Motioner till årsmötet

Hej alla! Motioner kan förslagsvis lämnas in via den här tråden.

Comments

  • Motion:

    Stockbowl investerar lite pengar i att uppgradera sin grafiska profil. Jag håller på att skaffa fram en offert från Black Orc Down som gör tärningar till VM-laget jag är med i. Laget är döpt efter Stockbowl så den grundläggande grafiken vi kommer använda skulle kunna adopteras av föreningen.

    Se nedan (vi använder den som skull på en tärning)

    Jag tänkte be honom fixa en snygg logga med text, och en utan, samt en webbanner till ligasidan och Facebook. Egentligen har styrelsen mandat att bestämma det här själva men det är lika bra att fånga in input från medlemmarna när vi har ett årsmöte så nära inpå.

    Vi kommer isf få högupplösta filer och ha rätt att använda loggorna i olika sammanhang, t.ex. kommer @imp kunna använda den för att fixa prylar till föreningen, och vi kan ordna tröjor och sånt om intresse finns. Det blir isf en icke-kommersiell licens, dvs vi kan inte öppna en vanlig webbshop med grejer där vi säljer till vinst men vi kan själva köpa in prylar och förmedla till medlemmar till självkostnadspris.

    Alla kan aldrig bli helt nöjda när det gäller en smakfråga men jag blir förvånad om ingen känner att den befintliga loggan skulle kunna uppgraderas:

    Jag har inte fått offerten än, och naturligtvis är det en fråga om kostnad och prioritering, men jag tycker vi kan ha det som en punkt på årsmötet iaf.

  • bra initiativ!

  • Bumpar den här, tror det är deadline för motioner två veckor innan mötet. Tror säkert ordföranden kan göra undantag om man inkommer med förslag inom ett par dagar.

Sign In or Register to comment.