Vid förra mötet sa vi att vi skulle återgå till 3 säsonger men sen kom Coronan. Vi har haft väldigt många fler W.O.s och concedes denna säsong än vanligt (~faktor 5 fler) och jag vet inte om det finns tillräckligt många intresserade för att ha en fungerande sommarliga. Min plan var att stämma av på nästa spelarmöte och se till att ett nytt beslut fattas när fler fått chans att ha nya åsikter.
Vad tror ni är minimum antal spelare vi kan ha för att köra en säsong? Vi skulle även kunna experimentera med formatet och köra det som en rak liga utan slutspel (som i fotboll)för att spara in på slutspelsveckorna och undvika ett slutspel i semestertider när folk är som mest bortresta.
Vad säger ni om en ”Summer slam”? Samma regler som ligan men byggt för säg fem- sex omgångar, och räknas inte som ett ordinarie mästerskap? Dvs man blir summer slam-champ men ingen plakett, inget i kronologin för ordinarie mästerskapen? Bara en digital trofé?
Jag kan isf tänka mig att hålla i det?
Eller är invändningen mer att vi inte ska dra igång en liga som vi inte vet att vi får färdigspelad?
Comments
Vad tror ni är minimum antal spelare vi kan ha för att köra en säsong? Vi skulle även kunna experimentera med formatet och köra det som en rak liga utan slutspel (som i fotboll)för att spara in på slutspelsveckorna och undvika ett slutspel i semestertider när folk är som mest bortresta.
+1
Men är det folk som vill köra så har jag inga problem med det.
Jag kommer inte anmäla något lag till ligaspel nu under sommaren, är dock intresserad av att köra en liga online som substitut (fumbbl).
Jag kan isf tänka mig att hålla i det?
Eller är invändningen mer att vi inte ska dra igång en liga som vi inte vet att vi får färdigspelad?
Ja, ungefär så tänker jag också. Men då Lockmund brukar vara klok tycker jag det är lönt att höra hur han resonerar när han röstar emot.