Tack till alla medverkande, men speciellt @Drexxl som spikat ihop en bra turnering, synd att du inte fick spela dock :/
Hade fantastiskt flyt med tärningar vilket ledde ända till en andraplacering, vilket jag är otroligt nöjd med och ingen är mer förvånad än mig, och speciellt när det är så grymt bra coacher som står för motståndet. Kommer mer än gärna ner på fler turneringar och fler matcher framigenom, oavsett resultat.
Ett extra grattis till @Skuld för välförtjänt förstaplacering
Tack @Drexxl för att du får en gammal man att känna hopp om sin släkts framtid. Och tack allesammans för en kul helg. Mina motståndare var alla jättegoa, och visade stort överseende med min personlighet. Alltid uppfriskande.
Tyvärr är jag fortfarande för svag för en hel turnering. Klarade inte att köra hem efteråt. Filips syster fick ta över efter Mjölby, och jag fick sova. Hade jag åkt ensam hade det inte slutat väl.
Det är faktiskt ett av skälen till att jag slutat åka bil till turneringar @Pellevin. Resan hem blir för jobbig.
Det var väl för väl att det kunde gå vägen denna gång för mig. Många väldigt intressanta matcher även om min bästa spelare i turneringen var Bobo's Ghoul med surehands. Vansinnigaste matchen var mot Jimmybllas norse som var en riktig rollercoaster varje turn!
PÅ tal om att köra minns jag den första Doubt-turneringen. 8 timmar med bil från Örebro, först direkt efter jobbet på fredagen och sedan tillbaka på södagen. Jag stannade på varje bensinmack för att köpa en ny koffeindricka tills jag knappt ens kunde blunda trots att jag var alldeles mosig i huvudet.
Hursom, grattis Skuld och bättre tärningstur till resten nästa gång!
haha jag förstår exakt. åkte hemmifrån kvart i sju på morgonen. 2 timmar i bil, 12 timmar blood bowl, 2 timmar hem igen. Snabbt i säng och 6-7 timmar sömn och sen tillbaka igen för mera blood bowl. Jobbigt men kul men förstår precis och är man trött så är det bäst att vila/sova en sväng. Bättre att komma hem senare än inte alls så ta vara på er allihopa
@Frantic Är höjdrädd så vågar inte åka så långt Norrut :)
Men det hade såklart varit väldigt roligt att komma upp men pengar/tid gör att det blir ohållbart. Ska ju till Oslo nu till helgen men efter det så blir nästa planerade i November :/
Du får helt enkelt vinna över andra motståndare istället :)
Comments
Grattis @Skuld
Grattis @Skuld och tack alla för en bra turnering.
De tre som gjorde flest CAS mötte alla mig, tyvärr fördelades inte mina CAS jämnt till dem. När Snotlings faller, öser de ner.
Tack till alla medverkande, men speciellt @Drexxl som spikat ihop en bra turnering, synd att du inte fick spela dock :/
Hade fantastiskt flyt med tärningar vilket ledde ända till en andraplacering, vilket jag är otroligt nöjd med och ingen är mer förvånad än mig, och speciellt när det är så grymt bra coacher som står för motståndet. Kommer mer än gärna ner på fler turneringar och fler matcher framigenom, oavsett resultat.
Ett extra grattis till @Skuld för välförtjänt förstaplacering
Väl mött allesammans och ha det gott!
Sämsta spelare i turneringen tror jag vi kan utse min minotaur till.
Han gav iftp en seger på egen hand (Jan kan intyga) och var allmänt bedrövlig i övriga matcher.
Trots tveksamma resultat hade jag kul och alla motståndare var trevliga.
Nästa turnering får det bli nåt utan big guys, dom bara ställer till (vilket jag redan visste, men ändå).
Tack @Drexxl för att du får en gammal man att känna hopp om sin släkts framtid. Och tack allesammans för en kul helg. Mina motståndare var alla jättegoa, och visade stort överseende med min personlighet. Alltid uppfriskande.
Tyvärr är jag fortfarande för svag för en hel turnering. Klarade inte att köra hem efteråt. Filips syster fick ta över efter Mjölby, och jag fick sova. Hade jag åkt ensam hade det inte slutat väl.
Det är faktiskt ett av skälen till att jag slutat åka bil till turneringar @Pellevin. Resan hem blir för jobbig.
Det var väl för väl att det kunde gå vägen denna gång för mig. Många väldigt intressanta matcher även om min bästa spelare i turneringen var Bobo's Ghoul med surehands. Vansinnigaste matchen var mot Jimmybllas norse som var en riktig rollercoaster varje turn!
Att inte köra långt till turnering lärde jag mig efter mitt första Stockbowl. Det hade mycket väl kunnit sluta mycket illa.
vad bra att det gick att lösa @Pellevin!
Ta hand om dig nu så har du en plats klar i min bil till Ludvika i december!!
Fick någon med sig några kort från eventet som jag kan använda till min blogg så vore det extremt nice :)
Jag har en massa Patrick!
PÅ tal om att köra minns jag den första Doubt-turneringen. 8 timmar med bil från Örebro, först direkt efter jobbet på fredagen och sedan tillbaka på södagen. Jag stannade på varje bensinmack för att köpa en ny koffeindricka tills jag knappt ens kunde blunda trots att jag var alldeles mosig i huvudet.
Hursom, grattis Skuld och bättre tärningstur till resten nästa gång!
Fatta tuff turnering: jag mötte 1,2,3 och 6 och två på samma poäng som jag hade bättre OS.
haha jag förstår exakt. åkte hemmifrån kvart i sju på morgonen. 2 timmar i bil, 12 timmar blood bowl, 2 timmar hem igen. Snabbt i säng och 6-7 timmar sömn och sen tillbaka igen för mera blood bowl. Jobbigt men kul men förstår precis och är man trött så är det bäst att vila/sova en sväng. Bättre att komma hem senare än inte alls så ta vara på er allihopa
Här kommer ett litet blogginlägg om första dagens bravader: https://bloodbowlrookie.blogg.se
Dag två kommer om en vecka eller två :/
Kul att läsa @bloodfeast
Här är performance rating för gBBg:
178,8???? Nuffle for president!!!!
För alla som bryr sig. Uppsatsen är nu färdig och inlämnad. Är iallafall fri från den.
Mycket bra!
Trevligt med matchrapporter. Mer sådant till Bloodbowl fansen :D
@Drexxl man kan flytta berg när man skolkar från Blood Bowl - men det räknas ändå som skolk!
Här kommer en länk till min blogg där det går att läsa min upplevelse av turneringen: https://bloodbowlrookie.blogg.se
Ser redan fram emot nästa :)
Hej, fick nyss höra att någon förlade sina vita Dornbirntärningar på denna turnering. Någon som hittade dem?
@bloodfeast - USB Umeå nästa helg, välkommen :)
@Frantic Är höjdrädd så vågar inte åka så långt Norrut :)
Men det hade såklart varit väldigt roligt att komma upp men pengar/tid gör att det blir ohållbart. Ska ju till Oslo nu till helgen men efter det så blir nästa planerade i November :/
Du får helt enkelt vinna över andra motståndare istället :)
@bloodfeast - Den chansen är liten, som turneringsansvarig brukar jag mest vara med för att ha kul :) - Så roster där efter med andra ord.