Lizards all block saurus, guard krox. Vad är nästa?

Hej. Jag har funnit tid att spela lite CCL igen och har startat med 7-0-0 Liz som skrapat ihop 6 block-saurus, Guard krox, sidestep skink, sure feet skink. 2 loner skinks. 3 re rolls och 1 apo.

Jag har en saurus som rullat normal, vad tar jag nu?
MB, breaktackle, tackle eller något helt annat?
Känns som detta är en fråga till @Lard men alla är välkomna att diskutera såklart :)

Hepp

Comments

• edited April 2020
    Du vill ha en frenzy på sikt. MB, BT, T och guard är alla bra.

Skulle säga att det beror på vad du tror du möter. Jag hade nog tagit BT bara för att alltid ha en ödla som är rörlig.
  • Jag tänker breaktackle sedan frenzy. En BT sedan tackle. Resten Guard. Typ, men Keep en coming. Har inte spelat mycket Liz. Angående nästa motstånd är det CCL så helt random, TV upp ner eller ras.
  • edited April 2020
    Jag tänker breaktackle sedan frenzy. En BT sedan tackle. Resten Guard. Typ, men Keep en coming. Har inte spelat mycket Liz. Angående nästa motstånd är det CCL så helt random, TV upp ner eller ras.

Ja men du har bättre koll på metat där än jag. Ödlor brukar fizzla runt 12-13 segrar för mig.

Allmänt - du vill ha en sauruskiller med MB. Jag gillar Stand firm och break tackle på Krox bättre än guard. Skinkar kan man sparka om de inte fått dubbel på två skills.

Brist på guard är egentligen inte ett problem förrän man möter utvecklade orklag och sånt. Bättre att kroxen blir mobil och jobbig för alver tycker jag. Men du spelar bättre än jag så det är lite akademiskt allting :).
  • @maskinmicke Du får börja streama för oss nybörjare.
  • Haha ja det skulle vara as kul, ser dock inte dig som en nybörjare :)
    Jag köpte ett headset förr förr julrean men inte blev det någon stream för det :P
  • Du vill ha en frenzy på sikt. MB, BT, T och guard är alla bra.

Skulle säga att det beror på vad du tror du möter. Jag hade nog tagit BT bara för att alltid ha en ödla som är rörlig.

MB - pays for it self är också ett allternativ när man inte vet...

Frenzy före tackle iaf imo :)
  • edited April 2020
    @mikethemachine lottas ni mot liknande TV eller är det vinst % som räknas? Vid högre TV finns det risk att Lizardman går sämre om du inte behåller styrkeövertaget med en mängd guard. I övrigt är det som de andra säger, Frenzy/Tackle/MB/Break tackle är alla bra men lite beroende på spelstil vilket man väljer först.

Är det slutspel som du behöver få ihop ett bra lag till och hur många matcher är det i så fall till det?

Min syn är att Frenzy är bättre när man möte sämre spelare. Mot bättre spelare är den mer för att förhindra dem att spela så mycket längs sidlinjerna men man kan inte räkna med att få någon utdelning av den. Detta passar Lizardman väldigt bra men du får i så fall en Saurus du inte vill ha i baskontakt och har du inte tillräckligt med guard är det inte säkert att du får saurusar över som du inte vill ha i baskontakt.

MB är bra om man får utdelning men inte stabil. Men den ger snabbare utveckling till skill tre. Dvs börjar det bli bråttom att få klart din tackle + MB till slutspelet bör du börja med MB.

Med det sagt hade jag förmodligen rankat skillsen i denna ordning
    1. Guard
    2. Break Tackle
    3. Tackle eller MB

MB endast om man strävar efter snabbare utveckling av spelaren.

Varför har du inte satsat på någon wrestle saurus? Detta hade enligt min mening gjort att man kan vänta längre innan man tar tackle för att skydda sig mot blodgers.
  • Varför tycker alla att Multiple Block är så bra på en Saurus?
  • Pellevin wrote: »
    Varför tycker alla att Multiple Block är så bra på en Saurus?
    För då kan du tvåtärningsblocka två snotlings utan assists!
  • edited April 2020
    Aah, tänkte inte på det! Då förstår jag också varför det är bra tillsammans med Tackle.
  • Jag skulle nog ta BT på första och sedan guard, MB och tackle på de nästkommande. Att ha en mobil pjäs är så viktigt. Alla de skillsen är dock bra och ordningen är väl upp till personlig smak.
  • Angående motstånd blir det mer och mer bash-heavy ju högre TV man når. CCL spinner man när man vill så det är inte win% som räknas utöver de som spinner just samtidigt. TV gap på 350 eller 500 så man kan få ganska stor skillnad men det är oftast inom 150 skulle jag säga.

@melisqus det är mellan 20-30 matcher för att nå slutspel. Beroende på hur bra man spelar men man får spela hur många som helst. Efter 40 ger dock vinsterna typ inget och förlusterna är riktigt dåliga.
    Dessutom risk att spela mot hög TV lag som bara är där för att mörda, vilket vissa tycker är skoj i detta spel.

Varför ingen wrestle? Bra fråga men jag tror Lard spelade med endast block på world Cup och han är i min mening sjukt stabil. Jag gjorde bara lika :)

Tack för alla tips, tror jag har min idé om laget nu. Och att jag inte är helt ute och cyklar i mitt tänk. Lutar åt BT för mer rörlighet på första eller MB för att levla snabbare. Jag återkommer om några matcher :)
  • På WC spelade jag 5 block och 1 guard. Guarden är mest för mirror matchen som är svår utan den. Dock om det är bash heavy är ju en killer och mycket guard det du bör sikta på. Sedan någon med BT +tackle/frenzy för att kunna störa alverna något.
  • edited April 2020
    Lard wrote: »
    På WC spelade jag 5 block och 1 guard. Guarden är mest för mirror matchen som är svår utan den. Dock om det är bash heavy är ju en killer och mycket guard det du bör sikta på. Sedan någon med BT +tackle/frenzy för att kunna störa alverna något.

Ja det låter som kloka ord, valet är mellan att starta en killer eller en rörlig spelare nu.
    Tror jag kör BT eftersom den kommer ta lite tid att få upp till nästa level. MB hjälper ju killern att levla senare och Kroxen kan sköta 3d med MB så länge.
    Guard på de 4 återstående när de levlar och SF som bonus om de når en till level.

Sign In or Register to comment.