Sciscos målaräventyr

edited January 2021 in Målning och modeller

Såg att jag la förra posten i delen för endast färdiga lag så startar en ny tråd här 😀


Tänkte jag startar med en teaser bild på de som kommer att (förhoppningsvis) göras närmaste månaderna 😎 - problemet med är att jag har för mycket coolt som måste få lite färg på sig.

Men antalet lag jag äger (dock inte målat mer än 3 😅) börjar ju bli respektabelt och i nivå med att frugan börjar undra om de inte räcker snart.


«13456717

Comments

  • räcker snart?

    när du har minst ett lag av varje ras så kanske det börjar bli lagom.

  • Haha de jag försökt säga till henne - de finns typ 22 lag, 7 st är INGET!

    Däremot får jag nog hålla mig lite från att trycka upp fler roliga modeller då de är lite väl många olika lag på målarbordet :P

    Skulle dock vilja få in ett high elf eller wood elf lag... har bara Dark Elfs på Elfy sidan

  • edited January 2021

    VIll tipsa lite om en sida som enkelt skapar en team logo för Blood bowl (eller andra roliga saker!)

    https://placeit.net/logo-maker?industry=Gaming&industryId=Gaming

    Kostar 40$ att köpa ... eeeeller så kör man en skärmklipp och rensar bort lite vattenmärke via GIMP (gratis photoshop) vilket jag gjorde med nedan som en test för mitt chaos lag


    Ska man använda dem mer professionellt så tycker jag självklart att man ska betala för dem! - Men för ett rolig liten ikon till sitt hobbylag så kan jag anse att man kan vara lite mer syndig.


  • Den där sidan kommer jag definitivt att använda!

  • Bra tips @Sisco!

  • Tung månad med mycket annat i luften men sakta men säkert tar mina humans form. Försöker vara lite snål och få 4 blitzers utan extra arbete genom att bara måla axelskydden helsvarta på blitzerna :P

  • Är de mitt bästa arbete? Nja, kanske inte - ogillat dem sen typ 50% igenom... men pusha vidare och ogillar dem mindre nu iaf.

    Mer eller mindre redo för dekaler och basning 😀🏈


    Sen blire ett nytt lag på målarbordet!


  • Börjar närma sig - gillar att färgkoda baserna, blir lättare för alla då och ser fortfarande helt ok ut (även om jag är lite svag för helt svart med vit text)

  • edited February 2021

    Helsvarta baser är vad vi kommer få i vår framtida utopi. Men nu i våran bristande men å så kära värld så krävs färger för att hålla ordning.

  • Färg på baserna helt rätt :)

    Sjukt fint lag, gillar att throwern har vit axelskydd också som på basen. Hade kunna varit något för samtliga positioner att matcha.

    Gillar verkligen hur laget ser ut

  • 99% klart! Bara lite gräs kvar sen ikväll när lacken lagt sig lite mer och lillkillen sover. Skönt att vara i mål då det verkligen varit motigt att jobba på dessa när man inte gillade färgschemat i början - men jag litade på processen och tycker faktiskt de ser mycket trevligare ut nu!

  • Det ser sinnessjukt bra ut, bra jobbat med hela processen :)

  • vad var det med färgschemat du inte gillade från början @Scisco? eller var det i starten innan du riktigt visste slutresultatet?

    jag tycker de är riktigt läckra! posta gärna bild när du pluttat på gräs också :)

  • För starka övergångar från gul till röd, rent allmänt så sere inte så mjukt ut m.m. Men de blev bättre när allt kom på plats. Samtidigt så målade jag "snabbt" (dock mycke och långa pauser så de tog typ en månad iaf) så resultatet blir ju inte superlent.


    Men riktigt nöjd nu iaf!

  • Här fotade jag dem bara vanligt mot min musmatta - tänker jag ska ta lite "glamour biler" med fotoboxen senare - kommer nog lägga upp de på "färdiga lag" delen av forumet.

  • Och så ryggarna kom jag på - där ser man ju siffrorna också

  • Snyggt, gillar de lite ovanliga färgschemat, och stort plus för basmarkeringarna!

  • edited February 2021

    @tjub Man tackar - ja, jag ville fortsätta i typ samma färgschema som mina dvärgar så man skulle kunna (om man vill) spela old world alliance. Kommer absolut göra samma för baserna framöver också!


    Som en palettrensare så ska jag bjuda mig själv på att måla upp kanske bästa star playerns ... Akhorne! WIP ofc :P


  • edited February 2021

    Har lite roligt med oilwash

  • Ska sluta bomba forumet med bilder - men riktigt nöjd hur Akhorne börjar ta form

  • nä det tycker jag inte du ska sluta med.

  • Absolut inte!

    behöver all visuell stimulans som jag kan få :-)

  • NEJNEJNEJ!!! DU FÅR INTE SLUTA

  • Med såhär trevligt svar om att jag borde fortsätta posta ... så är jag väl illa tvungen att fortsätta bombaderingen :D Tack för stödet!


    Akhorne står fin på sin nya stubbe och sin fina (specialdesignade av urs truely) bas :)

  • Seriöst, ögonen sitter så sjuktbra. Kul med basen också, kommer bli grym

  • ja. nästan inte ok med så bra ögonplacering.

    älskar basen!

  • VI rör oss framåt - nu ere bara lite detaljer att ta hand om (ta ner de där svamparna lite kanske) sen varnish och sen metaller och gräs

  • Otroligt snyggt!

    Målar med lupp? ;)

  • Rent tekniskt sett så har jag lupp på min lampa... men använder den aldrig, för mycke jobb :)


    Jag är en stark believer på att man bara kör på - erfarenhet och känsla för att hur färg och borsten agerar toppar alla hjälpverktyg ever.


    Allt ovan är gjort med sketna syntetiska förstörda borstar och billiga DIY verktyg typ. (DIY) Wet palette, en lampa med "naturligt ljus" är viktigt och en bra plats att sitta på (byggt min egna lilla inhägnad själv, överliggaren på halvväggen var ett gammalt ikea bord förr i tiden :) )

    Slå bort viljan att köpa nya grejer för att "bli bättre" - de är bara att måla på! De där ögonen osv är gjorde med en böjd/förstörd "00" pensel :) alla mina penslar är förstörda typ.


  • älskar att det är en grind så att du inte kan smita när du väl satt dig där :D

Sign In or Register to comment.