Projectile Vomit: Online chat

Hej gänget.

Jag spelar lite på nätet ibland för att hålla mig fräsh i BB-tänket.

Tyvärr så träffar man en del otrevliga typer ibland som häver ut sig olika saker.

När jag slår dåligt brukar jag skriva "bummer". Mina motståndare brukar reagera "annorlunda" om man säger så...

Jag har samlat några chatt konversationer från matcher jag har spelat. Lite kul är det.

«1

Comments

  • edited May 2023

    hmm går inte ladda upp bilder...

    det här föll ju platt

    EDIT: Det gick med PNG!!!

  • edited May 2023

    "hi gl hf"

    En halvlek senare: "Gnäll, gnäll, gnäll..."


  • Här spelade jag Lizard mot ett Killer Chaos team, tror jag.

    Jag ställde mig så han inte kunde vinna så skrev jag det i slutet av bild 2.


  • En kille som tycker jag spelar långsamt. Han har dock inte fel!

    Strör lite salt med att jag spelar ett annat spel samtidigt. Tror jag faktiskt gjorde det också.

    Såklart att man väntar ut tiden när dom gnäller.


  • Har inte haft så många otrevliga på fumbbl längre, och just BB2 har jag mer erfarenhet av att de är helt tysta. Finns ju några som man önskar att man haft kvar dock för det är lite kul att läsa.... i efterhand :)

  • jag skulle typ rapportera samtliga till admins.

  • edited May 2023

    @brocCooLi väldigt rimligt!

    Jag har en gammal som jag minns störde mig när jag var ganska ny på BB2

  • Inte för att jag brukar skriva i chatten om mina dice går dåligt men när man sitter och morrar när man spelar för att motståndaren spelar 1000tv khemri och inte fått en enda turnover på alla gfi och 2db, utan rerolls och sen när jag ska avgöra på en blitz så klickar jag skull istället för pow!!!

  • Och i matchen efter så möter man purplechest..... fixar oavgjort iaf :)

  • måste säga att jag har undvikit dessa texter helt i fumbbl… samt BB3 inte har någon chattfunktionen…


    nu kan det vara för att jag nästan uteslutande endast spelar ligor och då tenderar nivån vara något bättre (förutom preseason i bb3)… i bb3 är det ju lättare att consida än att skriva en text till motståndaren…


    Men håller med att det finns många personer som inte bör/kan konversera genom olika spel…


    Dock har det kommit ett par sådan texter till mig i WOT, mestadels i språk som jag närmast kan beskriva med akryliska tecken… hur man nu kan tro att i ett online spel, endast förstår ryska….

  • @brocCooLi Jag surrade vi ett tillfälle med Kåre om hur det funkar med toxiska chatt konversationer på BB2. Han blev arg och frågade vilka det var. Jag hade vid det tillfället lugnat ner mig. Så det var ingen stor grej för mig.

    Jag tycker det är skrattretande att folk kan hålla på så samtidigt att dom skulle nog inte göra så IRL.

    Om dom gör så IRL så har jag lärt mig att stänga av och lyssna på motståndarens gnäll.

    En av mina senseis tycker att vid såna här tillfällen så säger man ”Jag tycker Blood Bowl är så rättvist spel. Tärningarna är så rättvisa. Jag älskar det rättvisa Blood Bowl!”

  • Precis som du säger så är det en hel del surpuppor online. Ofta får man höra hur otroligt värdelös man är när man vinner bla bla. Det här är hysteriskt roligt och det finns inget som livnär som kränkta tårar :)

    Däremot är det jävligt drygt när de slutar spela runda 2 för att man får in en cas och måste vänta ut klockan.

    Kul initiativ

  • Det jag har stött på mest både online och på fumbbl är att motståndaren säger att den inte har någon chans i matchen när det finns goda möjligheter att komma tillbaka och få en oavgjord. Då personen ofta spelar vidare på sin lilla chans så känns deras kommentar mer att psykologiskt få mig att känna att det är klart och spela sämre. Att sämre spelare inte ser möjligheterna kan jag köpa men att bättre spelare gör det för att försöka få upp sin win rate känns riktigt fult.

  • Så här säger en annan sensei

  • idioter helt enkelt..

  • Det ännu tristare är att flera av de som finns med i skärmdumparna är "regulars" som spelar mycket och är duktiga på själva spelet. Tänker att de borde ha lärt sig att hantera motgångar med tusentals matcher under bältet.

  • edited May 2023

    Om man inte kunde vinna mot folk som är bättre för att man har tur skulle jag torska jämt ju. Gnäll är mest kul att läsa. Jag brukar försöka förklara att jag inte förtjänar något jag fått och att de har rätt som gnäller. Men det hjälper inte.


    Man får vara glad att man är bländande stilig iaf.

  • Min policy att bara spela irl har sällan känts så korrekt.

  • @Mago tänkte precis detsamma... 😅

  • Jag är inte så sugen på att spela på BB3.

    Dock jättesugen på att skapa en användare som heter ”smurf”. Det är tydligen allmänt känt på Counter Strike sidan :)

  • "jag skulle typ rapportera samtliga till admins." 😂😂😂

    Jag har blivit mordhotad två gångar när jag spelat BB2 i någon av Cyanindes officiella ligor. Har sett noll sätt i eller utanför spelat att anmäla det på. Cyanide bryr sig inte. Bonuspoäng till den spelaren som önskade att min mamma skulle dö. Hon var passande nog döende i cancer när det inträffade. Toppencommunity! 👍️ Nånstans på den vägen slutade jag spela Blood Bowl online.

  • @Ionas tar du smurf1 så tar jag smurf2 på BB3?

  • @kaju Var tvungen att googla begreppet. Du menar alltså som @Juiblex gör när han infiltrerar rookie ligor och gankar noobs? 😂

  • gankar och gankar... mera sälklubbning... eller Både berättar och visar att dom har gjort tveksamma val på planen....

  • Hmm när börjar nästa 145 liga igen....

  • @Ionas det går att anmäla via discord till ccl-admins. Det är dock inte cyanide som bannar folk utan volontärer.

  • @grumplekins tack men det är överspelat sen flera år tillbaka. Och har inga planer på att återvända.

    Tycker bara det är väldigt märkligt att ett företag i denna tidsålder kan skapa ett onlinespel helt utan moderering och där man förväntas veta att om man laddar ner en viss extern programvara, från ett annat företag, så kan man få kontakt med en Gösta i Skövde som jobbar med sådana här frågor på sin fritid. Förstår att de inte vill lägga tid och pengar på rövhattar men att inte ha någon som helst funktion för att kunna anmäla det i spelet är superslött.

  • @Ionas jag tänkte att vi skulle spela mot all folk. Men det är som du säger, det är en toxisk miljö.

Sign In or Register to comment.