TloEG Open 2023, 11-12 November

1356

Comments

• Tror det är pga. uteslutningsmetoden - dvs. alla stunty är typ "catchers" då de blir gula, vilket överlag betyder lågt AV och inbyggt dodge - ibland högt MA men inte sure hands eller PA för Thrower osv. inte AV o ST3 för att vara linos

• Jag tycker inte Big Guys och Blockers ska vara samma - en del lag har rätt liten skillnad på troll och biguns tex. Tycker man kan ta lila allmänt för alla typer man bara får en av i laget,

Men det kommer aldrig finnas ett perfekt system -> skulle det hända kan man ge sig fan på att GW lanserar en flygande målvakt eller nåt.

• Håller med om att man bör skilja på Big guy o blocker - inte bara hög ST som spelar roll liksom. Ena har tex "alltid" neg trait osv

• @Scisco ah hänger med. Jag tycker de skall ha en egen kategori men samtidigt är det inte så noga eftersom de är väldigt ofta enkla att se vad de är för nått.

Jag håller med och speciellt om negatrait grejen. Tomb guardians och mumier borde vara gröna men ett troll något annat?

• ja, stunty var lite udda också.

jag brukar ha de som vanliga lineman, fast i olika nyanser. t.ex. mitt underworld lag så är mina skaven lineman en färg, sedan goblins har annan nyans och snotlings har en annan nyans.

men i t.ex. mitt halflinglag så har jag ju inga basfärger alls egentligen. förutom på star players. men då fanns bara flings och träd. ska inte vara svårt att se skillnad då :P

men nu kanske tåget har spårat ur tillräckligt i Drexxls turneringstråd.

• Goda nyheter allihopa, det är med glädje jag kan förtälja att turneringen har en sponsor!

trumvirvel

GREEBO GAMES

Så var beredda på riktigt maffiga priser!

• edited October 2023

Oh niiiiice! - mina favisar!

• Jag tänker komma, men jag kommer att hoppa kvällsaktiviteterna på lördagen. Ska träffa min systerson istället.

• @Lockmund Övertala systersonen att ställa upp i turneringen så gör du två flugor på smällen

• Hur vill du ha rosters skickade?

• Via mail tack

• edited October 2023

Efter en dag i tyskland bestämde sig Deustche Post för att skicka tillbaka alla premier till England, vilket de inte har nått till än.

Jag jobbar på att få dem till turneringen, men jag har ingen makt över tyskarna tyvärr.

• De står att turneringen kör via Grekreglerna - betyder detta ingen sneaky git tillsammans med bribe?

• Man tycker ju att det borde ha varit ett alternativ. Han har ju Lenharth som pappa, mig som morbror och han hade Pellevin som lärare.

• @Scisco dirty player och bribe är OK och det är bättre ;)

• Ska man skicka in roster OCH göra sitt lag på Tourplay?

• edited November 2023

Försökte på mobilen o editera gammal post verkar de som, något blev fel iaf - ursäkta 😅

Hursomhelst så har jag skickat in mitt roster, men har inte tourplqy så vet inte hur de funkar - men listan kanske borde uppdateras? Trotsallt bara 2 veckor kvar - nära nu o man är taggad! Vill ju veta att allt gått som de ska.

Kanske även uppdatera sova i lokalen listan så de inte blir stök om plötsligt massor ska sova i lokalen

• "Anmälning: Här i tråden eller till worso (at) yahoo.se. Roster, naf-namn och nummer samt telefonnummer ska skickas med mail senast 5/11."

Skrev han i första posten iaf, jag har inte hört Filip prata något om Tourplay iaf? 🤔

• Tourplay? Det är knappt jag kan göra en vanlig roster...

• @Kaju ja de är ju en länk till pågående säsong i ligan bara... Lite svårt att se hur du får det till att Filip vill att du ska göra en roster för hans turnering via TP? 😅

• Roster mailas till mig på gamla hederliga viset!

• @tjub Jag är ju inkompetent att läsa! :D

Ursäkta förvirringen!

• @kaju du har också ganska kreativ grammatik! :D

• @coma Ja det är många snabba bandybollar nu! :D

• Ska vi boka ett bord så vi käkar tillsammans på lördagen? @Drexxl och alla andra.

• Count me in @kaju

Sign In or Register to comment.