Du kan testa att washa olika delar i olika wash, typ hud i röd eller brun wash, munnen i en lila wash och klorna/taggarna i en svart wash. Då får du mer kontrast mellan olika delar av modellen vilket jag generellt gillar.
Jag skulle shada allt rött med Carroburg Crimson utspädd 50/50 med Lahmian Medium. Sen highlighta eller dry brusha med samma röda ett varv. Sen ett avslutande lätt varv med den röda med en droppe skull white i. Klor och garnityr shadas med Agrax.
Men det är jag det!
Inte lighta rött med vitt, ser lätt rosa ut. Rött ska lightas med gult!
Jag skulle shada allt rött med Carroburg Crimson utspädd 50/50 med Lahmian Medium. Sen highlighta eller dry brusha med samma röda ett varv. Sen ett avslutande lätt varv med den röda med en droppe skull white i. Klor och garnityr shadas med Agrax.
Men det är jag det!
Men det är jag det!
Därför skull white/bone white!
Asså jag lightar rött -> sunburst yellow(vet inte om den fortfarande heter så), blir väldig skillnad mot att lighta rött -> skull white/bone white. Som jag skrev ovan, jag tycker det lätt ser rosa ut om man lightar med vit färg.
Röd -> rosa -> vitt
Röd -> orange -> gul - vit (kan skippa vitt om man inte vill ha galen glow)
Ivf mina erfarenheter från att målat 100000 st goff samt evil sun orcs.
Comments
ROSA FTW
Därför skull white/bone white!
Asså jag lightar rött -> sunburst yellow(vet inte om den fortfarande heter så), blir väldig skillnad mot att lighta rött -> skull white/bone white. Som jag skrev ovan, jag tycker det lätt ser rosa ut om man lightar med vit färg.
Röd -> rosa -> vitt
Röd -> orange -> gul - vit (kan skippa vitt om man inte vill ha galen glow)
Ivf mina erfarenheter från att målat 100000 st goff samt evil sun orcs.