Trevare - DungeonBowl-dag? 16/1!
Tjenis.
Jag tänkte det skulle vara kul att organisera lite dungeonbowl-spel kring föreningen.
Kanske en liten informell lattjo endagarsturnering med 3 omgångar på 1,75 timmar?
Det finns en massa bord lördag den 8/1, så tänkte föreslå det. Om folk anmäler sig i tråden här så kan vi också se till att vi har tillräckligt många lådor och bord. Jag har bokat bord 1. Ange om ni har DB eller har bokat bord i tråden - vi behöver hälften så många av båda som deltagare för att kunna spela.
Ingen anmälningsavgift, bara alfa-medlem och bokade bord. Det kanske uppstår nåt blygsamt pris om folk hittar på nåt.
Regler
Köp av lag:
Samma regler gäller för alla åtta colleges.
Budget: TV 1000 + gratis college-wizard
Tillåtna inducements:
Alla utom Wizards från regelboken (alla lag får en sån gratis) samt Biased Referee från grundboken BB och Heady Brew från DZ (kan köpas av alla lag som har spelare som kan använda den).
Inget skillpack vid lagbygge, MEN -
- inför varje match får två slumpvis utsedda spelare på varje lag varsin random primary (coachen får välja typ) som är kvar resten av turneringen. Det kan innebära att skills stackas. Man bevittnar varandras slag och skriver ner.
Vi kommer spela med pappersrosters där man kan skriva ner allt.
Spelformat:
Swiss 2/1/0 (kan ändras om deltagarantalet gör det lämpligt)
Resurrection (alla skador nollställs mellan omgångar).
Exhibition-reglerna från Dungeonbowl gäller.
När tiden för en omgång är slut räknar man antalet rutor från bollen till End zone, och det lag som är närmast har vunnit (oavgjort om det skulle råka vara lika långt).
Dungeonbygge
För att spara tid föreslår jag att vi använder de två exemplen i regelboken enligt följande:
Singla/roll off - vinnaren väljer dungeon, förloraren väljer endzone.
Om man vill snåla rejält med tid kan man ju föreslå det som ligger kvar från omgången innan.
Etos
Det här är en kul dag. Hittar vi nåt knas i reglerna och jag måste döma kommer jag luta åt att döma till fördel för förödelse, blod, död, och explosioner. Eller galna långa passningar. Skit i tabellen, alla är bäst ändå. Sudda sudda sudda osv.
Anmälda
- Grumplekins (DB) (bokat bord 1)
- suncar (bokat bord 2)
- duckwing (DB?)

Comments
Försiktigt positiv. Finns det förhandsvisningsexemplar av reglerna? Jag är fortfarande lite skeptiskt till att stödköpa en produkt som känns för...billigt gjord(?).
Jag har reglerna. Kan sammanfatta: lagbyggen som kanske är helt obalanserade (men känns som skit samma). Bra nya skills för settingen (plus på vallningspassar mot väggen osv). Lite införda errata från BB. Några grejer borta som förut eftersom allt är en drive. Jag var skeptisk men är faktiskt nöjd med kvaliteten, sen om det är värt att köpa om gubbarna vette gudarna. Men du kan hoppa på som nån som inte har ju.
Det är ett par sidor nya regler, lite i nivå med arenareglerna. Man kan lätt delta i en lite casual grej utan ingående kunskap känner jag. Tänkte inte NAF-ranka heller så det är fritt fram att göra bort sig.
Och vill du kolla så tar vi en bira på Sovel nån kväll så tar jag med boken
Jag kan tänkta mig o gå till Sovel, (i Sikla misstänker jag?) hur låter torsdag? :P
Jag har världens coolaste ursäkt: nämndsammanträde torsdag kväll.
Jag är sugen på ett sånt event men just det datumet avstår jag eftersom jag söndagen bokad den helgen och vill ha en hemmadag också.
Jag är inte gift med den lördagen. @Duckwing
Jag vill vara med, och jag har en låda.
Har lådan (skall bara hämta den), se vilka college där jag har minst figurer att måla klart….. så vill jag leka också
Jag vill säga klart och tydligt att jag tycker omålat är OK.
Jag är gärna med men jobbar mycket lördagar i januari
@Duckwing och @DavidD
jag tycker det vore kul om ni var med. Hur är söndag 16 januari för alla? Ser också ut att finnas bord då.
Funkar för mig
Det funkar
Funkar
Då byter vi! Boka bord!
Det här ser kul ut, DB är mer ett beer and pretzels game än BB. Hoppas det blir en repris (för jag är dessvärre uppbokad på annat den helgen)
Bra att du buffar @Hoffa! Vi behöver fler som är med!
Japp, jag spelade en del DB på 90-talen och har minne av det som kul men inte balanserat. Nu insåg jag att jag kan blocka ihop ett Colledge of Light lag så blir det av vid något mer tillfälle är jag på (som sagt redan uppbokad den 16)
Vi smygstartar
Hur kändes det?
Vad är det för tider som gäller och hur ska man tänka kring lagbygge om man inte lagt rabarber på en sån där låda?
@Pellevin - jag och @Pertan tyckte det var rätt kul men ingen huvudrätt. Det blir väldigt trångt, väldigt yolo och sen kommer nån loss på nåt sätt. Man måste iaf vara en bra bit bättre än jag om man ska kunna planera och tänka framåt och känna att man spelar bra och vinner därför.
Tiderna är inte satta. :) Men vi kan väl säga dagtid? 10–16 typ om det håller för det. Och jag ordnar så laginfo finns tillgänglig snart.
@suncar https://www.dadidimerda.it/colleges.php
Tack.
Spännande kombinationer nu helt klart. Många möjligheter till fräsiga byggen.
Jag är med, ska antingen köra beasts eller life.
möjligheten till treemen, rotspawn, troll, snotlingbomber och wardancer i samma roster ser väldigt kul ut.
när vill du ha in roster @grumplekins ?
Asså det är rätt informellt, ta med en roster bara.
Eller vänta. Roligare: lägg upp här senast kvällen innan?
Perfekt!