Redraft - regelfråga
om man inte har nåt bättre för sig - får man redrafta ett lag som inte är aktivt i nån liga? I förebyggande syfte liksom?
Försöker komma på hur det skulle kunna vara fel men det enda är om man inte ska få veta hur slagen för behålla spelare/radera skador går innan man Committar på en liga?
Försöker komma på hur det skulle kunna vara fel men det enda är om man inte ska få veta hur slagen för behålla spelare/radera skador går innan man Committar på en liga?

Comments
Om man vill det vill säga.
Det enda jag kan hitta är att man måste redrafta vid säsongsstart vid vissa antal spelade matcher och att man får redrafta i början av alla säsonger.
Så min tolkning är att man inte får.
Isf - är det ok att byta squiglag för att få en redraft?
Då menar jag att man committar med det laget och att laget man byter ut från anmälan inte har gjort redraft.
Jag tycker att man borde få redrafta sitt lag så länge man inte är i säsong.
Men alverna sparar jag till en ordinarie säsong och renegades ska spela en Squig först. Det finns ingen ”risk” i alvernas redraft då ingen spelare lämnar och laget växer med typ en spelare och/eller reroll. Det handlar om att rycka vampyrer från squig och putta in Necro. Om jag inte får redrafta dem ändå.
Jag missade att reflektera över vem som behövde redraft innan jag anmälde till squig. Det märkliga är att mina dark elf som inte spelat sen en kvartsfinal är redraftade - har jag fuskat? (Minns inte omständigheterna)
saxar det som står i reglerna
Ja alltså det känns OK för mig med men tycker kanske vi bör införa en regeländring där - ”a team that is not currently playing in an active league mat be redrafted when the coach desires” typ.
Men vad tycker ni om att jag löser det nu genom att dra tillbaka mina vampyrer från squig och anmäla Necro?
För övrigt, borde det inte vara commissar istället för commish?
Vi kan diskutera terminologin borta i skogen, bara du och jag.
Jag trodde samma sak som du men som det står i reglerna är det bara vid ligastart det öht kan komma på fråga.
Vi kan nog komma runt den. Står inget om att laget som ska redraftas måste vara anmält till en liga. Så du kan redrafta alla lag du vill i samband med en säsongsstart. Och eftersom Reserves Rumble och Squig Ball räknas som någon form av mindre säsong så är Bob din icke-heteronormativa faster. "Beginning of season" är också vagt. Skulle aldrig hålla i domstol. Du kanske redan nu redraftar inför säsong 2045 (som vi i ditt huvud är i början av), vad vet vi.
Förövrigt så gäller Leif Silberskys ledmotiv "brist på insikt att man är sjuk kan vara ett sjukdomstecken i sig" i alla sammanhang.
coachen - man ser hur laget blir till framtida matcher
comish - mindre jobb att peta i vid nya ligor
andra coacher - du vet vad du kommer att möta
Det har ju uppstått att lag blir lottade innan redraft och då blir det huller om buller med tv i grupperna.