Turnering i Umeå med grekregler 23-24 september! (NAF approved)

2

Comments

• Ja det stämmer. Men det blir en "glitch" för den som använder allt sitt guld och inte lägger på Fans, för ett sådant lag kommer det inte gå att göra i Grekland. Det är ett problem

• edited September 2023

Jag tog en penna och strök över dedicated fans på mitt roster för att det inte skulle bli nån missuppfattning.

• Ok lämna fans orört bara, ni som inte vill lägga pengar på det. Reglerna har uppdaterats sedan jag skrev in dem, det är ok att inte köpa fans i början som vanligt. Då vet ni alla det. Lite som @Oberwald_1 skrev, fansen blir lika för alla osv

• Tror jag skickar lite finnar eftersom jag inte kan komma själv. N3rk & Jotszepuki

• menar du jopotzuki kanske @Skuld?

• @Frantic Har barnen till helgen, annars hade jag tagit "nattåget" upp igen.

• jag förstår… kriga på, vi lär stöta på varandra under sm-helgen gissar jag 👍

• @Frantic Bara om du hittar till top table 😘

• Ska göra mitt bästa…. Går det helt åt helvetet i Basses turnering så lär du få möta snottlings ❣️

• Ja 8 anmälda nu. Blir la mysigt och man får spela mot alla utom en spelare. Det är också ganska coolt. Kan ju komma några eftersläntrare och jag godtar dem så länge de kommer i jämnt antal. Dvs första sena anmälan får vänta, tills det kommer en till sen anmälan, då får båda joina osv.

Jag verkar ha ganska otur med covid osv. Samma skit hände när jag körde Doubt. Från 25 plus intresserade, ner till 16 spelare fem dagar före, som sjönk till 10 när turneringen väl startade.

• @Marty33 hur ser rasfördelningen ut?

• edited September 2023

Du den ser helt magisk ut!

8 olika men då det verkar vara 2 sena rosters på väg in från Suomi så tar jag bort raserna for now.

• Fan vad najs inga mirrormatches 🤩👍

• Slutgiltiga uppställningen blev:

2 nurgle

2 chaos renegade

orc

slann

skaven

wood elf

lizardmen

tomb kings

• Tyvärr har inte Basse tagit någon bild på ställningen, men basse har med sina wood elfs gått 4-0-0 idag.

övriga resultat jag vet är Andree (Piteå) har spelat 3-0-1 och jag har spelat 2-1-0

morgondagens lottning kan jag bjuda på:

• danke frantic. fortsätt leverera :)

• @Frantic hade du bara tre matcher?

Kul med uppdatering, kämpa på alla.

• hehe, skulle stå 2-1-1 @mikethemachine :)

• edited September 2023

@Marty33 vann (Wood elfs)

@Rainmaker runner up (orcs)

@Frantic flest cas (Nurgle)

@emilskaya - flest td (skaven)

@N3Rk - wooden spoon award (Nurgle)

tack för en kul turnering @Marty33 :)

• Strunt i de där priserna hur gick derbyt Skelefteå piteå?

• Det pratar vi inte om

• @Skuld eftersom @Rainmaker kom tvåa så tror jag vi gör som @Jom skrev, vi pratar inte om det, ni får leva i ovisshet 🙃

• Grymt jobbat gubbs and görls!

• Btw, om Grekerna kommer behålla 3-1-0 som score så gillar jag det (trots jag fick pisk tack vare det denna turnering) för det gör att coacher kommer spela mer aggressivt.

@Rainmaker förlorade exempelvis 2 matcher men kom ändå tvåa för han vann resterande 4 matcher vilket gav honom 12 poäng mot exempelvis mig (Nurgle) som bara förlorade en match. Det ändrar sättet att tänka en del under matcherna. Att göra 2-1 exempelvis i runda 6 istället för att chansa och försöka göra en "stall" och avgöra i runda 7 eller 8. Är man inte helt säker på att kunna "stalla" till slutet så ger det ingenting, lättare att göra mål och försöka försvara de sista två rundorna... Nåja, så upplevde jag det.

• Både FUMBBL trial och GreekBowl bowl har dom kört med 2-1-0 ;)

Jag gillar att man belönas med att man går för vinst.

• @Frantic Historiskt på EuroBowl har det varit 2-1-0 för lag delen och 3-1-0 för den individuella delen.

Sign In or Register to comment.