Season 33, Play-off Eight final
Mina damer och herrar!
Då var vi äntligen framme där vi alla vill vara... slutspels veckor!!
Jag förutsätter att samtliga Coacher inom denna sfär vill vara med och göra upp om vem som blir vår första Champion med det nya regelsättet!
Åttondelsmatchen skall vara spelad och klar till Söndagen den 5 december!
Era matcher ligger nu färdiga för spel...
Har samlat in datan och här har vi det slutgiltiga resultat...
Monkeybone är vår bästa 3a och Feeding 9 to 5 vår bästa 4a!
Makhbul Buldukh ligger som första reserv utifall någon av ovanstående coacher ej kan genomföra sina åttaganden.
Lycka till!!

Comments
@Juiblex du menar väl ändå kvartsfinalen?
MNGs tas bort till Kvarten va
@Pertan potato eller pototao... :-D.
@DavidD Det stämmer och MNGs är nu borttagna i samtliga lag i säsongen.
@Juiblex skulle det även bli någon form av losers playoff?
@Morn82 Ahhhh du menar "the Wooden Spoon Cup" den ligger upp nu.... :-D
Jag och @Nyaga möts på torsdag. Min Ogre (efter att räknat på sina fingrar två gånger) hälsar att det är väl fusk med 3 big guys?
Nåväl, rullade tackle resp strip ball på random på 2 blitzers.
Är inte listan fel? Ska inte grumple möta Nyaga?
Det är väl för att David var trea?
@Ionas min liga, min tolkning av reglerna :-).
Att komma 1 eller 2 i sin grupp slår bästa 3an och 4an totalt.
Hur funkar steget till semi?
Om David vinner över Nyaga, tar han över Nyagas seedningsplats, eller räknar du om lottningen och använder poängen från grundspelet?
Antar att slutspelsträdet redan är på plats. Vinnaren av Nyaga-Davidd möter vinnaren av Grumplekins-Quencher.
Ni har träden på hemsidan under our rules och kapitel slutspel
Madness
@Quencher - ärade fiende, jag har förhinder nu på torsdag. Vill du slakta dvärgar nästa torsdag?
@grumplekins ja gärna! Och då är du snäll mot mina sköra människor va?
alltid!
Då börjar det dra ihop sig för våra fyra finalister!!
Vi har en match som släpar och spelas torsdagen den 2 december annars så har vi 3 klara lag för finaldagen!!
Gratulerar coacherna @grumplekins, @Ionas och @Nyaga för finalplatsen!!
Samt önskar @suncar och @Martin08 lycka till inför avgörande match för sista platsen i finaldagen...
Inför Finaldagen så ser dom första mötena ut som följer;
1/2 Final + 20K till respektive lag i vinnings
Runners up...
Så boka Söndagen den 12 december redan nu för det kommer att spillas blod i arenorna....
För dom som själva vill prova på hur det är att leda ett lag i blood bowl så anordnas det i samband med Semi och final även en 7-evens turnering i lokalen.
Var inte blyga, anmäler er till detta och se om just ni har vad som krävs för att lyckas coacha ett lag....
7-evens bygger på dom fulla reglerna i blood bowl, men spelas endast med 7 spelare på plan, något mindre plan och snabbare spel (ca 40-60 minuters matcher)... så perfekt för dom som vill prova på!!
Kommer att finnas kunniga coacher som gärna hjälper till om det är några konstigheter som sker på planen (utöver total lemlästning av motståndaren då....)
Play Ball!!
Snart så, jag och Martin betar av sista åttondelsfinalen i morgon.
Har en fundering, går det att hyra in starplayers även i slutspel?
Är motorsågssugen om jag ska gå upp mot en massa Av9+ nämligen
@suncar finns inga hinder för det, förutom skammen…. ;-)
Men du behöver först 11 st spelare innan Starplayern kan köpas!
Helmut räckte inte till Stenåsens Hägrar slog ut Lakejerna genom att göra avgörande touchdown i runda 24.
Spännande sextimmarsmatch helt klart.
Visst var det ni som började klockan fem för att bli klara tidigt?
Tack för en väldigt spännande match!
Tack också för väldigt gott sprtsmannamässigt uppträdande, trots att tärningarna inte alltid gick din väg!
Jag lyckades hålla 0-0 i första. Här med hjälp av två misslyckade amazondodgeslag vid mållinjen.
Andra gör jag 1-0 i 4e. Samt plockar bort vissa nyckelspelare för amazonerna. Såsom strip ball, frenzy. Tilläggas gör att Suncar inte fick foula under hela andra halvlek. Det störde hans gameplan.
Helt ok tyckte jag.
min gameplan sabbar jag mest själv. Möter man amazoner ska man ta det lugnt och inte gå bort sig. Samt låta låg rustning göra jobbet. Eller så gör man som jag 9ch bränner tre rerolls första turn för att jaga boll...
Här i andra lyckas Suncar utjämna i näst sista rundan med hjälp av 2 dodge och en pickup av boll i tacklezones.
Både jag och Amazonerna brände våra rerolls typ runda tre.
Man får inga nya rerolls i förlängningen.
Min Rese börjar tjafsa med domaren under förlängningspausen, så han blir sänkt och stunned det första som händer.
Lakejerna börjar med bollen i förlängningen.
Här blir det så konstigt, då det inte räcker med att jag hejdar honom. Jag behöver även göra ett mål.
Så jag sätter upp ett väldigt offensivt försvar. De blir dock nedslagna direkt.
Egentligen gör det ingenting, då Suncars amazoner kämpar med att plocka upp bollen från andra halvlek.
Det ena leder till det andra, och amazonernas rustning börjar tappa färg juh längre matchen lider.
Det görs en tjurrusning mot mål, som jag sätter stopp för. Ger bollen till en thrower som lyckas passa bollen 9 rutor till en långt gången catcher.
Som dock missar att ta emot, med två försök på 3+. Här nånstans börjar Ionas leta efter hjärtstartsutrustningen.
Den största skillnaden på mitt dåliga försök och Suncars missade dodge i första är att jag försökte i runda 7.
Han missar med det försvårande blirzförsöket på rushen att sänka min anfallare.
Jag springer ned med throwern, ger bollen till Åke Åskan Lillhagen, som kan avgöra i den 8e förlängnings rundan.
Jubel och Fyrverkeri!
Till semi köpte vi en reroll till.
M
Ja tack Martin, det var trevligt.
Och bra att vi började 17, annars hade vi nog hållt på till midnatt haha.
riktig hawaiimatch helt klart