Dedicated fans, max antal?

Grundfrågan: Kan man ha fler än 6 i dedicated fans?


Efter att ha reagerat på att implementeringen skiljer sig åt mellan BB3 och vad vi gör i Stockbowl så har jag försökt läsa igenom regelboken.

Under Natural Rolls på sida 24 står det att "it is not uncommon for a test to be passed if a natural 6 is rolled" men det är inte längre alltid att en 6:a är lyckat och 1:a är misslyckat.

På sida 69 om Update dedicated fans står det att den gå upp om man slår högre och ner om man slår lägre. Det står ingenting om natural rolls.

Däremot så står natural rolls på flera olika regler som agility tests (sida 29), passing (sida 49) & superb TTM (sida 53). Det här tolkar jag som att natural rolls bara spelar roll om de uttryckligen nämnts.

Dessutom är det känt sen tidigare att biased ref gör det omöjligt att få sin coach utvisad på en argue the call eftersom den modifierar tabellen med +1. Där står ingenting nämnt om natural rolls (sida 63.)

Och när man köper sitt lag får man inte köpa till så man har mer än 6 (sida 35.)


Min slutsats: 6 är taket för dedicated fans.


Hur gör andra ligor? Och är det någon som har ett bra motargument jag missat?

Comments

  • Dedicated fans går upp om man slår högre eller lika med det man har (p. 69) Så man borde kunna höja från 6 till 7, på en 6:a, men inte komma högre. Hur gör Cyanide?

  • Som jag förstått det kan man peaka på 7 tills man förlorar en match, då åker man automatiskt ned till 6.

  • Cyanide har ett tak på 6.

    Men nu håller jag med ionas om att 7 nog är max enligt som de har skrivit reglerna!

    Läste slarvigt när jag letade referenser om natural rolls så missade det uppenbara.

  • Vänta nu, räknas inte 1 respektive 6 som auto längre?

    Rimligen borde DF gå upp till 7.

  • Taket som du kan köpa är väll satt till 6 DF, om du sedan vinner två matcher och rullar en 6 så borde det gå att komma upp högre än 7?!?

    Har inte boken framför mig.... och jag och rulla 6or eller vinna är ju liksom inte synonymt...

  • 1 och 6 är auto på grundegenskapsslag och skillslag men inte på allt annat som tabeller mm.

  • Inget Natural på DF-slag, därav tak på 7

  • Tror jag sett 8 i BB3... Men borde väl vara peak på 7?

  • Bubble-Ligan i Umeå har läst det som tak på 7 med samma slutsats som @Ionas som orsak till varför.

  • Det här hade jag missat. Tror jag spelat fel tidigare.

Sign In or Register to comment.