" Additionally, the activation of this player does not have to end once the Foul have been committed. If you wish and this player has not used their full Movement Allowance, they may continue to move after committing the Foul."
@coma juiblex menar att de redan skrivit fel att jaguar blockers och piranha blitzers båda stod som "blitzers" förut, och att de gjort om samma misstag (tror jag)
Gällande rampan mutation så stod det i FAQ delen och inte i erratan. Så man har egentligen aldrig fått ge Claw och Tentacles till Morg. Det är bara en förtydling för icke läskunniga. Sen att ett triumvirat av regelkverulanter (@Ozt@NIWnW@Juiblex ) tvingade igenom Claw-Tentacle-Morg i höstas gör att hela Stockbowls höstsäsong rimligen måste spelas om. Upprättelse!!! *skakar näven mot himlen*
Jag åker till Alpha i morgon och tar bort senaste bronsplaketten från mästartavlan. 🤗
Bra ändringar överlag, bomber och sneeky git behövde nerfas.
Dock förstår jag inte mig på följande
Page 84 – Chainsaw - Add the following to the fourth bullet point: This will result in a Turnover.
Vad menar de. Det finns en punktlista men fjärde punkten handlar om vad som händer men den som träffas av en motorsåg och lägger man till "This will result in a turnover" sist blir läsningen att det blir turnover om man bryter någons rustning med motorsågen vilket inte är rimligt.
I sann GW anda finns det alltså nu två maj 2023 errator :)
Jag ser inget skydd mot att såga sig själv då regeln för turnover (sid 23) säger att alla tärningar som måste slås som konsekvens av handlingen som ledde till turnover fortfarande ska slås.
"Jag ser inget skydd mot att såga sig själv då regeln för turnover (sid 23) säger att alla tärningar som måste slås som konsekvens av handlingen som ledde till turnover fortfarande ska slås."
Comments
https://www.warhammer-community.com/wp-content/uploads/2017/11/Ep9CKKCUD7ts8c6D.pdf?fbclid=IwAR2FLgAKNX7qFlveMmcmwLh2iRKFxkumyKIZqeE-qsYSz5M3-jeDUvBf3Xc
Mycket som hände här.
bomber är nerfade, samma med sneaky git
Gillar att Amazone blitzers både kostar 90k och 110k... vilket är det som gäller ??
(ja dom har skrivit fel i Erraten... igen....)
jaguar 110, piranha 90.. @Juiblex
Vad kostade amazonerna innan? BBTC verkar ha rätt kostnad redan...
Katt eller fisk?!? @sirvejlance :-D
@sirvejlance Wishful thinking? Kan inte hitta något om att sneaky git ändrats.
@Oberwald_1
Page 75 – Sneaky Git
- Remove the second paragraph.
Och andra stycket om sneaky git är:
" Additionally, the activation of this player does not have to end once the Foul have been committed. If you wish and this player has not used their full Movement Allowance, they may continue to move after committing the Foul."
@Juiblex Det är antagligen en CATFISH från GW ;)
@coma juiblex menar att de redan skrivit fel att jaguar blockers och piranha blitzers båda stod som "blitzers" förut, och att de gjort om samma misstag (tror jag)
Gällande rampan mutation så stod det i FAQ delen och inte i erratan. Så man har egentligen aldrig fått ge Claw och Tentacles till Morg. Det är bara en förtydling för icke läskunniga. Sen att ett triumvirat av regelkverulanter (@Ozt @NIWnW @Juiblex ) tvingade igenom Claw-Tentacle-Morg i höstas gör att hela Stockbowls höstsäsong rimligen måste spelas om. Upprättelse!!! *skakar näven mot himlen*
Jag åker till Alpha i morgon och tar bort senaste bronsplaketten från mästartavlan. 🤗
@sirvejlance Tack! Jag verkar se dåligt. Men bra att den nerfas.
Tråkigt att de spolar tillbaka några av de intressantaste uppdateringarna av reglerna
@Duckwing Vilka tänkte du på?
Sorgligt att se chainsawblundern. Kan inte för mitt liv förstå att det ska vara så svårt.
@Oberwald_1 används inte ”men” i en bisats?
Det är DB.
Helt rätt @kaju! Imponerande att du tog den. I stand corrected.
@Oberwald_1 Jag tycker om dina armar ändå! ;)
Bra ändringar överlag, bomber och sneeky git behövde nerfas.
Dock förstår jag inte mig på följande
Page 84 – Chainsaw - Add the following to the fourth bullet point: This will result in a Turnover.
Vad menar de. Det finns en punktlista men fjärde punkten handlar om vad som händer men den som träffas av en motorsåg och lägger man till "This will result in a turnover" sist blir läsningen att det blir turnover om man bryter någons rustning med motorsågen vilket inte är rimligt.
yes. det är inte rimligt men det är så de nya reglerna är.
Rimligt är det inte.
men man får väl se till att avsluta med motorsågandet framgent?
Eller ja, det gör man ju automatiskt iom turnover
@havaji Jag tänkte på att Sneaky Git och secret weapons nerfas. Det är onödigt och tråkigt. De borde ha nerfat några starplayers istället.
Sneaky git borde nerfas mer i stil med att inte kunna kombineras med dirty player på något sätt för samma foul action.
vad gillar ni uppdateringen då som kommit?
diggar chainsaw nu.
on a roll of 1, the chainsaw will violently 'kick-back' and hit the player wielding it. this will result in a turnover.
dvs det är turnover -innan- en slår för armor osv.
Fortfarande dåligt, men inte lika dåligt.
nu är ju chainsaw typ supersäkert eftersom det är omöjligt att såga sig själv :D
Jag ser ingen uppdatering när jag tittar i erratan?
@Duckwing
Här är den uppdaterade erratan. GW ändrade inte i dokumentet som är länkat högre upp i tråden utan lade upp ett nytt
https://www.warhammer-community.com/wp-content/uploads/2017/11/EJpqDmz2zbI8hzCN.pdf
I sann GW anda finns det alltså nu två maj 2023 errator :)
Jag ser inget skydd mot att såga sig själv då regeln för turnover (sid 23) säger att alla tärningar som måste slås som konsekvens av handlingen som ledde till turnover fortfarande ska slås.
aaaah!!! missade just den här biten Hoffa:
"Jag ser inget skydd mot att såga sig själv då regeln för turnover (sid 23) säger att alla tärningar som måste slås som konsekvens av handlingen som ledde till turnover fortfarande ska slås."
tack!