Enköping Summer Crush 22-23 Juli

edited July 2023 in Turneringar


Lokal är bokad och klar, den är belägen 20 meter utanför mitt hus i Enköping, Slalomvägen 23A, 74948 Enköping, jag vet ännu inte hur många jag kan få in i den, så föranmälan kommer även vara prioriteringsordningen om det skulle vara fler anmälda än jag får in i lokalen. Maxantal är satt till 24 pers.

Lista med Old Stars finns nu infogad, då dessa stars inte finns i BB2020-reglerna så har jag som sagt uppskattat passing stat, och är beredd att korrigera dessa om någon skulle anses vara galen. Jag har med hjälp av Frantic tagit fram vilka raser vardera star får spela med, är även här öppen för korrigeringar med en bra motivering. Vi valde att lägga in animosity 5+ på ett antal då många av dessa är utformade för en specifik ras, då minimeras en risk för edge för vissa raser. ENDAST stars som INTE är släppt i samband med BB2020 eller efter BB2020 är tillåtna.



Ovan har ni en rosterskapare som är bra för detta ändamål, väljer ni en eller två stars så är det bara att göra dom som mercenaries.


ROSTERS SKICKAS TILL MIG JOEL THUNGREN, man har att välja mellan PM här, Messenger, eller mail (joel.thungren@outlook.com)

Kostnad: 100:- , swish 0723871734

Roster deadline 15 juli, 16:00

Roster deadline för Zedd 10 Juli 16:00

Lag skapas för 1.200.000gc

Tier 1:

5 primary skills eller 3 primary skills +1 secondary skill.

Dark elves, Dwarfs, Undead, Lizardmen.

Tier 2: 

6 primary skills eller 4 primary skills +1 secondary skills.

Orcs, Wood elves, Underworld, Norse, Chaos Dwarfs, Skaven

Tier 3:

7 primary skills eller 5 primary +1 secondary

Humans, Necromantic, Amazon, Tomb Kings, High Elves, Elven Union,

Tier 4:

8 primary skills, eller 5 primary skills +2 secondary skills.

Imperial Nobility, Chaos, Nurgle, Chaos Renegades, Old World Alliance, Slann, Khorne, Black Orcs

Tier 5:

7 primary skills +2 secondary skills eller 5 primary skills +3 secondary skills.

Vampires, Halflings, Goblins, Ogres, Snotlings.Lizards(Utan Saurus)

 

Tier 1 – Tier 3: Ingen spelare får välja mer än 1 skill totalt.

Tier 4– Tier 5: En stacking är tillåten. Får kombineras med secondary, får utgöras av två secondary.

Tier 1- 3 En Custom Star (BB2016 eller tidigare) tillåten. Måste köpa 11 spelare först.

Tier 4-5 Två Custom Stars (BB2016 eller tidigare) tillåtna, måste köpa 11 spelare först. (Tier 5 Lizard tillåts endast en star player).

Stars som jobbar i par räknas som en (1).

NAF har godkänt användadet av gamla starplayers. Dock har dessa ingen stat på passing, så den har jag gjort en uppskattning på själv. När listan kommer ut på dessa stars så är jag öppen för att ändra om den stora swebbamassan anser att någon är åt helvete fel. Listan kommer inom en snar framtid. Ingen starplayer som är utgiven efter lanseringen av BB2020 kommer delta.

På bottom table kommer vardera coach få en slumpmässigt utvald Mercenary till sitt lag. Gäller bara på bottom table, skulle man kvarstanna på sista bordet så randomiserar man fram en ny inför efterföljande match. Har man passande figurer för någon av dessa får det med fördel medtagas, annars kommer dom utgöras av Bretonnia lineman eller liknande bösspelare.

 

Efter match tre (3), får samtliga coacher göra ett (1) skillbyte på valfri spelare. Får ej byta grundskills. Alltså bara skills man köpt i skapandet av laget. Bytet ska skrivas på sitt utskrivna roster på den spelare som genomför bytet. Så att det blir tydligt för motståndaren när hen granskar dokumentet.

 

 

Inducments som är tillåtet:

•      Halfling Master Chef 0-1

•      Bloodweiser Kegs 0-2

•      Bribes 0-3

•      Wandering Apothecaries 0-2

•      Mortuary Assistant 0-1

•      Plague Doctor 0-1

•      Riotous rookies 0-1

•      Krok Shockwhisker 0-1

•      Weather Mage 0-1

•      Galandril Silverwater 0-1

•      Mungo Spinecracker 0-1

 

Win = 20p

Draw = 9p

Loss = 0p

Concede = -5p

 

Spelschema


Lördag 22/7

Match 1: 10:00-1215

LUNCH 12:15-1330

Match 2: 1330-1545

Match 3: 1600-1815

Match 4: 1830-2045

Söndag 23/7

Match 5: 0900-1115

Match 6: 1130-1400

Kommer

1.Pertan - Roster/Betalt

2.Oberwald - Roster/Betalt - 5 spelplaner

3.Marty33 Roster/Betalt

4.Coma - Roster/Betalt

5.Duckis - Roster/Betalt

6.Kajö - Roster/Betalt

7.Viccy - Roster/Betalt

8.Spoiledgoblins - Roster/Betalt

9.Grumple - Roster/Betalt

10.Erik - Roster /Betalt

11.Zedd - Betalt/Roster 1 spelplan

12.Theomir - /Roster

13.Jimmeblla - Roster/Betalt

14.Chrixx - Roster/Betalt

15.isaac - Roster/Betalt

16.Drexxl - Roster/Betalt

17.Froxt - Betalt/Roster

18.Nyaga - Roster/Betalt

19.Densom - Roster/Betalt - 6 spelplaner

20.Fröjdis4life - Roster/Betalt - 1 spelplan

21.Frantic - Roster/Betalt

22.Khanmank - Roster/Betalt

23.Ionas - Roster/Betald

24.Munken Roster/Betald

----------------------------------------

Kö 1.

Kö 2.

Kö 3.


 

 

 


«13456789

Comments

  • Anmäler intresse redan nu.

  • Jag är absolut intresserad

  • edited March 2023

    Gillar hur BB hos Liza två var uppbyggt. Du kanske kan utgå från det?

  • Intresserad.

  • lagturnering med 2-personers lag kanske?

  • Sålänge stars är bannade förutom för stuntys kan det vara intressant utanför WC regler (för mig). Skoj med 1200K rosters också!

  • Mycket intresserad. Kan bli min nästa BB turnering. Räknar iskallt med att @Chrixx kör upp och spelar den med så man kan lifta med. utan att flirta för mycket, kanske man får åka med den sexigaste BB spelaren söder om Umeå ännu en gång 😉

  • Jag älskar Star Players och vill se mer av dem. Men jag tycker också att de är ett stort balans och kul problem. Pris, power level, och hur de förändrar spelstilen för de lag de spelar för är ett stort problem med många Star Players. Jag tycker @Aos försök senast var kul, modigt, och att det funkade ganska bra. Sen tror jag att samma upplägg inte kommer funka i längden då det sannolikt blir mycket av de nya billiga och OP starsen som kommer vara spelas för frekvent och att man snabbt kommer tröttna på dem. Vill se fler udda stars och färre OP. En variant jag skulle vilja att någon testar är att blankt banna 10-ish av de värsta syndarna och släpppa de andra fria att köpas utan "Alicante"-skill malus. Superkul med jönsar som tar med Zolcath, mindre kul med töntar som optar in Deeproot eller Griff. Detta kanske slår för hårt på stunties och de kanske kan behöva en statökning som alternativ bland sina skillval.

  • @Ionas är NAF OK med delvis ban av SP? Hörde rykte om att det skulle bli så men vet inte om det blev av…

  • edited March 2023

    @grumplekins som jag förstått så blev det ok efter nyår.


    Edit: Dubbelkollade dokumentet:

    ★ The NAF directions for TOs wishing to include Star

    Players at their tournaments have changed. It is now

    at the discretion of the TO to choose which Star Play-

    ers, if any, are available at their tournament. If an

    official Star Player is made available, their special abili-

    ty must be accessible. Custom Star Players continue to

    be available. For more details, refer to the updated

    NAF Tournament Approval Document.


    Källa: https://www.thenaf.net/wp-content/uploads/2022/12/NAF-Rules-for-Tournaments-2023.pdf

  • Jag ämnar komma

  • Custom stars kan öppna upp för att återuppliva några av de äldre som inte längre är aktiva. Till exempel Bo Gallanté , vad säger du om det @Juiblex ?

  • Jag räknar med att delta.

  • hade gärna kommit men ska på bröllop den helgen?

    dåligt planerat av de som ska gifta sig.

  • @brocCooLi om de fortfarande letar lokal för bröllopsfesten så har jag hört att det finns ett nybyggt ställe i Enköping som kanske passar? De får skynda sig att boka!

  • @brocCooLi det kommer säkert regna också

  • Jag är helt klart intresserad!

    Och självklart @Marty33 när du säger det på det viset (och säkert bjuder på en öl) så har du givetvis en plats i bilen :)

  • @Nyaga de har bokat något ställe utanför Karlstad??

    @grumplekins det minsta en kan begära!

  • Jag är intresserad

  • Jag anmäler mig.

  • @Oberwald_1 tror du på 3+3 eller 4+2?

  • @grumplekins jag tror på 3+3 om det inte blir några Göteborgare, Umeå motsvarande. Blir det mindre långväga 4+2. Avvaktar med det beslutet också.

  • Jag vill ha lite regler här så jag kan knåpa på lag under arbetstid. Kom igen nu @Oberwald_1 !! You can do it!

  • @Marty33 Knåpa på 1200gc tills vidare, du kan slänga ett öga på gamla stars också. Det kommer skickas ut en inbjudan till ett antal föredetta sådana, vi får se hur många som är intresserade. Dolfar Longstride och Neddley Verucca har tackat ja hittills.

  • Dolfar, min favorit ❤️

  • Kolla om du @Oberwald_1 kan få Bertha Bigfist, Sinnedbad, Skitter Stab-Stab, Soaren Hightower, Lewdgrip Whiparm och Slibli att komma ur pensionen


    ja också Ramtut III har jag hört är sugen på att få komma tillbaka 😎✌️

  • Nej Nej Nej, inte intercept monstret Bertha Bigfist!

  • Lewdgrip har väl kommit som en ny modell från gw?

Sign In or Register to comment.