Restaurangen vårt rum på alfa?

Hej alla!

som vissa av er säkert har hört vill alfa flytta oss till restaurangen - jag tyckte det gick bra sist och har sagt att vi förmodligen är på.

är det någon som har en stark invändning? Problem kan ju finnas fast jag råkar missa dem…

Comments

• Jag tyckte också det funkade fint.

• Bra för mig!

• Vilken sorts mat serverar de? Smällkarameller och smisksoppa antar jag.

• Knogmackan är bra har jag hört.

• Finsk-sommarsoppa?

• Du menar is @Pertan ? ;)

• Jag tror att de har nån slags Macka än så länge, och jobbar på tillstånd etc.

• De har (har jag hört) mackor,kaffe och alkoholfri öl. De väntar som Grump skrev på tillstånd att servera öl.

Sen får man väl hoppas att folk i föreningen är ok med att motspelare tar en öl: själv har jag samma syn på öl som Dynamit-Harry.

• Nu är jag inte med i StockBowl, så skit i vad jag säger om önskas, men gällande ölen tänker jag att man frågar först och respekterar svaret. Jag tror att de flesta är okej med det men jag tycker att man ska ge röst till de som inte är det.

• Klokt skrivet @Drexxl

• Om jag inte missminner mig är Dynamit-Harrys svar på frågan om han vill ha en öl något i stil med: " Det skulle inte . . . passa sig så här på en vardag".

• Är det de två borden längs väggen som är "våra" bord? Kan vi spela på den utan att betala den dyrare avgiften för bord i restaurangen om vi löst årsavgift?

• Jag tycker ni ska boka som vanligt där ni vill sitta :)

• Vi har egentligen en av bordslängorna i mitten som alltid är tagna av Magicspelarna Men det är nog något vi ska försöka omförhandla. Så i nuläget är Grumples lösning, imho, den bästa.

• edited April 2022

På senare tid har det stått små skyltar på borden att de är bokade av Stockbowl på torsdagar. I värsta fall får man be de som sitter där att flytta på sig.

Jag har pratat med personalen om att det ibland sitter andra där och de har sagt att det är våra bord och sitter det andra där då är det bara att säga att de får flytta på sig.

• Jag tycker ni ska boka som vanligt där ni vill sitta :)

OK, men med tanke på att det är dyrare att boka i restaurangen vore det bra att veta om vi inte behöver göra det.

• När jag spelade sist (förra veckan) kom någon ur personalen och frågade mig varför jag inte satt i restaurangen och sade att de borden var "paxade" för oss på torsdagar och att man inte behövde boka...

Men är lite oklart minst sagt..

• Sa vi inte att vi skulle boka egna bord på senaste mötet?

• edited April 2022

När jag spelade sist (förra veckan) kom någon ur personalen och frågade mig varför jag inte satt i restaurangen och sade att de borden var "paxade" för oss på torsdagar och att man inte behövde boka...

OK, det låter bra. Nästa fråga blir då exakt vilka bord som är "paxade" åt oss.

Alla i restaurangen?

Det känns ju litet onödigt om vi håller på och bokar bord i spelrummet och "tar platser" från andra om vi ändå har rätt till borden i restaurangen.

• Jag har tyvärr svårt att vara på plats denna vecka och nästa men kan en vuxen i rummet (antagligen @Juiblex) försöka interagera med någon ansvarig och reda ut det?

• Jag personligen sitter hellre i spelrummet än restaurangen. Ljudnivån är lite för hög för min smak i resurangen.

• med om vi tar över restaurangen och jagar ut alla magicspelare till spelrummet så blir ljudnivån bättre ;)

Sign In or Register to comment.