2ed Painted Love

2»

Comments

• inklusive en egen scattermarkör när man blir tvingad att kastar snottlings.

Fixa det åt dig
  • edited October 2019
    coma wrote: »
    @Lard snyggt! :D

Exakt! Snyggt var ordet, hehe mina blev gul bara för att jag inte hade något gult lag innan ;)
  • Myyyycket tjusigt!
  • edited January 2020
    Jag har väntat länge med att måla mina 2ed Goblins då jag tänkt att göra det med contrastfärger. Dock har jag haft ett motstånd då jag har nästan 100 färgburkar med ej kontrast som jag tänker att jag nog borde göra slut på först. Tillslut tog jag ett beslut att måla med vanliga färger. Här kommer de första två testmodellerna. Det fick bli gult som rustningsfärg med lite grått eller brunt som neutralfärg då Goblinernas gröna hud är nog framträdande för att man inte skall behöva en andra lagfärg.

Detta är riktigt lätta och roliga modeller att måla. Här är mina försök, vad tycker ni? Blir det ett bra lag tror ni?

05-test-gobbos.jpg

Baserna ska få lite grästuvor men annars är det nog hyffsat färdiga modeller.
  • Kommer bli asfräckt! Gillar det gröna och det (smuts-)gula tillsammans. Det enda jag tänker på är ögonen som är lite anonyma, tror att lite vitare ögon skulle ge bra kontrast till resten av färgerna som är ganska dämpade.
  • edited January 2020
    @havaji Röda ögon med svarta pupiller är svårt att få att synas på bilder i januarimörkret. Ska kanske testa lite ljusare rött för att få ögonen att framträda mer. Alternativt ger man dem ögonvita men med röd hornhinna runt pupillen.
  • de ser fantastiska ut!
    gillar baserna också
  • Coola rackare! Ljusare röd för ögonen tror jag helt klart skulle göra susen :)
  • edited January 2020
    2ed love it.
    Ser riktigt bra ut Lard
  • Lard wrote: »
    @havaji Röda ögon med svarta pupiller är svårt att få att synas på bilder i januarimörkret. Ska kanske testa lite ljusare rött för att få ögonen att framträda mer. Alternativt ger man dem ögonvita men med röd hornhinna runt pupillen.
    Aha, de har röda ögon. Nej det syntes inte så bra på fotona men det viktiga är ju hur de ser ut på riktigt. Tycker ofta foton på miniatyrer kan vara gravt missvisande.
  • Hittade en bättre bild på jobbet faktiskt... Sedan om det gjorde figurerna snyggare vettifan :P

http://www.bilddump.se/bilder/20200327143054-194.153.50.75.jpg
  • Dem ser grymma ut :)
  • Dubbel skitsnotling, mycket bra!
  • Pellevin wrote: »
    Dubbel skitsnotling, mycket bra!

Haha, tack ;)
Sign In or Register to comment.