Nopat & Taktiikka Winterbowl 2023-03-04 - 2023-03-05

Nån som är intresserad av att åka till Helsingfors och spela?

Jag funderar på att åka men är inte "klar" än.


https://member.thenaf.net/index.php?module=NAF&type=tournaments&func=view&id=6870

«1

Comments

  • Definitivt intresserad, det är sportlov i Sthlm den veckan så får se hur jag kommer loss dock.

  • Jag blir intresserad. Är ju på tiden att spela en turnering i Finland känns det som.

  • Finlandsfärja som bonus/straff?

  • Tycker jag låter j-vligt rimiligt.

  • Intresserad. Men stjärnorna behöver stå i linje.

  • kan vara intressant!

  • edited December 2022

    Edit: Det har aldrig stått någon text här. Om du trodde det så minns du fel. Säkert Mandelaeffekten eller nåt.

  • Problemet med färjorna är att du anländer klockan 1000 i Helsingfors, om jag inte har missat någon….

    Men skulle vara kul om vi blev några stycken som åkte :-)

  • Jag tänker nog slå slag i saken och registrera mig till turneringen nu, men har någon tänkt mer på vilket som är bästa sättet att resa dit? Flyg eller färja? Vore ju väldigt kul om vi kunde ordna en liten för-turnering på färjan :)

  • edited January 2023

    Jag håller på att för en diskussion med arrangören. Tänkta att intresserade kan snacka ihop sig i helgen.


    Skuld

    Duckwing

    Juiblex

    Oberwald

    Ionas?

    Pertan

    Ozt

    Keith


    Edit: kunde ju läsa ovan

  • @Ozt har sagt sig vara intresserad

  • Vi får väl avskriva färja som transportmedel. Ankommer för sent på morgonen för att hinna till första matchen och avgår för tidigt på eftermiddagen (17:15) för att hinna efter prisutdelningen. Man hinner kanske om man rusar direkt efter sista matchen, men det låter stressigt.

    Jag börjar titta på flyg istället.

  • @Duckwing färja dit jar dem sagt att dem fuskar lottningen så alla svenskar kan spela på båten dit.

  • Åh? Men hur gör de om vi blir ett udda antal coacher som tar färjan?

  • Det vore skönt att kunna boka hotell redan nu, så har du någon säker källa på att det blir så @KaithOEX?

  • @Duckwing mitt förslag är att man styr en fumbbl-match mot en finne på färjan. Inte idealiskt såklart men ändå en lösning

  • @Duckwing jag för just nu diskussioner med Samuli som arrar. Deras förslag var att som keith säger att vi lottas mot varandra runda ett. Vilket är ett väldigt bra erbjudande, låter som alla intresserade jag pratade med i helgen tycker det var ett bra förslag också. Dock måste vi veta vad som gäller vid udda. Jag tar på mig att förmedla budskapet, men just nu är det lite crazy på jobbet så har inte hunnit med.

    Återkommer

  • Tack så mycket @Skuld

  • Nu har jag valt lag så jag räknar med att du löser det här. 🤗

  • edited February 2023

    Okej har haft vidare kontakt med Samuli.


    8 platser är reserverade för svenskar. Det är de 8 sista sen är turneringen full. Vi är ockås 8 tror jag som anmält intresse. Dessa 8 får företräde.

    Vi bör bekräfta samtliga så kan vi skicka in en gemensam anmälan.

    Odd man out frågan har ett par alternativ.

    1. Match via fumbbl på båten
    2. Speed round under lunchen
    3. En sitter utanför en runda.

    Men om vi blir 8 så kommer detta inte att behöva vara en fråga.


    Bekräftade deltagare:

    @Skuld

    @Duckwing redan anmäld

    @Ionas

    @KaithOEX


    Förtur

    @Juiblex

    @Oberwald_1 - nej

    @Pertan -nej

    @Ozt - nej



    Anmälda Reserver

  • Tyvärr måste jag ställa in denna gång.

  • @Skuld jag är på

  • edited February 2023

    Jag har jobbat en del på båtarna och sett till BB1 på datorn gick det endast att spela inom skärgården. Så fort man är på öppet vatten är nätet högst opålitligt. Fumble kanske funkar och tekniken har gått framåt men jag bara hintar om det.

  • Jag är redan anmäld sedan en vecka

  • Vill åka men vågar inte hälsomässigt just nu. Så jag fegar ur.

  • Jag är på

  • Har bytt barnveckor så den här helgen går bort för mig. Näste man på tur.

  • för de som är intresserade så har vi några stycken en trevlig trip till Finland där vi presterade relativt okej


    5 Ionas 3-2-1

    8 duckwing 3-2-1

    10 skuld 2-4-0

    20 Keith 1-3-2

  • snyggt jobbat grabbar :)

  • Hur spelades match ett?

Sign In or Register to comment.