.


    - En aktiverad spelare får lov att göra klart sin action även om tiden gått ut.

     



    4. Stunned/Prone

    - Basen på liggande modeller ska markera rutan där de ligger.

     


    4. Ang målning och modellerthis rule overrides the Official Rules

    - Allt som finns på rostern måste det finnas modell för. Alla spelare måste vara målade, numrerade 1-16("arabiska siffersystemet") och korrekt basade. Coach måste vara målad. Eventuella apotekare, ass coaches och cheerledaers måste vara målade. Det räcker med en modell för att representera att man har en eller flera ass coaches, detsamma gäller för cheerleaders. Men måla gärna upp rätt antal. 

    tLoEGBBL har ett starkt "hobbyfokus", men vi har ingen direkt gräns för vad som räknas som en målad modell. Alla gör så bra de kan. Är du osäker över detta så kontakta Commissioner eller posta i till_kommisionen. 


    - De lag som har samma ras på olika positioner ska ha basmarkeringar. Ex Human lineman, Human Thrower etc.

    **Färgkod på bas:**

    **Grått**  = Lineman

    **Gul**  = Catcher

    **Grön**  = Blocker (inc. Black Orcs, Mummies, Tomb Guardians)

    **Vit**  = Thrower

    **Röd**  = Blitzer (inc. Berserkers and Wardancers)

    **Blå**  = Striker (inc. Witch Elves and Troll Slayers)

    **Lila**  = Secret Weapons (inc. Assassin)



    - Alla spelare på plan ska representeras av Blood Bowlfigurer, konverterat och egenbyggt etc är givetvis uppskattat. Generellt tillåter vi inte "proxning", en spelare bör representeras av en modell så lik konceptet som möjligt. Undantaget här är om laget följer något tema men framförallt ska det är tydligt på plan. Är du osäker över detta så kontakta Commissioner eller posta i till_kommisionen. Titta gärna i vårt Team Gallery för en uppfattning.

    Med andra ord gäller konceptet att ha en fysisk modell redo innan du rekryterar spelaren på din roster.


    - Alla lag ska ha en lämplig målad modell som representerar lagets coach.


    - De figurer som inte uppfyller ovan nämnda krav får helt enkelt vänta med att vara med till dess att de är färdiga. I annat fall utgår lagets MVP.

    6. Star Players

    - Star Players tillåts, dock krävs en unik modell för varje Star Player. Det går bra att konvertera och bygga efter egen smak så länge modellen är tydlig och inte används till annat. Upp till ägaren av Star Players att eventuellt låna ut.

     

  • Gillar att du håller hårt på straffet att man förlorar sin mvp ;)

  • Man måste hota med något som folk fruktar. Annars är det bara som att leka påfågel

  • edited November 2023

    Kort varsel på målningsdelen. Hoppas folk inte stressar ihjäl sig.

  • Alltså --- jag har svart på mina linos (med texten "Lineman" på) ... vågar man anta att de är ok?

  • Var parkerar man bilen bäst o billigast med ok avsrånd till lokalen? Ska stå 2 nätter

    Tar gärna emot tips

  • Det finns ett parkeringshus i samma byggnad. Ver inte pris, men tror inte att det är orimligt. Det är det vanligaste alternativet

    som raggarstudent parkerar man vid Mossens pizzeria en bra bit bort, men där jag inte hört något om böter 😜

  • @Drexxl är det ok att inte numrera figurerna? Numrering står med i målnungskravet men används inte på turneringar.

  • Det godkänns för turneringens skull. En siffra på basen är en enkel lösning dock :P

  • I mitt PDF-program så var markeringen bäcksvart. Bara att sagd markering översattes till en ljusgul liten klutt i drive är inte mitt problem 💀

  • Jag tänkte boka bord på lördag. Vilka vill vara med?

  • @Drexxl Jag är gärna på.

  • Jag är på

  • Jag är med

  • Jag följer gärna med

  • Jag har nu bokat bord på Pasta Haus för 15, men skrev att vi kan bli både lite fler och lite färre, men det bör finnas plats.

    jag åt där med bland annat slisqus och några fler i fjol och minns det som gott.

    Där ska finnas både öl och vin. Vill man supa efteråt så är det gångavstånd till andra lång.

Sign In or Register to comment.