Uttagning av Svenska landslaget EuroBowl Grekland 2024

edited January 29 in Turneringar

Hur kommer jag ta ut laget?

Ja kommer använda mig av Performance rating . Det ger en fingervisning hur svenska coacher ligger till, kanske nåt till sätt för att få en annan bild hur tufft motstånd man har haft.

All Performance rating från och med EuroBowl och Europen 2022 kommer jag att använda mig av. Dom turneringar som är mer lik kommande EuroBowl regler kommer väga mer.

En coach som spelar konsekvent bra vägs högt.

Jag tar gärna stöd och är öppen för diskussion vilka raser som passar in i det regelpaket som kommer. Självklart måste coacherna vara trygga i den rasen dom spelar med.

Jag kommer att försöka uppmuntra coacher att spela raser dom är bra på, för att visa sin bästa sida.

Just denna gång så är det lite längre till EuroBowl för att det är World Cup nästa år. Passa på att testa raser som brukar vara mer kompetitiva, t.ex. Amazon, Chaos Dwarf, Dark Elf, Dwarf, Lizardmen, Necromantic, Norse, Orc, Undead, Skaven, Underworld och Wood Elf brukar vara starka. Eller nåt som passar DIG! Vad vet jag?

Spela hemma, på nätet, i liga eller varsomhelst. Kom till en turnering och dominera!

Ett träningsläger tror jag är viktigt. Det tänker jag hamnar nära EuroBowl mellan två turneringar som har ett regelpaket som är lik EuroBowl.

Vi kommer behöva reserver. Om man kör samma upplägg som i Malta så kommer jag ta ut 8 till landslaget och 4 agerar som Europenlag och som reserver.

Skriv upp dig och skriv vilka raser du vill fokusera dig på .

Jag kommer uppdatera denna tråd så mkt som möjligt för att hålla en transparens hur olika coacher ligger till.

Jag har valt ut @Skuld som Vice Kapten. Han kommer ha rollen som ger mig stöd och tycka till om saker och ting. Varken jag eller Skuld är uttagen till laget. Vi måste också prestera bra om vi ska vara med i landslaget.

Om nån blir sur på mig som kapten kontakta mig så pratar vi.

Mvh kaju


230113

Jag har börjat med en fil där jag har samlat alla coacher som är intresserade.

Ni som har skrivit i denna tråd och är intresserade kan PM:a mig er e-mail.

Mallen är delad med andra coacher. Pilla inte på nån annans flik är ni snälla. Man får kika på andra coachers flikar.

I filen finns turneringsresultat, performance rating, snitt på motståndare coach ranking, och lite feedback.

Jag tog med tränings turneringen på FUMBBL, men kommer inte lägga så stor vikt på det resultatet.

Tanken med Logg är för sin egen skull att man ska utvecklas som coach. Reflektera tillbaka vad man har gjort, vad som var bra och dåligt.

Jag kommer ha en del där jag skriver lite feedback, men ta det med en nypa salt.


230524-25

Skrivit en liten summering vad som händer "runtomkring".

Lagt upp en tabell på Performance Rating på dom som har visat intresse.


230724

"Vilka raser kommer du att att ut till landslaget?"


230812

Lagt in lite PR


231018

Lagt in lite PR


231101

Lite tankar kring PR och uttagningen.

Uppdaterat tabellen vad man vill spela.


231228

Lagt in lite PR


240129

Lagt in sista PR


Note: Turneringar med 4 eller färre matcher är Performance Rating ej med i denna tabell.


Tabell som visar vad folk vill spela med:


«134567

Comments

  • Blir bra det här!

    Vet varken om jag satsar på att komma med i landslaget eller vilken ras jag kommer fokusera på lämnar dom frågorna till framtida mig 😅

    Men hoppas iaf komma iväg och spela mer turneringar!

  • edited December 2022

    Jag satsar på att komma med och är taggad på att öva som fan!

    raser jag ämnar spela är nog kaosdvärg eller undead. Kanske vanliga dvärgar. Är även nyfiken på orcher och lizards

  • Jag vill också med!

    alla alver, lizard och necro tror jag mig kunna prestera med

  • Jag när gärna drömmen i alla fall.


    jag litar inte på att jag vet nu vad jag vill spela då, men fattar att man måste comitta i något skede. Kan man få dispens i den frågan så länge?

  • Jag vill vara med! (Även om jag mer troligt får köra Open) men man missar alla skotten man inte skjuter, har en vis man sagt.

  • edited December 2022

    Jag vill också vara med.


    Spelar allt #150+ så om något behövs löser jag det.

  • Sa upp mig på jobbet idag. 24/7 Blood Bowl från och med nu.

    Nästa mål i livet att bli världsmästare med Skaven!

    Inget sex, alkohol eller semester innan målet är nått.

  • Ämnar försöka kvala in!

    Oklart vad för ras men tänker försöka testa undead en hel del.

  • Jag anmäler mig!

    oklart ras, men tar gärna ett snack med dig om förslag!

  • Jag vill också vara med, spelar imo bra med alla lag typ men verkar av någon anledning aldrig lyckas med skaven.

    Har dock liten erfarenhet av turneringar så jag kommer spela lite blandat de turneringar jag deltar i tills jag blir tillsagd annat.

  • Jag är intresserad av att vara med i landslaget. Jag skall försöka testa lite olika lag under 2023 för att se vilket som passar mig bäst.

  • Its on! High Elves, Humans, OWA, Skaven. Humans lär väl förmodligen bara vara att glömma då Wc-organisatörerna hatar humans.

  • Alla alver, men kanske utökar med några andra lag typ Skaven eller Amazoner!?

  • jag är redan arg och sur på dig @kaju!

    att jag inte redan blivit uttagen är SKANDAL!

  • AosAos
    edited December 2022

    Ska väl lagga till att just nu är jag helt inne på Norse, Amazoner och Khorn 😅

    Ska även säga att jag faktiskt är 27a i världen med Imperial Nobility 😁😁😉 och behövde bara 1 turnering för att komma över 150 rating med dom vilket @inforthepain måste medge är en bedrift!

  • Som vanligt sjukt peppad, får se vad framtiden har att erbjuda :)

  • @kaju - "All rating från och med EuroBowl och Europen 2022 kommer jag att använda mig av. Dom turneringar som är mer lik kommande EuroBowl regler kommer väga mer."


    Hmm, Satte mig ner och kollade vad alla skrivit samtidigt som jag läste vad du själv postat och vill bara kolla en sak med meningen ovan...


    Från och med, betyder det att alla som var med på EM har en "tjuvstart" i ratingen du kommer utgå ifrån?

  • men EM har väl alltid varit med i nästa uttagning av EM-lag? så tror att den alltid är en 'tjuvstart'. men kan ha fel, men det tror jag inte.

  • @Frantic Stämmer att man måste ta från nån brytpunkt.

    Jag tänker att EuroBowl reglerna inte kommer vara så olik nästa EuroBowl. Det är EuroBowl scenen dom uttagna kommer spela på så jag tycker det är ett mått som är bra att ta med.

    Tjuvstart behöver inte inte alltid vara positivt.

    Jag är ny i min roll. Kan hända att jag tänker om i detaljer längs vägens gång, men jag tror inte att det blir jättestora grejer. Hoppas alla har förståelse.

  • @brocCooLi Du behöver spela mer och bättre för att ha en chans att komma med.

    Det är nya regler på Amazons nu.

    Åk på fler turneringar. Jag upplever att det är bättre stämning på turneringar när du är med.

  • @Aos Bra att du har kollat upp hur du ligger till med just ett lag redan nu. Då kan du själv se din utveckling om ca ett år hur du ligger till.

  • @kaju skulle tro den stabilt ligger på samma rating :p

  • @Frantic uttagningen pågår i ca 1,5 år och då borde denna "tjuvstart" inte spela någon roll.

  • Som @Pertan sa: man missar alla skott man inte tar !

    Jag kommer försöka få till en bra turnerings-roster med Slann, trots uppflyttningen av tier. Kommer sakna guard catcher..Sen får vi se vad det räcker till.

    Kanske blandar upp med att köra Snots om det skulle gå för bra med Slann.

  • Jag har helt klart för lite rutin (och dåliga resultat!) så får nog gneta på ett tag till och vässa spelet lite.. ;)

    Tills dess anmäler jag mig som maskot/hejaklacksledare/ölbärare/dörrvakt/tärningsvärmare eller dylikt!! :D

  • @Melisqus - sant då borde jag hinna med några turneringar iaf. 😅

  • @kaju - framför allt blir det bättre @brocCooLi när @brocCooLi är med.

  • @Chrixx oj, oj, oj! Det var modigt sagt! Att du kommer här och försöker sno åt dig @NIWnW s jobb. Dedär är helt solkart krigsförklaring att få vara maskot/ölbärare/medmycketmer. Jag fixar popcorn dirr, detta kommer bli spännande!

  • Väldigt bra upplägg och framförallt inställning!

    Jag kommer ta mig i kragen och spela turneringar kommande för att försöka kvala in igen. Känner mig lite nytaggad på både spel och målning. Hoppas på att BB3 blir bra och kommer snart så att man kan börja nöta lite mer på ett enkelt sätt.

    Mitt huvudlag kommer att vara Undead så det kommer att spelas mest. Jag är också nyfiken på att spela en del Necro, Lizards, Dark elves/High elves och Skaven förutom det.


    Behöver du assistans med nått eller bara bolla tankar och idéer så säg gärna till!

  • Jag vet inte vilket mitt huvudlag ska vara. Jag kommer spela mer dvärgar men kommer nog tröttna på dem om jag bara ska spela dvärgar i två år.

Sign In or Register to comment.