Nationalbollen 2523 (6: Juni 2023) (NAF Approved)

edited May 2023 in Turneringar

“Welcome viewers, to Cabalvision, and yet another exciting game of Blood Bowl. How are you feeling this evening, Bob?”

“Doing OK. Are we being punished for something, Jim?”

“Punished? I would think not, Bob. Why?”

“We watching a game between two Snotling teams, Jim.”

“Ah. You mean the quality of play will not be up to the normal standard, Bob?”

“Yup, Jim. We’re mostly going to be saying ‘that’s another snotling getting squished by the ball’, aren’t we?.”

“Yes, normally I would agree with you, Bob. Tonight, however, we are watching the Green Stuff Gnashers against the Milliput Mekaniks.”

“Really, Jim? The same Mekaniks that in 2197 introduced their automated double-decker pump wagon with the spiked roller that went rogue and in the first drive managed to flatten every player on the pitch, every player off the pitch and most spectators before breaking through the stadium walls ending up razing it to the ground?”

“Yes, Bob.”

“They say that that pump wagon is still out there somewhere in the Badlands, Jim.”

“Yes, Bob. I have heard that as well. On top ot that, the Gnashers still holds the record of most uncompleted games in a row, currently at 2487, with their tactics to bring explosives onto the pitch in an attempt to gain a favourable advantage over their opponents.”

“Yup, I remember us many times saying ‘that’s another snotling getting squished by a dynamite stick’, Jim.”

“Yes, Bob, usually right before a new hole in the pitch appears and a part of both teams disappears.”

“Exciting times. Look, there’s a couple of dynamit sticks walking onto the pitch now, Jim.”

“It looks like the match is about to start, Bob.”

BOOOOOM!!!!

BOOOOOM!!!!

“It looks like the match is about to end, Bob.”

“This is what I love about Blood Bowl, Jim. Sometimes we get an early lunch.”


Max antal spelare: 32

Kostnad: 100kr


Plats:

Yggdrasil Spelförening

Lundgatan 1

41660 Göteborg

Närmaste hållplats 60-bussen, Ingeborgsgatan

Bil: enklaste parkeringen vid Ica överåsvallen


Anmälan görs till archibaldzimonyi@yahoo.com och lag-roster skall skickas in senast 26:e Maj till samma epost så vi hinner kolla alla lag och göra ändringar om det är några fel.


Tanken är fyra omgångars spel med tillräckligt med pauser för att vi inte skall bli för trötta.

Samling: 09:00

Utansonsering första match: 09:30

Start första match: 09:40

Lunch: 12-13

Utannonsering andra match: 13:00

Start andra match: 13:10

Utannonsering tredje match: 15:50

Start tredje match: 16:00

Matpaush 18:20-19:00

Utannonsering fjärde match: 19:00

Start fjärde match: 19:10

Prisutdelning: 21:45


Regelverket kommer att postas i en diskussionstråd på detta eventet.

Priser fördelas baserat på antal deltagare, oftast får topp 25% av spelarna priser.


ANMÄLDA (troligen, kan ha missat några och några kan ha ändrat sig):

Archie

Simon Carlsson

Johan Hofverberg

Markus Lundin

James Jackson

Thomas Berneving

@tjub

@bloodfeast

@Drexxl

@inforthepain

@brocCooLi

@Khy

@Moldline

@Nohistor

«13

Comments

  • Tjo, jag anmäler mig här och hoppas att frun inte jobbar... 😅

  • Jag är förmodligen med också 😊

  • Samma här

  • Jag är också sugen på Bloodbooooowl!

  • Jag med!

  • Jag anmäler mig!

  • Hur har du tänkt reglerna? 😊

  • Jag behöver jobba den 6 juni så jag får hoppa över denna gången.

  • @Melisqus tråkigt att höra...

    Sweet! Free win!

  • ska se om inte jag kan komma

  • prella mig

  • oh, en chans att få krossa grumple tackar en inte nej till. jag ser till att komma!

  • Oj oj, hit ska man alltså åka? :)

  • Hejsan,

    jag borde ha gjort detta för länge sedan och skall posta reglerna nu under påsk (troligen på måndag) men denna turnering är fortfarande på G, i alla fall med datum och lokal.

    Ni är alla varm välkomna som vanligt.

    Archie

  • edited April 2023

    @Zimonyi nu är det ny måndag, så ny chans att posta reglerna! :D

    Anledningen att jag tjatar var för det ev kom Malmöfolk som behövde boende beroende på om reglerna föll dom i smaken.

  • @tjub Tack för att du tjatar men om det är så att det är reglerna du enbart vill åt så är det samma regler som för May-Be, May-Be not-turneringen.

    Jag lovar att fixa detta till helgen.

    Archie

  • Tack! :)

  • När är det tänkt att sista matchen är? Fundrerar på att komma om jag kan fÅ till logistiken.

  • @Khy anmäler sig också. :)

  • Jag anmäler mig.

  • Hej alla.

    Uppdaterat med info men utan text, dock med turneringsreglerna.

    @sirvejlance Vi brukar slutar mellan 21:30-21:45, ibland tidigare.

    Archie

  • Jag anmäler mig för tjänstgöring!

  • Uteblir tyvärr definitivt

  • Hej alla.

    Sent omsides men nu är turneringen NAF Approved också. Jag skall försöka sammanställa alla som sagt att de dyker upp. Det är Lincon denna vecka så det är lite dåligt med fokus från mitt håll.

    @grumplekins surt, men det får bli nästa gång i så fall.

    Archie

  • Tjo, funderar lite på vad som ska spelas... Finns det någon form av "best stunty" eller dyl att tävla om? Alternativt registreras det automatiskt på NAF? Eller är det bara top 4 som gäller? 🤔

  • Hejsan,

    jag är inte innovativ nog ännu att ha andra typer av priser. Har haft lite slumppriser och ett sistaplatspris, men det brukar vara dagsform som bestämmer det.

    Så jag kan inte säga något i förväg.

    Top 25% brukar få priset så ju fler vi blir, ju fler får priser.

    Archie

  • Uppdaterat med anmälda.

    Archie

  • @Zimonyi

    Staffan Torstensson/Khy kommer också.

  • @Zimonyi Jag måste tyvärr hoppa av, behöver åka hem på kvällen, o hittar inget tåg/flyg som går efter sista match.

  • @tjub Perfekt, jag lägger till honom

    @sirvejlance Tråkigt, du är mer än välkommen vid nästa tillfälle.

    Archie

Sign In or Register to comment.