Mid-Winter's Blood Bowl 2023-01-14 (NAF Approved)
“I’m cold, Jim.”
“That is because we are in the frosty north of the Norsca empire, Bob. I thought your thick hea.. I mean hide would have kept you from freezing.”
“Why is nobody moving on the pitch, Jim?”
“That is because we are in the frosty north of the Norsca empire, Bob. I cannot fathom why the Lustrian Superleague thought it was a good idea to include the ice stadium of Krak Drak on their world tour.”
“Look, that Krox is about to eat that Piranha Warrior, Jim.”
“I think you are wrong, no blood today by the looks of it, Bob. These Lizardmen are cold blooded, they look like they are going into hibernation. The Kroxigor’s mouth is stuck wide open and the Amazon is struggling to get free mere inches from its teeth.”
“She’s a lucky gal then. Maybe the Amazons will win this, Jim?”
“I think not, they have not dressed for this climate. Amazons are not normally blue, Bob.”
“Looks like the coaches are arguing with the ref, and they want to wait for warmer weather, Jim.”
“Good luck with that, Bob. This is warmer weather. The ball is still in the hands of the skink that was going to kick off the game.”
“This is what I love about Blood Bowl, Jim. Sometimes we get an early lunch.”
Då var det dags igen, ett endagars-event på Kulturlagret i Göteborg.
Datum: 2023-01-14
Max antal spelare: 32
Kostnad: 100kr
Anmälan görs till archibaldzimonyi@yahoo.com och lag-roster skall skickas in senast 4:e Januari till samma epost så vi hinner kolla alla lag och göra ändringar om det är några fel.
Ett bra roster-verktyg kan hittas på: https://bbtc.pl/
Tanken är fyra omgångars spel med tillräckligt med pauser för att vi inte skall bli för trötta.
Samling: 09:00
Utansonsering första match: 09:30
Start första match: 09:40
Lunch: 12-13
Utannonsering andra match: 13:00
Start andra match: 13:10
Utannonsering tredje match: 15:50
Start tredje match: 16:00
Matpaush 18:20-19:00
Utannonsering fjärde match: 19:00
Start fjärde match: 19:10
Prisutdelning: 21:45
Regelverket kommer att postas i en diskussionstråd på detta eventet.
Priser fördelas baserat på antal deltagare, oftast får topp 25% av spelarna priser.
Turnering är sponsrad av SF bokhandeln i Göteborg.
Ni är alla välkomna!
Archie
Anmälda:
Simon Carlsson
Archie
Thomas Berneving
Mikael Arvemark
Anna Zetterholm
Comments
Vilket datum är det?
14 januari va?
Tämligen säker på att jag kommer iaf
Kul, men som sagt inte uppenbart vilket datum som gäller? :)
Japp, vilka krav ni har. :)
Men ja, 14:e Januari. Tråden uppdaterad också.
Archie
Ligger i turneringskalendern för 2023 nu!
Super. Tackar.
Uppdaterat med länk till roster-byggare.
Archie
Uppdaterade med anmälda än så länge och att SF bokhandeln i Göteborg sponsrar som denna turnering.
Tänk på att gärna försöka skicka in era rosters runt den 4:e Januari så att eventuellt Ranta Roster kan såga dem officiellt. Men som vanligt vill jag ha så många spelare som möjligt på turneringarna och eftersom det är kring jul- och nyårstider så har jag full förståelse om det kommer in lite senare.
Vi syns.
Archie
Jag kommer :)
Anmäler mig också
Jag anmäler mig
Jag vill vara med. Ska fixa roster asap. Använder tentaplugg som jag skiter i som en ursäkt till varför det tar tid.
Jeg er med og har sendt deg roster @Zimonyi :)
Jag anmäler mig gärna!
Hej alla,
jag vill alltid ha så många spelare som möjligt så även om idag är sista dagen så det mest för Ranta Rosters skull än vår turnering.
Ni som anmält er idag är välkomna.
Archie
Kastade in min roster nu efter midnatt, ursäkta att den blev så sen. Då borde den hinna nå ranta roster. Den är iof jävligt tråkig, men kan fortfarande grillas
Ranta roster! https://youtu.be/MCeV3vrFtco
ranta roster eftersnack https://www.youtube.com/watch?v=xnmKtPdYE1s
Hej alla,
vi blir 10 personer enligt antal anmälda och vi borde ha tillräckligt med planer men om någon/några dyker upp i sista sekunden så behöver vi en eller två planer till.
Kan någon ta med sig en eller två extra?
Tackar,
Archie
Jag tar med en
ROUND 1
STANDINGS AFTER ROUND 1
ROUND 2
STANDINGS AFTER ROUND 2
Härligt!
exemplariskt uppdatering av TO!
ROUND 3
STANDINGS AFTER ROUND 3
ROUND 4
Då var turneringen över och det var som vanligt en riktigt rolig dag.
Nedan är slutresultatet: